![]() |
| | #151 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 december 2006 Locatie: Capelle a/d IJssel Leeftijd: 41
|
Bedankt Manfred! Duidelijke oplossing. Net de productie van de steunen "door ontwikkeld" en simpeler gemaakt! Nu op naar "massa" productie van 6 stuks! Ik heb op eBay pas een aantal sleephaken voor de restauratie van Gorgi auto's gekocht. Die zien er bij het zelfde uit als de haken die in de kabels gebruikt worden op de VII. Hoop dat het passend te maken is en een beetje op schaal. Meer hier over in mijn bouwtopic van de U-96 later.
__________________ Groeten, Joris Op stapel: U-boot VII-C U-96 en Italeri S-100 "Some ships are desingned to sink... Others require our assistance" (N. Zelk) |
| | |
| | #152 (permalink) |
![]() ![]() Net als joris ben ik de uitdaging aangegaan om de steunen achter te wijzigen naar meer op schaal, eerst een foto van de oude situatie en een foto van de steunen in de maak, voor bevestiging aan mijn dek gebruik ik koperen driehoekjes met een gaatje van 1 mm, hierdoor wordt de steun met 1 mm asjes vastgezet op de driehoekjes.
__________________ groeten manfred Laatst gewijzigd door MFR; 19 februari 2010 om 16:10 | |
| | |
| | #155 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo manfred die zijn er zeker te verkrijgen maar nie verschieten van de prijs die ze vragen ziet er mooi uit voor de rest en ik ga eens kijken hoe ik het ga doen met de u46 groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #156 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
|
Hoi Manfred, Stuur eens een PB naar "Vir niks ni bang ni boot" oftewel Fred. Van hem heb ik M 1,2 messing boutjes en moertjes, volgens mij heeft hij ook M 1. Prijs valt wel mee hoor!
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| | #158 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 december 2006 Locatie: Capelle a/d IJssel Leeftijd: 41
|
Ziet er goed uit!!!! Heb net ontdekt dat ik toch nog een klein foutje heb gemaakt met de steun.... Niet erg groot foutje, maar ga het wel aanpassen. Heb de buitenste steun 1/4 slag verkeerd gemonteerd... Manfred, als jij wat meer weet wat de boutjes en moeren, ik heb ook belangstelling!!! Heb gisteren geprobeerd een grote speld om te toveren tot boutje, maar da's geen succes geworden. Die isolatoren zijn echt geweldig mooi die jij er op hebt zitten!
__________________ Groeten, Joris Op stapel: U-boot VII-C U-96 en Italeri S-100 "Some ships are desingned to sink... Others require our assistance" (N. Zelk) |
| | |
| | #159 (permalink) |
| Lid sinds: 29 mei 2007 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 58
|
Hallo bouwers, Misschien hebben jullie hem al bij je favorieten staan, zo niet, wel de moeite waard http://www.microscrews.nl Groetjes Minne |
| | |
| | #160 (permalink) |
|
Nu wel! Bedankt voor de tip!
| | |
| | #161 (permalink) |
![]() Joris, het viel mij niet eens op bij je steunen, maar nadat ik de foto terugzag klopt het wel. Hierboven het begin van mijn gemaakte isolators, kleine stukje hout/kunststof met langssnedes langs elke kant, nee niet zelf gemaakt maar bij een modelbouwzaak in bloemendaal gekocht. Als je wilt kan ik wel even een keer kijken of ze deze dingen nog verkopen daar, moet er toch een keer langs voor andere dingen.
__________________ groeten manfred Laatst gewijzigd door MFR; 21 november 2008 om 20:28 | |
| | |
| | #162 (permalink) |
|
Top Manfred, graag! Steun is al aangepast. Nu nog boutjes en moertjes, heb jij al Fred een berichtje gestuurd?
| | |
| | #163 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 mei 2005 Leeftijd: 38
|
Microscrews, ik denk jippie ook kleine boortjes. Niet dus, ik zoek boortjes van 0,2 mm. Ivm de gas aangedreven torpedo's. Iemand een adres? Edit: En gevonden.... zie deze site http://borenexpress.eu/?menu=category&categoryID=239365
__________________ Het maakt niet uit HOE je bouwt, ALS je maar bouwt... Laatst gewijzigd door SRS; 22 november 2008 om 06:43 |
| | |
| | #164 (permalink) |
|
Joris, ik heb even gekeken op die site van microscrews, ga die van de week even bellen en schroeven en moeren bestellen. Wat ik ervan begrijp gaat dat per batch van 25 stuks dus er blijven er zat over snappie. Douglas, hebben ze die boortjes misschien ook bij een electronicazaak, het klinkt als printboortjes.
__________________ groeten manfred | |
| | |
| | #165 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 mei 2005 Leeftijd: 38
| Citaat:
__________________ Het maakt niet uit HOE je bouwt, ALS je maar bouwt... | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |