![]() |
| | #871 (permalink) |
![]() De GHG van een paar laagjes verf voorzien, aangezien ik CA lijm heb gebruikt voor het lijmen van de sensoren moet dit goed geseald worden met verf, verliezen staat zo slordig en geeft extra werk. ![]() Na het drogen was er nog een leuk klusje, bij alle sensoren moest de verflaag worden afgekrabt om de metaallook weer terug te krijgen. ![]() Uiteindelijk is dit het doel waarvoor ik de GHG heb gemaakt, het lood wordt op zijn plek gehouden door de bevestigingsschroef, ter vergelijking het oude loodbakje ernaast. Ik moet nu eerst de boeg gaan voorbereiden op het bevestigen van de GHG, dus alle sensoren eraf, en de bevestingsgaten maken, de ene wordt slecht een gat van 2 mm, terwijl de tweede voorzien gaat worden van een M3 binnendraad. Hierdoor blijft het geheel demontabel en kan er altijd lood uit, of lood bijgevoegd worden.
__________________ groeten manfred | |
| | |
| | #872 (permalink) |
|
De sensoren aan de boeg zijn verwijderd, en de bevestigingspunten voor de GHG zijn gemaakt, allereerst een gat van 2 mm voor de borgpen, en een gat 3 mm getapt voor de bevestigingsschroef. ![]() ![]() Ik ga de oude plekken van de sensoren slechts aantippen met verf zodat het erop lijkt dat de GHG in een later stadium is toegevoegd. Ook een video gemaakt van hoe het principe werkt van het plaatsen van de GHG aan de boeg.
| | |
| | #873 (permalink) |
|
Tussen de werkzaamheden aan de XVIIb door ben ik ook bezig met de VIIC, kan mooi tijdens het drogen van het plamuur. Allereerst begonnen met het terugbrengen van gewicht aan het bovendek, hiervoor moest de toren eraf en het overtollige dek gedeelte worden verwijderd. ![]() Voordat ik de toren eraf werd gehaald heb ik de contouren afgetekend op het dek, hierdoor kon ik de uiteindelijke lijnen uitzetten wat weggehaald moest worden. Met behulp van de dremel met slijpschijf alles uitgeslepen. ![]() De onderkant bewerkt met schuurpapier om de scherpe randen weg te halen. ![]() Dit kwam ervan af, geeft mij totaal een gewichtreductie van 15 gram, het lijkt misschien niet veel op zo'n zware boot, maar elke gram telt voor mij. Tweede fase is het vervangen van de hydraulische cilinder van de schnorkelmast, en aanpassen van verschillende items naar schaal, hiermee ben ik nog druk bezig. ![]() De oude cilinder, toen der tijd functioneel gemaakt op perslucht, dat werkte niet naar tevredenheid, dus afgekoppeld en laten staan voor het zicht. ![]() De nieuwe cilinder in aanbouw, met behulp van wat plastick card en koper begonnen met de opbouw. ![]() Het middelste deel kan bewegen en wordt gekoppeld aan het mechaniek om de mast op te richten. ![]() ![]() ![]() Het aanbrengen van de bouten op de cilinder. ![]() ![]() Het geheel gekoppeld aan de voet van de mast, moet alleen nog alles vastlijmen op het luik, dan kan ik proberen of het geheel werkt zoals ik hoop.
| | |
| | #874 (permalink) |
| Lid sinds: 2 augustus 2005 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 47
|
Hoi Manfred, Ziet er weer prachtig uit, wordt weer een juweeltje dit stukje aansturing. Groeten, Jan,
__________________ Most people are more comfortable with old problems than with new solutions. Haven:SSBN-Ulysses S.Grant,Flying Fish Werf:VIIC.Hangar:FW190A,KDS450S,TREX500CF,600ESP |
| | |
| | #875 (permalink) |
|
Bedankt Jan, Met behulp van goede tekeningen en foto's kom je al een heel eind, het blijft altijd spannend of het wordt zoals verwacht. Als het geheel ook nog eens soepel beweegt met de beweging van de mast, dan hoor je mij niet klagen, we blijven gewoon stug doorgaan met verbeteren waar mogelijk.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |