![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2004 Locatie: Roosendaal Leeftijd: 28
|
Ik kan me een hele boel leuke bolletjes bedenken, maar glas is denk ik barre ellende. Samen met de druk van et water kan 1 klein tikje dat ding al doen vergruizen. Een gloeilamp is eigenlijk net iets te klein.
|
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo moet het glas zijn zo van die sneeuw bel dingen met die winter tafereeltjes in die bestaan er in verschillende maten en zijn mooi doorzichtig en niet duur dik van wand en lekker stevig wat ik ook raar vind is dat druk probleem dat jullie hebben in die rovers jullie willen alles waterdicht hebben en dat kan zonder problemen maar wat ik gek vind is dat jullie problemen hebben met druk verschillen. Lekker lange assen om met vet te vullen BV waarom werk je niet met druk gelijkrichters die zijn makkelijk in te bouwen en zo heb je geen last van druk op je romp en motoren en je motoren om te dalen moeten minder hard werken om de rov onder te krijgen die lange buizen kun je dan vullen met accu cellen inplaats van met een lange as in die vlotter die boven drijft kun je ook nog een accu zetten zodat die kabel naar de wal komt te vervallen daar moet die rov heel hard aan trekken om die mee te kunnen slepen ook een gevaar als er nog andere boten op het water zijn sportieve groeten raf |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
hallo als je die drijver nu ook eens mee liet varen met de rover was dat niet makkelijker?? je rover gebruikt zegmaar 5 kanalen van je zender blijven er bij Graupner nog 2 over en bij robbe 3 ontvangertje in je drijver servo om te sturen en regelaartje er in dan kun je die drijver met de zelfde zender sturen en blijf je altijd mooi boven je rovertje als je dan de kabel naar de rover wat langer maakt heb je mooi vrijspel onderwater van de video camera zou ik zelfs de zender boven in de vlotter bouwen dan kun je met een gewone draad van de camera naar je vlotter gaan en vandaar uit naar je zender hoef je de antenne kabel niet te verlengen ik gebruik dezelfde camera's reeds jaren en ik ga met die draden soms meer dan 30 meter en het beeld blijft goed. sportieve groeten raf |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Blijkbaar gebruik je niet dezelfde cameras, want de mijne is met ingebouwde zender inplaats van losse? Mijn zender is maar 6 kanaals. En drijver mee laten varen is niet te doen, dan ben je meer bezig die drijver mee te richten met de sub, dan met de sub zelf.
__________________ Geen KNVvL lid en toch gelukkig! |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
HALLO je hoeft maar 2 draden naar de zender te voeren namelijk de min en het signaal de plus die heb je boven in de vlotter reeds om de zender te voeden dat signaal is een ander signaal dan wat je uitzend en inderdaad die zendertjes kun je van de camera's af halen en je antenne draad verlengen is altijd ellende al gebruik je een coax bij de cb bakjes moest je een swr meter tussen zetten om je antenne te regelen het gaat wel om meer vermogen maar bij de geringste verandering van de antenne heb je veel verlies in uitzend vermogen ergens is daar nog eens een topic over geweest . het volgen van de vlotter kan ook automatisch gebeuren door de spanning op de kabel te meten en naar waar je trekt gaat de vlotter ook ik ben reeds aan zo een systeem bezig maar voorlopig ben ik aan het werk om het duikbootweekeinde op en top te organiseren en daar kruipt ellendig veel werk in sportieve groeten raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Guest
|
Je kan inderdaad beter de zender boven houden, dan dat je antenne gaat verlengen. Elke meter extra antenne kost je namelijk > 3 dB aan signaal. En wat ook meespeelt is dat een coax kabel (RG 58 ) heel erg stug is en daardoor zeer gevoelig voor kabelbreuken. Dus ik zou zeggen: Verleng de draadjes van de camera naar de zender (wel goede bekabeling gebruiken) en laat de zender lekker bovenstaan. Gegroet Jan |
|
| | #27 (permalink) |
|
Dan wordt die dobber letterlijk een drijvende zend mast. :P Ik heb in een boekje een SUV gezien met een heel bijzondere propellor setup, en nu zit ik eens te kijken of dat na te maken valt. Als et ergens op gaat lijken, post ik nog wel es n plaatje. :P
| | |
| | #28 (permalink) |
|
Even een flinke update. Eerst de plaatjes, dan de praatjes. ![]() ![]() ![]() ![]() Dan nu et praatje: De marine heeft een uitkomst geboden. We hebben 6blade duikboot schoepen gekocht, en de motor pods zijn uit aluminium gefreest, waar de motoren precies inpassen. De voeding is ook geregeld door de marine. Dat worden namenlijk NiCd kolossen van 1.2v 7amp, 12 stuks in totaal, wat 7.2v 14amp gaat leveren. Meer dan voldoende. De romp is heel gemakkelijk, gewoon een plexi pijp met 2 schroefdoppen voor drukpijpen erop. Ik zal regelmatig wat updates posten. Grtz, Sven
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |