![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 september 2011 Leeftijd: 40
|
allereerst wil ik zeggen dat ik nieuw ben op dit forum en ben begonnen aan een nieuw project(heb reeds een tamya truck-zelfgemaakte dieplader-leopard tank,graupner azimuth gebouwd,en nu bezig met de moonraker)maar dat terzijde heb nu een ander project een russische onderzeeboot victor 3 ruim 30 kilo zwaar en 1,80 lang met 2 ballast tanks nu wil het geval dat er redelijk veel slangen in de boot zijn aangesloten maar een paar ook weer niet ,dus vroeg ik m,n eigen af of er leden zijn die mij kunnen zeggen hoe het een en ander zou kunnen gaan werken,binnenkort de foto,s van de binnenzijde wat er naar mijn weten inzit 2 ballast tanks-tandwielpomp-ventiel-overdrukventiel
|
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 februari 2005 Locatie: Provincie Groningen Leeftijd: 59
|
Victor, zo op een paar regels tekst kan niemand wat zeggen. Plaats eens een serie foto's dan kan er meer gezegd worden. Hein
__________________ Houd altijd een handbreed water onder je kiel. 206, Skipjack, Deepdive, de werf; Moray en nog meer modellen |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
Dat heeft hij er toch duidelijk in staan dat de foto's volgen.. geduld is een schone zaak.
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 februari 2005 Locatie: Provincie Groningen Leeftijd: 59
|
Jonkje, wat heb je er dan aan om vragen te stellen als het toch niet duidelijk is? Dan kun je ook wachten met je vraag tot de foto's klaar zijn. Hein
__________________ Houd altijd een handbreed water onder je kiel. 206, Skipjack, Deepdive, de werf; Moray en nog meer modellen |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
waar mijn probleem licht is namelijk dat er in de onderste (ik noem het maar stabilisatie tank)zie eerste foto als ik het fout heb corrigeer mij maar ,hier zitten dus twee aansluitingen op maar heb geen idee waar die op aangesloten moeten worden denk zelf op het blauwe vierkante blok(zie foto 3) die achterin licht wand hier zijn namelijk nog 2 kopelingen over ,naar mijn weten wordt op de eerste motor(met tandwiel)foto 5, 12v accu ingeschakelt waardoor de balast tanks water opnemen hoe diep de odzb gaat hangt af hoelang de motor draait ,om vervolgens de boot weer omhoog te laten gaan, moet het ventiel die op de blauwe blok zit ingeschakeld worden,aub als ik het fout heb corrigeer mij ,ik vroeg mijn eigen ook af wat voor apparaat foto 4 is ,heb al enige ervaring in electronica maar een odzb(onderzeeboot)is nieuw voor mij,alvast bedankt voor de reacties
Laatst gewijzigd door victor 3 sub; 23 september 2011 om 23:09 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo op foto 4 zie ik een elektische ventiel de motor is een compressor en de twee tanks aan de zijkant zullen de druk tanks zijn waar hij de perslucht in opslaat onder in de boot zit waarscheinlijk de duiktank een duiktank heeft normaal 1 aan sluiting onder is de tank open en kan het water er dus in door nu boven de klep open te zetten ontsnapt de lucht uit de duikboot en begint hij te duiken door de klep te sluiten blijft hij op diepte hier zal de bouwer gewerkt hebben met twee enkele ventielen of het grote ventiel voor aan moet een dubbel werkende zijn door nu terug lucht (perslucht)in de duiktank te blazen drukt deze het water er terug uit en komt de boot terug boven gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
bedankt raf hier kan ik wat mee stoeien en marc ik heb inmiddels geleerd in de model bouw geduld is een schone zaak lukt het vandaag niet komt het morgen wel en ben ook nog bezig met de moonraker van graupner dus (avonden kan ik vooruit)
|
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Als je een 2e hands onderzeeboot hebt gekocht, en zelf geen ervaring hebt met duikboten, dan zou ik je aanraden te zoeken, bijvoorbeeld via dit forum, naar iemand die in de buurt woont, en eens naar je bootje wil kijken. Bij duikboten moet de techniek echt goed op orde zijn, een klein lekje of probleempje betekent vaak een enkele reis richting bodem...
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
hallo stop maar met dat stoeien je werkt met perslucht en dat is best gevaarlijk als je niet weet wat je aan het doen bent als je niet zeker bent de deksels er niet op draaien zo kan een lekje in de hoge druk leiding geen explosie veroorzaken en ja plexy glas is echt glas en het snijd als verekt als het in stukken breekt ga je der mee varen eerst meermaals testen in een test bak om te zien dat echt alles werkt zoals het moet werken anders is het een richtings verkeer naar de bodem en is het meestal gedaan met de pret en laat het nu een plezante hobby zijn als alles werkt zoals je het gepland hebt gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
thanks raf maar ik heb geen haast en met stoeien bedoelde ik letterlijk en niet figuurlijk ik zal alle tips ter harte nemen en goed uitkijken en als ik ergens niet uitkom zijn er altijd mensen (zie leden)die mij zonder mij te kennen altijd bereid zijn om te helpen(hulde)binnenkort zijn de modelbouwdagen in soesterberg weer kan ik inspiratie op doen ,trouwens weet iemand nog waar ik roerhevels kan kopen met asgat 5mm zie ze op internet alleen van 4mm, asgat uitboren gaat niet want dan heeft de inbus te weinig vlees(te weinig spoed over)
|
| | |
| | #13 (permalink) |
|
hallo ik kan alleen maar 4 mm roer hevels vinden ???? zelf maken is mischien geen oplossing dan kan je een lusterklem gebruiken en daarop een messing plaatje solderen je roer zit dan met 2 schroefjes vast inplaats van met eentje gr raf
| | |
| | #14 (permalink) |
|
kijk dat bedoel ik nou , dat ik daar zelf niet aan gedacht heb, een lusterklem is immers van messing(dus makkelijk te solderen)en de hevel kan zo er op gezet worden dat als de roeren niet in een bepaalde stand verder kunnen(omdat ze tegen de zijkant van de roerhouder komen)je gewoon de schroeven vast kan zetten en de hevel haaks op het roer kan komen bedankt raf
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| ballasttanks |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |