![]() |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 14 november 2004 Locatie: eindhoven Leeftijd: 50
|
klopt mooi gespoten ja maar ......... inmekaar gezet we hadden hem ook beter orgineel moeten bouwen en dat met die draaicirkel van 8 meter kun je met die boot beter naar zee !! dat komt dat de roeren niet genoeg uit gaan ach en ga zo maar verder met problemen die boot zal nooit meer goed gaan varen dat zegt een amateur die pas begint maar heb al veel geleerd ben zelf van mening dat de balast en de verdere indeling van de onderdelen van doorslaggevent zijn daarom zal die boot nooit worden zoals hij moet zijn en altijd blijven lekken maar we zien wel .was van plan nog de skipjack en de zwaardvis te maken maar ben daar mee gestop er liggen nu nog de akula en de typhoon in de ........... werf die ook verdoemd zijn wat voor mij een leuk avontuur leek loopt uit op een fiasco maar we zien wel waar het schip strand (duikboot strand)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! groetjes theo |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 februari 2005 Locatie: Provincie Groningen Leeftijd: 59
|
Waarom zo negatief Theo? De Krick boot is toch in goede handen geloof ik. Het is een mooie beginners boot die dynamisch duikt. Maar er is geloof ik nogal veel aan verbouwt. Iedereen heeft in het begin problemen hoor. Wat ga je nu nog verder bouwen? Ik lees van; "skipjack en de zwaardvis te maken maar ben daar mee gestop er liggen nu nog de akula en de typhoon in de ........... werf" Het zijn niet de eerste de beste boten die je wilt bouwen. Is dat van bouwdoos of vanaf tekening. En maar liefst 4 modellen? En dan; "die ook verdoemd zijn wat voor mij een leuk avontuur leek loopt uit op een fiasco maar we zien wel waar het schip strand (duikboot strand)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! " Zo snel geef je toch niet op? Bouw eerst een schip af en dan verder met een ander model, en de eerste is altijd de moeilijkste. Mijn eerste was ook een Krick, die liep sneller vol met water dan dat ik de zender kon pakken nadat ik de boot in het water gelegd had. Hein
__________________ Houd altijd een handbreed water onder je kiel. 206, Skipjack, Deepdive, de werf; Moray en nog meer modellen |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 14 november 2004 Locatie: eindhoven Leeftijd: 50
|
beste hein heb aan raf een zeer goede hulp maar laat ik het boek duikboot kriek sluiten zal er hier op het forum niet meer over in diccusie gaan voor deze kant uit hou ik het voor gezien hoe het verder gaat weet ik nog niet stop er even mee raf was al begonnen met het helpen van de typhoon en de akula maar heb hem gevraagt er verder niets meer aan te doen allen nog de typhoon romp aanmekaar zetten. in mijn hoofd is alles duikboot en doe graag duikboot rompen maken via tekeningen en dat gaat heel goed en boten een mooie afwerking geven gaat ook prima maar die kriek heeft een hele andere kijk gegeven maar ben toch blij dat ik in dit wereldje van jullie ingestapt ben . meschien tot een andere keer grt. theo |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2005 Locatie: Belgie (Midden Limburg) Leeftijd: 34
|
Hey, Ik de boot vandaag eens zien duiken. Ik wil niet veel zeggen, maar hij duikt zeer mooi en ligt perfekt in het water. Bij het omhoog komen moet er iets veranderd zien te worden, wegens het omhoogkomen van de kont ipv het geheel. Maar das een andere zaak. De hoofzaak en probleem is dat er bij het bouwen van een bovendruk (door het vullen v/d tank met een baxterzakje) bij het duiken. De probleem is dat de assen van de aandrijving de (lucht)druk in de wtc niet kan vashouden en lucht begint te lekken. Daar is Raf een oplossing voor aan't zoekn, dus geeft het helemaal niet op door 1 smechte ervaring. Als ik u hoor praten had ik vorig jaar ook moeten stoppen met bouwen en varen. Kijk maar naar de topic achteruitvaren problemen met m'n Antje. Die gewoonweg niet achteruit wou varen en na hard zoeken en experimenteren zijn we bij de oplossing gekomen. Trouwens, ik heb deze avond Raf de foto's doorgestuurd (als ze aankomen teminste) en het ziet er gewoon prachtig uit. Greetings |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo het probleem is dat de assen niet van die qualiteit zijn die in de andere bouw dozen zaten de assen zijn een 20 cm lang de as die draait is 2 mm en de huls is 3.5 mm dat geeft dat er tussen de draaiende as en de huls maar 1.5 mm over is om smeermiddel te houden dat zou normaal voldoende moeten zijn want de maten van deze assen en van de vorige boten zijn de zelfde dus er is iets met deze assen niet in orde ik heb theo belooft om niets aan de buitenkant van de romp te doen (hij is heel prachtig gespoten en ik zou het zonde vinden) ik heb nog voldoende ruimte waar ik mee kan werken om een oplossing voor dat lekken te vinden en door de opzet van de drager kan men met deze boot nog alle richtingen uit het probleem is dus dat er voor 2 mm geen dichtingen zijn te vinden dus ik heb jos zijn goede raad opgevolgd en het systeem van engel toegepast pvc slangetje over de as en daar wat vet aan gedaan lukt dus niet de assen blijven lekken nu kan het zijn dat ik de binnen doormeter van die slang wat te ruim heb genomen maar de reden dat ik dit gedaan heb is dat er anders teveel asdruk optreed en dan het verbruik omhoog gaat wat weer resulteerd in een korte vaar tijd de slang gaat nu slapjes over de assen heen dinsdag een slangetje zoeken dat een ietsje kleinere diameerter heeft ik ben nog niet aan het einde van mijn kennis om assen af te dichten maar deze pieterige asjes zijn wel een uitdaging appart of de boot nu origineel of zoals hij nu is gebouwd geworden punt blijft het zelfde die assen lekken nu lucht naar buiten in het origineele geval zouden ze water IN de boot lekken dinsdag ga ik kijken wat er nog kan ik vind zulke uitdagingen leuk en ik leer er ook van bij de kosten win ik aan kennis terug. de kleinste dichtingen die ik heb kunnen vinden zijn 2.3 mm dus opzoek naar dunnere van 2.2 of 2.1 groeten raf ps maandag zijn de winkels hier dicht |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
hallo hier een paar foto's van vandaag hier zie je dus dat hij wel degelijk werkt hij duikt en komt zelfs terug boven en dit voor 30 minuten ik kon niet langer varen ik moest myriam en de hondjes gaan halen die wilde ook met dit mooie weer eventjes naar buiten hier onze jongste spruit juist 11 weken oud groeten raf |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
hallo theo hoe kom je aan al die mooie smylie's die zitten toch niet standard op het forum en wat die kriek betreft geen probleem ik zoek verder denk dat ik weer een oplossing heb gevonden maar ik ga die niet meer in de kriek zelf testen ik ga een test buis maken waar ik dus lucht kan op pompen dat is makkelijker dan steeds alles in de boot te moeten veranderen als het dan in de test buis dicht is en de plaats in de kriek is voldoende dan kan het nog ingebouwd worden die buis heb je reeds gezien die is voor dat mini akula voor amedeo deksel er op en een ventiel er in en dan kan ik langs achter testen waar de bajonet sluiting zit je boot zit mooi veilig in zijn zeer mooie kist enkele leden stonden met bewondering naar je constructie te kijken mooi mooi mooi dus niet meer an toe te voegen groeten raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2005 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 60
|
Raf, bestaan er zo geen kleine teflon O-ringen? Die geven minder weerstand dan rubberen. Ge kunt ze ook zelf maken, platte dan wel, met een vierkante doorsnede dus. Teflon "vloeit", ze moeten dus nu en dan vervangen worden.
__________________ De Liberation: motoren ingebouwd: schaal 1/65 gewicht 140gram Tijdelijk geen webstek Groeten Gilbert |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
hallo vrijdag kan ik de dichtingen bestellen voor de kriek imes een bedrijf hier in de buurt wil voor mij 4 lipringen bestellen van 3mm op 10 en ook de lagers die ik er dan meteen ga bij in monteren het gaat dus een flens worden die aan eenkant een lipring heeft dan een kogellager en dan terug een lipring dit alles is 2 cm hoog (lang) deze flensjes komen dan over de as van 2 mm en worden dan tegen het schot gelijmd (2 komponenten lijm) over de as komt een busje te zitten met een buiten diameter van 3.1 en een binnen diameter gelijk aan het asje tussen de buiten lipring en het lager komt een vet kamertje wat nog eens voor extra afdichting gaat zorgen als het dan niet dicht is dan begin ik haren uit te trekken over de kostprijs praat ik niet dat is leer geld indien dit zo dicht is dan ga ik de thypoon van mij op ongeveer dezelfde manier uitrusten en de akula ook de akula heeft nog een volledig doorlopende as de thypoon heeft twee gekoppelde assen achter elkaar dit heb ik gedaan om de assen die door de romp uit gaan zitten dikker te kunnen maken die lipringen en inox (rvs)kogellagers zijn stukken goedkoper dan die kleintjes foto's volgen ik heb ze hier geplaatst http://users.pandora.be/mycl/kriek/ groeten raf |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
hallo op foto 203 zie je de plaats die ik dus nog over heb om alles tussen te bouwen dit is best een mooie ruimte waar ik dus nog redelijk wat materiaal tussen krijg alleen moeten de servo's en de motoren steeds achter uit geschoven worden op deze stangen het systeem met stangen heeft ook zijn voor en nadelen maar voorlopig meer voor dan nadelen de u47 en de u2524 heeft een vatse carryer en daar verspeel je heel veel plaats met loze ruimte waar je niets aan hebt nu is het priegel werk maar dat is juist zo mooi aan deze hobby groeten raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 februari 2005 Locatie: Provincie Groningen Leeftijd: 59
|
Hoi Raf, heb je de 2,2 mm boortjes gekregen in Geleen? Hein
__________________ Houd altijd een handbreed water onder je kiel. 206, Skipjack, Deepdive, de werf; Moray en nog meer modellen |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
hallo hein via via heb ik twee boortjes gekregen deze zijn juist 2.2 en zoals die ik vroeger heb gehad met een verdikte schacht deze worden gebruikt in de tandarts parktijken waar ze kunst spullen maken voor in een mond dus zeer precisie materiaal morgen ga ik die gaatjes boren en kijken hoe het dan past in iedergeval bedankt voor het adress je weet maar nooit of ik het eens ga nodig hebben maar gratis boortjes pak ik altijd aan onze hobby is reeds duur genoeg groeten raf
| | |
| | #44 (permalink) |
|
hallo de nieuwe motoren zijn vandaag binnen gekomen ik ga proberen om ze vandaag eventjes te testen en kijken wat ze op de schroef over brengen het zijn juweeltjes als je ze zo ziet liggen als je ze 5 cm van elkaar legt en je beweegt er eentje dan zie je de andere mee bewegen zo sterk is het magnetische veld ben benieuwd wat ze gaan doen eens ze in de kriek zitten door het hoge rendement dat ze hebben kunnen de 5 dikke accus van 3.3 amp vervangen worden door 5 dunnere accus wat weer resulteerd in een gewichts winst daar de nieuwe motoren dubbel zoveel wegen dan de originele 440 motoren dus ik moet ergens gewicht gaan sparen maar dat zien we dan wel weer groeten raf hopelijk strakjes meer info want ik wil die kriek mooi aan het duiken krijgen
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |