![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 14 februari 2011 Locatie: België
|
heb ne nieuwjaar gekregen... ![]() komt't bekend voor? Wat zou het beste werken? - Engel XP tank + CBS (7.2 - 12V) - Engel XP tank + SBTS (6V / 12V) - Engel TA tank + SBTS (6V / 12V) ik snap uit Engel zijnen uitleg niet goed hoe de TA tank juist op dat 'neutral buoyancy' punt ingesteld wordt. Ook: LiPo in een duikboot: goed idee of toch maar beter niet? Ben nu aan't kijken om die ineens statisch te maken, alle info meer dan welkom! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 24 mei 2011 Locatie: brunssum Leeftijd: 32
|
hey Denko Daarvoor hebben ze me de unipro sturing met hallsensor er bij geleverd die zou het grooste deel van trimmen op zich nemen. Ballasttank Switch UNIpro for Piston Tanks RC submarine - Alexander Engel KG is a major supplier of model hobby accessories, manufacturer of R/C model boats and RC model submarines groet mick
__________________ Een dag niet gebouwd is een dag niet geleefd |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 februari 2005 Locatie: Provincie Groningen Leeftijd: 59
|
Norbert Bruggen heeft dit systeem al jaren. Dus Engel ook (die krijgt het van Norbert).. Marcus Rieger heeft dit systeem geperfectioneerd. Ik heb het nog van Marcus liggen. Er komen dan op het grote tandwiel magneten en die tellen de omwentelingen. Norbert heeft het met een schuifpotmeter. Als je zo iets koopt koop het dan bij de persoon die garantie geeft en als het wat ouder is ook kan repareren.
__________________ Houd altijd een handbreed water onder je kiel. 206, Skipjack, Deepdive, de werf; Moray en nog meer modellen |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
in elk geval bedankt voor de input! dit is allemaal heel interesant! Grtz, Bart | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 februari 2005 Locatie: Provincie Groningen Leeftijd: 59
|
Bart, Marcus heeft geen shop maar dat gaat meestal via treffens de verkoop. Ik heb er wel gegevens van maar dan moet je een mail sturen dan zoek ik die pdf op. Ik denk dat Raf het systeem ook wel kent. Hein
__________________ Houd altijd een handbreed water onder je kiel. 206, Skipjack, Deepdive, de werf; Moray en nog meer modellen |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Hein, Ik zal het Raf eens vragen als die beter is. Maar eerlijk gezegd voel ik me dan toch net iets beter om een SBTS en AE tank bij Norbert te bestellen. Uiteindelijk heb ik toch een van zijn bajonettsluitingen nodig. Scheelt weer in verzendingskosten. Grtz Bart |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo bestel het systeem maar bij norbert of met die magneten of de potmeter het is een mooi systeem met die magneten is juister te doseren maar met die potmeter hoeft dat systeem zeker niet onder te doen alle bij proportioneel regelbaar met norbert heb ik de hervaring dat als het defect is hij meteen actie onderneemt om de fout te herstellen en dan nog meestal gratis ook en Bart je ziet hem zeker op 1 april in mol en kan je hem uithoren wat hij er van vind gr raf die zich wat beter voelt
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
| Citaat:
Voordeel van lipo in een duikboot zijn de kleinere afmetingen, zo goed als geen zelfontlading, en geen geheugeneffect (oorzaak nummer één van 'afsterven' van de maar een paar keer per jaar gebruikte NiMH accu's) Nadeel; minder gewicht (kost weer lood...), lipo lader nodig, beveiliging tegen te ver ontladen nodig. Ik heb bij mij alles een jaar of drie geleden in één klap omgezet naar lipo, nog geen moment spijt van gehad.
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< | |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Merci Raf! Maar ik ben niet zeker of ik het tot 1 april uithou om hier aan verder te werken Lex ook jij bedankt voor de uitleg over LiPo. Idd, de Ballast mis je zo wel een beetje, maar ik dacht er aan om die te gebruiken omdat je Ah voor hetzelfde volume krijgt in vergelijking met NiMH. Maar ik was niet zeker omdat LiPo toch ook wel wat last van 'gas' heeft soms. Grtz, Bart |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
|
Hoi Bart, Lipo heeft juist helemaal geen 'gas', ze zijn gasdicht gesealed! Ze willen wel eens bollen onder hoge belasting, maar daar kom je in een sub bij lange na niet aan. Maar dan nog komt er geen gas vrij. Tot ze door grove mishandeling barsten en in de fik kunnen vliegen (met hoge stromen diepontladen, overladen, kortsluiten) Maar met de huidige lipo's, bijbehorende laders en lipo savers moet je het wel heel bont maken wil dat gebeuren. Die indianenverhalen uit het begintijdperk van de lipo's zijn nu echt wel geschiedenis. En eerlijk, als je het bovenstaande met NiMH's uithaalt ploffen ze ook .. !
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |