![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 mei 2005 Locatie: onder water Leeftijd: 48
|
Het is me gelukt een werkende piston tank voor de Kilo te maken. E.e.a zonder dure zaken, maar met een ordinaire servo. ook bruikbaar als trimtank voor grotere modellen (denkt Jos) meer informatie : http://home.vianetworks.nl/~raalst/kilo/propkolben.html en overigens, ook het maken van een WTC blijkt ook zonder dure tools mogelijk http://home.vianetworks.nl/~raalst/kilo/cheapwtc.html
__________________ groeten, Ronald van Aalst "what goes down, *might* come up" |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
|
Ronald, Kijk, daar hebben we nog eens iets aan! Simpel, en ziet er goed werkbaar uit. Alleen die aansturing van de potmeter voor de terugkoppeling van de stand van de zuiger naar de electronica. Dat moet netter, en in minder ruimte kunnen met een meerslagenpotmeter. Die laat je dan met een klein tandwieltje op het draadeind meelopen met de uit het servo komende draadeind. Zo krijg je dan ook terugkoppeling, en met het potmetertje op de servobodem hoef je alleen te zorgen dan de stang verder vrij loopt. Maar een top idee die ombouw !!
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Lex, je hebt me een idee gegeven over hoe je een Xtail zou kunnen aansturen (in een Revell U212A)..... eens even zien, hmmmm.
__________________ groeten, Ronald van Aalst "what goes down, *might* come up" |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 mei 2005 Leeftijd: 38
|
Hoi Ronald, Leuk om te zien dat het zo ook kan. Zal dit met interesse volgen. Heb zelf een Sea wolf besteld van Trumpeter, dus ik kan jou info wel goed gebruiken! Groetjes Douglas.
__________________ Het maakt niet uit HOE je bouwt, ALS je maar bouwt... |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
@ douglas Pas wel op dat je de juiste servo neemt (ik heb 'm nog niet gevonden) sommige zitten zo in elkaar dat je de ombouw niet kan plegen. ik wilde metalen tandwielen, maar dat is niet gelukt. ik ben bang dat de teflon tandwielen snel slijten. in ieder geval was de robbe FS500mg geen goede keus : daar draaide een tandwieltje onder de hoofdas door, waardoor er te weinig ruimte was voor de schroefdraad van de piston tank. @ pjoeter Het doel is natuurlijk om een instap-boot te maken, zodat we meer enthousiastelingen voor deze hobby kunnen kweken !
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |