![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 12 maart 2003 Locatie: hoorn
|
er is wat leven in de duik groep dus hier een vraagje. hoe gaan jullie te werk met las naden en klinknagels. ik heb het gedaan door een draadje mee verfen tijdens het gronden en dat er later weer af te trekken maar dat is een klieder boel en ik ben dus eigenlijk wel benieuwd hoe jullie dat doen en hoop er wat van te leren.
__________________ waar een wil is is een weg maar de wil is wel eens weg |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo madenstein das een eind rijden voor dit belgske hoor ik woon in limburg 30 km van maastricht das dus zeker een roteind zijn er nog meer mensen die een 7C van robbe hebben en wat zijn de problemen die hun hebben gehad ik heb namelijk het probleem dat de O ring die mee geleverd is te zacht is en bij het samen persen van de twee helften komt die tussen de opening tussenuit geperst heeft er iemand problemen gehad met de voorste dichting die mee op de schroef zit waar je de boot mee dicht schroeft sluuuuuuuuuuu |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2002 Locatie: Hoogvliet
|
RAF, De draad werd ooit opgezet om te inventeriseren hoeveel duikboot liehebbers er zijn. Misschien is het handiger om een nieuw draadje voor de O-ring te openen en heb je kans dat er meer reacties komen. Danny
__________________ Laat komen wat komt, laat gaan wat gaat. |
| | |
| | #36 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 april 2003 Locatie: Berlikum Fr. Leeftijd: 48
| Citaat:
| |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa vandaag is er een ongelukje gebeurt we hebben een tentoonstelling in genk en ik wilde de boot in het water leggen ik tussen de menigte door pardon excuseerme servise pardon zwaar en groot en heet niemand beweegt van die toeschowers ik dus daar tussen door gewurmd wil ik me neer zetten stoot er iemand gewoon mijn boot uit mijn hand hij is vanachter met zijn roeren op de grond gevallen en nu is er ergens een lek begin maar te zoeken in een boot die volledig klaar is nu heb ik het achterste stuk romp er vanafgehaald maar kan niets ontdekken wat op een lek lijkt de boot opgepomt en het enige waar hij aan lekt is de in en uitlaats van de duiktank (baxterzak) sugesties van iemand hoe ik nog een lek kan ontdekken sportieve groeten raf |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 14 april 2003 Locatie: Warnsveld Leeftijd: 25
|
Romp onder druk zetten en dan onderwater houden, ik heb mijn shark altijd onder druk staan zodat ik het vrijwel meteen zie als er iets lekt. Misschien is het ook een idee om altijd een (paar) bruistabletten onder in je sub te hebben, als er dan water in komt ontstaat er gas en overdruk in de romp. water loopt dan minder snel naar binnen en er komen belletjes uit je boot. kun je hem nog naar boven halen voor hij helemaal vol zit. Groeten Halmar |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
nu lees ik al een aantal malen de term baxterzak maar wat the f.. is eigenlijk een baxterzak nu denk ik dat het om een soort ballast zak gaat maar ik wil graag een bevestiging cq ontkenneing en graag een beetje uitleg vr.gr dek
| | |
| | #42 (permalink) |
|
hallo lol lol lol een baxterzak is inderdaad een ballastzak maar zo eentje dat je gratis kunt bekomen als je geopereerd bent dan hangen ze ze een paal vol van die dikke zakjes die zijn heel goed bruikbaar en zeer stevig om te duiken pompje ze vol en om terug te stijgen pompje ze leeg eenvoudig maar veilig en goedkoop in mijn 7c zit er eentje van 500 ml in mijn thypoon zit er een van 1000 ml ik zal een fotootje op het forum zetten dan zie je het meteen wat ik bedoel sportieve groeten raf |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
hallo ik zie niet in wat een leeg spa flasje met een duiktank te maken heeft maar ik leer graag iets bij dus en beetje uitleg over de werking van zo een flasje in een duikboot is altijd welkom sportieve groeten raf |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
het lijkt mij, en daar ben ik tot nu toe van uitgegaan met de bouw dat een kleintje spa ook goed te gebruiken is als ballast tank (dit was natuurlijk voor het baxter zak gebeuren) maar ik hou de optie nog wel open ik kom tenslotte niet zo vaak in een ziekenhuis.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |