![]() |
| | #1 (permalink) |
|
Hierbij een nieuwe start als vervanging van het norbert brugge draadje, douglas wees erop dat het verhaal eigenlijk niet veel meer te maken had met het eigenlijke onderwerp, even een korte samenvatting. De VIIC is al sinds 1988 in mijn bezit en al een keer of 6 volledig uit elkaar geweest, nu heb ik eindelijk tijd vrijgemaakt om de technische gizmo's te maken. Dat houdt in 5 maal electrische torpedo's en uiteraard de lanceerbuizen,torpedoluiken beweegbaar en antenneset intrekbaar. De buizen ben ik nu in serie aan het bouwen naar aanleiding van een ideetje van raf wat mij op de goede weg bracht. De dolfijn vordert ook gestaag en is binnenkort toe aan de proefvaart,het uittrimmen gaf wat problemen ivm een luchtbel in de ballasttank, ik zal proberen van die proefvaart een filmpje te maken en binnenkort wat foto's van beide modellen op dit draadje te zetten.
__________________ groeten manfred Laatst gewijzigd door MFR; 7 juni 2009 om 16:58 | |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 7 augustus 2008 Locatie: Enschede Leeftijd: 39
| Citaat:
zo met die verhoudingen van de foto's lijkt de dolfijn wel in die buizen te passen...... Groetjes Kees | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 4 december 2006 Locatie: Eindhoven NB Leeftijd: 38
|
Torpedo's? Da's dan alleen voor in bad of kan je die ook sturen?
__________________ http://john-deboer.magix.net/ - http://karel-dereus.magix.net/ Trust me, I learned the hard way |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Ik denk dat de schaal 1:35 (20 cm lang en 16 mm doorsnede)een beetje te klein is voor bestuurbaar maken, je kan je torpedo's ook gewoon in een zwembad of buitenwater afschieten, ze varen namelijk in een rechte lijn dus gewoon naar je toe richten om ze later weer op te vissen. Als ze stoppen met varen blijven ze gewoon drijven simpel zat.
__________________ groeten manfred | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo en dan neem je joop zijn torpedo ophaal systeem mee en vang je ze gewoon terug met de boot uit het water het werkt niet altijd makkelijk maar het is altijd beter dan zwemmen groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 16 mei 2005 Locatie: onder water Leeftijd: 47
|
Hoi manfred, het ziet er prachtig uit ! ik hou wel van wat fijnmechaniek. mijn pessimistische geest had natuurlijk wel nog een "beer op de weg" zien liggen : let je een beetje op de hoeveelheid gewicht die er in de boeg terecht komt ? dat moet door drijfvermogen gecompenseerd, anders heb je straks een grote dobber in plaats van een prachtmodel. En dat advies komt natuurlijk van één van de beste stuurlui groeten, Ronald
__________________ groeten, Ronald van Aalst "what goes down, *might* come up" |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Banned Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
Zit er niet een stukje vet klem ![]() mvg Frederik | |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
@ ronald Het heeft aardig wat bloed zweet en tranen gekost om het mooi vloeiend te krijgen, over het extra gewicht maak ik me niet al te veel zorgen, het meeste zat al in de boot dus er zal niet veel zijn toegevoegd. Ik zal wel een soort balanssyteem moeten maken om het drijfvermogen van de torpedo's te compenseren, een goede kennis van mij heeft iets gemaakt met een schuivend stuk lood gekoppeld aan het autogyrosysteem het zal zoiets moeten gaan worden. In ieder geval moet ik eerst de bovenste buizen nog afmaken en een selectorsysteem voor de buizen bedenken, dus ik ben voorlopig nog wel bezig. @Frederik Alleen maar biologisch afbreekbaar vet, verdwijnt vanzelf.
__________________ groeten manfred | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Banned Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
Ha ha ha die is goed zeg :Lach me nu een deuk ![]() Wij in het westen zeggen dat als er iets een hoop herrie maakt Piepen en Krassen zeg maar ;zo daar zit een stukje vet klem ![]() Over het Vet zelf heb ik eigenlijk helemaal niets geschreven hoor mvg Frederik Laatst gewijzigd door F.van.Gent; 31 augustus 2008 om 17:04 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |