![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 mei 2005 Locatie: onder water Leeftijd: 48
|
beste bouwers, Ik heb enkele bouwtekeningen van 1x3 meter sommige dwarsdoorsnedes van het schip zijn groter dan A3 formaat hoe verkleinen jullie een tekening in zo'n geval ? ik wil eigenlijk op de helft van de tekening bouwen (= 1:20). anders bouw ik op de schaal van de tekening (1:10), maar dat levert een model op dat bijna nergens goed kan varen (170x30x40 cm, excl toren en periscope) en ik ga dan gauw dezelfde rug als Joop krijgen, denk ik
__________________ groeten, Ronald van Aalst "what goes down, *might* come up" |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Guest
|
Ga eens naar je plaatselijke copy shop. Wat ze kunnen vergroten kunnen ze ook verkleinen. Geef ze de factor of de maat hoeveel kleiner en voila. Vrijwel geen kosten en tekeningen op iedere maat die je wenst. Overigens wat dacht je van dat bootje waar ik mee bezig ben 2,50 x 0,20 x 0,40 meter? Dacht niet dat ik mijn rug ging breken, ..........of toch? Groetjes, U-Kater |
|
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 16 april 2003 Locatie: Berlikum Fr. Leeftijd: 48
|
Voor je kapitalen kwijt bent aan copy-shoppers: als je toevallig 'bekenden' hebt bij een lokaal architectenbureau, (grote) bouwconcerns, olie(leiding)maatschappijen en dergelijke; dat is de plaats waar ze vaak die vervelend grote kopieer-machines hebben... (voor de 'echte' bouwtekeningen natuurlijk). Jos
__________________ May the bouyancy be with you...... |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Guest
|
Nou Jos, je kan natuurlijk gelijk hebben maar het shopje waar ik altijd naar toe ga is echt niet duur. Waarom dacht je dat ik die lellen van tekeningen van het type IX vrijwel voor niks kan weggeven? Ik geloof dat ik 5 euries vraag/vroeg voor een tekening van 2,50 meter lang en een meter breed. Groetjes, U-Kater |
|
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 16 april 2003 Locatie: Berlikum Fr. Leeftijd: 48
|
Wow Wiljan, da's echt 'van de goedkopie'....dan zou ik ook niet moeilijk doen. 't Was van mij uit gewoon een stille waarschuwing: Ronald had voor de NMM wat A4's laten kopieëren en moest per A4 wel even een Euro (uit eigen zak) doneren...dus vandaar en als ik zie wat mijn echtgenote moet betalen voor het blaadje van de vereniging waar ze zorg voor draagt ( Thx, Jos
__________________ May the bouyancy be with you...... |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
inderdaad, de reproshop bleek te kunnen verkleinen. 2 dagen wachten, en 7 euro dokken. ik nam eigenlijk aan dat het formaat van mijn bouwtekening zo'n exoot was dat de repro daar geen spullen voor ging kopen, maar blijkbaar kan het wel uit voor de reproshop om even naar de concurrent te fietsen en aldaar mijn tekening te laten verwerken.... ik ben erg benieuwd...
__________________ groeten, Ronald van Aalst "what goes down, *might* come up" |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Guest
|
Misschien lag het aan het pak wat ik droeg? Maar ik ben intussen wel tig keer daar geweest en hij vind het leuk als ik weer wat nieuws heb te verhapstukken. Gewoon ff vragen, kom je ook niet voor verassingen te staan. Nee heb je, ja kun je krijgen. Groetjes, U-Kater |
|
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juli 2004 Locatie: Hengelo Leeftijd: 67
|
Ik heb de tekening voor mijn X-craft A 4 formaat op zo'n "schokoladereep" gezet en daarna naar een copycentre gegaan en daar tekeningen van schaal 1:10,1:15 en 1:20 laten maken ,twee stuks van elk.kosten 8 euro totaal.en dat is niet duur. Gr.Joop |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo wij hebben ook eens etekeningen laten vergroten in een copy center later bleek dat de vergrotingen niet helemaal op schaal waren dit was wel 15 jaar geleden er was een verschil in het spanten plan de voorste spanten waren groter dan de achterste al stonden ze wel op dezelfde tekening later bleek dat het verschil gekomen zou zijn doordat het apperaat niet werkte zoals zou moeten iets met spiegels en zo maar juist weet ik het niet meer er zijn dan blauwdrukken van gemaakt en deze waren wel juist we hebben wel niets meer moeten betalen dus dat was wel mooi geregeld groeten raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 8 mei 2005 Locatie: Dordrecht Leeftijd: 41
|
Aansluitend op de vraag van Ronald vraag ik me af of het bij een copy centre ook mogelijk is om een tekening van A1 of zelfs A0 formaat te scannen en als digitaal bestand te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb namelijk een tekening van de Sen Toku klasse weten te bemachtigen maar wil deze natekenen om er wijzigingen en verdere detaillieering in te zetten. Als ik de tekening als bitmap (d.w.z. opgebouwd uit pixels) zou hebben kan ik deze "overtrekken" in een vector formaat (d.w.z opgebouwd uit lijnen). Groetjes: Mathijs
__________________ What goes down, must come up!!! |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
ik zal het even vragen als ik mijn tekening ophaal. het lijkt me dat je er (als bedrijf) veel gelazer mee kan krijgen, maar aan de andere kant wordt mijn tekening ook eerst door een scanner gehaald, en dan verkleind.
| | |
| | #13 (permalink) |
| Guest
|
He Mathijs, Als je een kopie van die Sen Toku maakt denk dan ook even aan mij. Ik had er ook graag een. 1:48 is prima maar 1:32 of 35 is ook goed. I love them big babies!!!! Ik ben overigens van plan om het boek van Hikoki publications aan te schaffen over de Sen Toku en ik verwacht dat daar best wel veels detail in staan. Mogelijk ook tekeningen. Groetjes, U-Kater |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |