![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Guest
|
Hallo, Hier zijn een foto en drie filmjes: foto van de duikboot: http://users.skynet.be/nerja/duikboot.jpg filmpje van het duiken: http://users.skynet.be/nerja/duiken.avi filmpje van het varen onder water: http://users.skynet.be/nerja/onder.avi filmpje van het terug opduiken: http://users.skynet.be/nerja/opduiken.avi (deze foto's blijven maar tijdelijk op internet) Groeten, Biggles |
|
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 16 april 2003 Locatie: Berlikum Fr. Leeftijd: 48
|
Biggles, Ziet er wel apart uit op de foto, maar die filmpjes heb ik niet bekeken; beetje jammer dat die bestanden zo groot zijn (bij elkaar >20MB). Met m'n ISDN-etje duurt dat wel heel lang. Misschien de resolutie wat knijpen? Jos |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Guest
|
Hallo, Ik zou niet weten hoe ik de resolutie kan inkrimpen, sorry. Je kan zo'n 3 keer duiken met de perslucht, daarna moet de tank weer opgepomt worden, maar geen nood als de perslucht toch op is, met het diepteroer en de motor kan aan hij ook boven geraken. Van bouwtekeningen bestaat er niets. (lengte = 1m20) Waterdicht: binnenin kan je een schot uithalen waarachter de droog te blijven dingen zitten, dit schot wordt waterdicht gehouden door het tegen een groote rubbere ring te duwen m.b.v. een vijs. Groeten, Biggles |
|
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 24 maart 2003 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 50
|
Even over de opmerking die Roel hier plaatste over het "hondje baasje zwemmen". In een grijs verleden hebben wij op dezelfde wijze ook eens in een zwembad mogen varen (boven water, dat wel). Kostte ons toen NIETS! Is dus zeker te proberen. Je kunt ook proberen zo'n zwembad voor je karretje te spannen en samen tijdens bv de zwemvierdaagse een demo te geven. Is ons ook al eens gelukt. Was zelfs binnen, dus altijd droog! (tenzij je panne hebt We mochten toen echter alleen varen met schepen die GEEN olie, vet ed lekten, want het was tijdens het zwemseizoen en dat vet schijnt niet zo goed voor de filters te zijn. maw: zeker het proberen waard om eens bij wat zwembaden te informeren! wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Guest
|
Goh, leuk, Kom je toch ook weer op een plaats waar je weer oude bekenden vindt, Toneburst, hoe staat het met je U47 Danny hoe is het met het nageslacht? Ik heb een Walrus 1:50 op stapel staan. Ben net begonnen met de WTC. Gemaakt van PVC rond 125 bijna 1 meter lang. Aandrijving Graupner 900BB torque 1:1 op de schroefas, 70mm 5 bladige schroef. Besturing Robbe FC16 met Micro 8 ontvanger PPM. Electronische (zelfbouw) x-mixer voor de duikroeren achter. Automatische diepteregelaar / levelsensor van Nils Canditt. Verdere functies in planning: Datalogger (128kb geheugen 10 bit samples (ca 100000 metingen) Telemetrie Kompassensor Evt draadloze camera in toren. Erik Jan. |
|
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2002 Locatie: Hoogvliet
|
Koeze, Nageslacht gaat goed. wat minder tijd voor de hobby. Mijn U996 staat een beetje stil. Gelukkig hoef ik mijn Patrick Henry (firma Engel) alleen nog maar uit te trimmen. Loopt verder weer prima. Ik heb deze boot over genomen van een iemand die niet wist hoe hij ermee moest omgaan. Volledige interieur verbouwd en naar eigen idee weer opgebouwd (boot heeft vol gestaan met water en heeft dus een leuke permanente duik gehad). Alles was aanwezig op de aansturing na. Eigen duiktank aansturing gemaakt met relais en dergelijke. Lekker robuust en makkelijk te maken. Verfwerk aan de romp valt mee. De boot is netje geheel zwart (mat), dus alleen het onderwaterschip moet nog worden gespoten in rood/bruin (en later met airbrush de lasnaden weatheren). Maar dat is een leuk winter project als de boot verder goed is. Net als de periscopen welke op en neer moeten kunnen. Dus als er ergens gevaren gaat worden in een zwembad ben ik er klaar voor. By the way, eigenbouw Walrus of verbouwing van een Amerikaan? BTW2: Onder welke naam sta je in het register van Subcommittee? Ik zag dat er een behoorlijk aantal van ons in de omgeving van Den Haag en Rotterdam wonen in die lijst. Misschien eens kijken of HMBC bereid is een meeting te hosten op Madestein. Aleen een rot eind rijden voor Jos (Toneburst). Groet, Danny |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Guest
|
Het is een eigenbouw Walrus van tekeningen van de Marine. Ik sta bij het Subcommittee als KOEZE te boek. Avatar hetzelfde. Ik en Jos kunnen vast wel wat uitwerken. Ik woon namelijk in Leeuwarden. We zouden oorspronkelijk al samen naar Appingedam maar aangezien de vrouw toen wat moeilijk begon te doen met weeen ed toch maar besloten niet te gaan. Had achteraf makkelijk gekund aangezien ik 9 juli mijn tweede zoon heb gekregen. (3 wk na appingedam). Nou ja, het is en blijft natuur he, het laat zich slecht sturen. EJK |
|
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo ik heb een 7c zelfbouw met perslucht duiksysteem 2.40 langge boot dan een u47 robbe baksterzak met pomp systeem een skipjack in aanbouw 30 cm microbootje een russise redoktober ook microboot ook in aanbouw redoktober zijn grote broertje 110 cm duikt ook met een baksterzak en pomp een haai ergens ooit gekocht in spanje 30 cm lang duikt op zijn borst vinnen maar is nu uit de vaart daar ze de haai in luik eens tussen twee vissersboten hebben geplet en nu zijn bij de borst vinnen de dichtingen beschadigt en zeer moeilijk te vervangen dan nog een turtel duikboot maar die vaart heel moeilijk hij is kort en dik en de motor is wat over powerd dus of recht naar de bodem of haast uit het water dat was het zowat mag ik nu ook mee in belgie hebben we eenmaal op het jaar een zwemdok terbeschikking ik zal de datum eens door mailen waneer dat in 2004 zal zijn daar kunnen we tussen de middag met de duikboten varen de rest van de dag is voor gewone schepen dan wordt er behendigheids wedstrijd gehouden |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 16 april 2003 Locatie: Berlikum Fr. Leeftijd: 48
|
[quote="Danny van Dijk"]Koeze, By the way, eigenbouw Walrus of verbouwing van een Amerikaan? BTW2: Onder welke naam sta je in het register van Subcommittee? Ik zag dat er een behoorlijk aantal van ons in de omgeving van Den Haag en Rotterdam wonen in die lijst. Misschien eens kijken of HMBC bereid is een meeting te hosten op Madestein. Aleen een rot eind rijden voor Jos (Toneburst). En met Koeze gesproken....daar komen we wel uit! Want laten we eerlijk zijn: wat zijn een paar uurtjes rijden nou als je er een uitstekende 'hobby-dag' van kan maken? Wanneer gaat dit eigenlijk gebeuren (als al bekend)? Bedoeling is natuurlijk wel dat m'n U96 meegaat (en niet als doos onderdelen). Jos. (was wat afwezig de laatste tijd, maar ben weer in de lucht). |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Hé Wolfpack! (en daarmee bedoel ik jullie allen Wat dachten jullie ervan om ook op de Forum-werkschependag te komen? Tenslotte wordt er aan boord van duikboten toch gewerkt? Of zitten die onderwatergoeroe's alleen maar onder de hoogtezon om hun bleke huidjes op te peppen? Alleen even uitkijken als jullie 'surfacen': voor hetzelfde geld wordt je vermalen in een Voith Schneider... Roel
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Guest
|
Roel, Als mijn Walrus 1:50 straks klaar is (meer jaren plan) mag jij voordat ik de romp spuit wel even je voith schneider propje op ongeveer 20 kg glasvezelversterkte polyesther proberen. Is wel eens goed denk ik even tandjes poetsen voor het slapen gaan. Als ik met mijn +/-100 kg op de romp kan gaan staan (uitgeprobeerd) zonder dat er iets gebeurt mag jouw sleper wel een poging wagen EJK |
|
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2002 Locatie: Hoogvliet
|
Indien mogelijk ben ik aanwezig. 13 September op Madestein toch? Zal even moeten checken of ik dan geen andere afspraken heb. Geinig. Ik heb nog niet eerder een varende slagroomklopper als "doelwit" gehad duikboot of werkschip? Ik heb ze beide dus laat ik ze maar meenemen. Danny
__________________ Laat komen wat komt, laat gaan wat gaat. |
| | |
| | #30 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
"Ping.......ping..........ping......" Sonarcontact! Aasje uitgegooid en zie daar: de visjes bijten! De definitie van een onderzeeër: Sigaar met laagmoedswaanzin...
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |