![]() |
| | #4 (permalink) |
| Guest
|
Hallo, Ik weet niet hoe het zit met jullie ervaring en of het radiografisch moet of niet, maar ik kan jullie wel zeggen dat het niet makkelijk is zonder ervaring! Ik zit in 6 gymnasium en ik heb een duikboot gemaakt als profielwerkstuk, en omdat ik vorige duikboot projecten heb zien stranden (van andere profielwerkstukkers) hoefde die van mij alleen te duiken en stijgen. Misschien dat jullie wat aan mijn topic hebben: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...ic.php?t=48696 Veel succes in ieder geval! |
|
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo welkom in deze hoek zinken doet de titanic wij gaan gecontroleerd onder en komen ook weer naar boven zinken is enkele richting en hebben we liever niet voor de rest zal het op 6 weken zonder budget niet te doen zijn zelfs met een budget is het haast onmogelijk wat verwachtje van uiterlijk van het model ????? een pvc buis kan ook een duikboot zijn wat je nodig hebt aan minimaal materiaal zender of maak je hem kabel besturing dan kan dit vervallen motor voor voorwaarts regelaar voor deze motor servo voor het roer servo voor het duikroer pomp sturing voor deze pomp scheeps as (waterdicht) doorvoeren voor je stuur stangen stuur stangen (kan lasbaget zijn ) een sluiting om je boot dicht te doen accu minimaal een 4 kanaals zender of 4 servo stuur printjes als je kabel besturing wil doen begin maar te zoeken zou ik zeggen de klok tikt groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2004 Locatie: Perk - Belgie Leeftijd: 41
|
het 'simpelste' dat ik ken is een ROV, zoek eens op 'ROV DIY' in google - niet hetzelfde als een duikboot maar je hebt geen dure RC installatie nodig. http://www.engadget.com/2005/08/01/d...r-rov-for-100/ http://www.diylive.net/index.php/2005/11/30/rov-2/ etc etc.... zonder budget kan je het denk ik wel vergeten. ALLES kost nu eenmaal geld, zelfs gewoon de lijm. Patrick
__________________ http://verretdeprest.be/ |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
hallo ik dacht toch dat er daadwerkelijk geschreven stond Nu is het wel zo dat we geen enkele cent, of euro mogen uitgeven, alles moet afkomstig zijn van "recup-materiaal". je kan natuurlijk proberen hier op het forum van leden wat los te peuteren niet ????? maar die mogen dan weer niet te ver uit de buurt wonen anders loont het niet om het te gaan ophalen groeten raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 24 maart 2003 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 50
|
Drijfvermogen: lege PET-flessen (frisdrank flessen) besturing: remkabels voor fietsen (binnen en buitenkabel) (Er staat niet dat het geheel radiografisch bestuurd moet worden, lijnbesturing is dan wellicht ook mogelijk.) (Er staat niet eens DAT er bestuurd moet worden Enige toelichting is dus op zijn plaats.) Maar, ik denk dat Jurgen in deze richting zoekt. Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
hallo bedelen had ik reeds voorgesteld als nu alles was ingevuld zoals gevraagd dan konden we eens kijken waar jurgen vandaan kwam en dan worden er meer opties mogelijk voor mensen die iets over hebben of iets dat voor hervaren duikboot mensen niet meer geschikt is en her en der toch maar op een schap stof staat te wreten dan wat voor boot wil jurgen en co bouwen dat is ook belangrijk om weten een rov heb je genoeg aan pompen en een kabel en wat schakelaars een duikboot alla pvc buis kan ook nog met pompen maar als het op een BOOT moet trekken en ook varen dan word de keuze beperkt dus jurgen vertel eerst een wat wil je voor een boot groeten raf
| | |
| | #13 (permalink) |
| Guest
|
beste, onze boot moet afstand gestuurd worden met maximaal 8 kanalen. Hij moet tevens zowel dynamisch als statisch kunnen dalen. En er zou een camera moeten aanwezig zijn aan boord. Wij dachten al te gaan werken met twee exapansievaten, een compressor enzo ... ik weet niet of jullie misschien iemand kennen rond Kortrijk of in West - Vlaanderen (belgie) die duikboten maakt waar we misschien te raden kunnen gaan? Of is er iemand die in het bezit is van bepaalde plannen, tekeningen, materiaallijsten die we kunnen gebruiken voor onze boot? tot de volgende doei |
|
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 24 maart 2003 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 50
|
Zowel statisch als dynamisch kunnen duiken, 8 kanalen bestuurd, en een camera aan boord. Daarbij mag het niets niets kosten. En dat binnen 6 weken tijd. Jullie moeten geen modelbouwer zoeken, maar een tovenaar! Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |