![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 18 november 2005 Locatie: Den Haag Leeftijd: 39
|
zie erg veel berichten over WTC enzo... wat is er op tegen om de motoren nat te laten draaien? ze draaien de motoren ook in onder water... misschien inspuiten met siliconen tegen corrosie oid? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
|
motoren nat in laten draaien heeft geen zin, alleen onder gedisteleerd water wel dat word gedaan om de koolborstels goed in te laten slijten op de stator. het water zorgt voor koeling en afvoer koolstof. ook word het vonken erdoor weggehaald waardoor ze beter inslijten. mvg hans
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Als niet botenman en voornamelijk brushless georiënteerd: voor de motoren maakt het niets uit, mits de lagers goed gesmeerd blijven. De draden zijn geďsoleerd met lak, idem de stator, aluminium is geanodiseerd. Kan me wel voortstellen dat enige kathodische bescherming (stukkie zink?) nodig is omdat er overgangen zijn tussen verschillende soorten metaal.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Citaat:
Het succes verschilt, als het water waarin je vaart teveel geleidt doordat er genoeg metalen in zitten, "ga je al nat" om maar eens een woordspeling te gebruiken.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Zoveel valt er blijkbaar niet te schrijven als ik dat daar zo lees Rob: borstelloos, ja, borstels, nee. Eenvoudiger kan ik het niet maken
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo mark is ook terug over gestapt naar droge motoren het wisselen elke keer van BB naar SB en omgekeert vergt soms toch te veel tijd en als je het vergeet dan kan het je regelaar kosten gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 26 juni 2011 Locatie: Zwolle - Overijssel - NL - Earth Leeftijd: 41
| RC ADVENTURES - Waterproofing RC, CHEAP! Example Model: Axial SCX10 RC Truck - Tutorial - YouTube vanaf +/- 27:30m
__________________ Multiplex Twinstar | Multiplex Gemini | Graupner Rookie | 3x Scratchbuild airplanes | Kyosho Inferno VE | Kyosho Mad Force VE | Kyosho Ultima SC | Futaba T10CG | Kyosho Syncro FHSS |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo nee dat was een flop de pur hart niet egaal uit zoals we wel dachten gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |