![]() |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2008 Locatie: Midden Limburg Leeftijd: 43
|
Hoi Jan ik zal de boot eens beter uit trimmen kijken wat ze doet(ik denk dat het probleem dan is op gelost) maar een andere vraag: het filmpje wat je had in gevoegd is dat jouw Seawolf? zo ja hoe heb je haar statisch duiken gemaakt. want dat is de volgende stap wat ik wil doen. ik heb al op een site gezien(een italiaan)dat hij dat deed met een cateterzak. ik heb ook al bij Norbert Bruggen op de site gezien dat hij een duikzak en een slangenpomp heeft. hoe heb jij dat aan gepakt. ps ik kan helaas wegens verplichtingen elders niet naar Mol gaan. ik hoop dat in de toekomst wel te kunnen doen.
__________________ Experience is the name Everyone gives to their mistakes ![]() Bij ons staan alle goede stuurlui WEL aan wal. Greetings Rene |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2006 Locatie: st Michielsgestel Leeftijd: 41
|
hallo Rene, Ja, dat filmpje is van mijn Seawolf. Het is niet moeilijk om het om te bouwen: Ik heb de standaard accu van 6V 5Ah vervangen voor 2 accu-packs van 6V 4Ah (die passen naast elkaar in hetzelfde gat in het teckrek) en daar bovenop ligt een infuuszak van 100mL. en achterin heb ik een klein tandradpompje ingebouwd om de infuuszak vol en leeg te pompen. En zoals je kunt zien werkt dat ook. Jammer dat je er vandaag niet bij bent, maar eind september is er weer een dagje Mol, dus misschien kun je de datum dan wel "vrij"plannen groeten, Jan
__________________ == (Robbe) Seawolf V1 == (Engel) Lafayette == (N Bruggen) Delta == Werf: == (Kehrer) Typhoon (1:150) == (Revell) Typhoon (1:400) == |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Waddinxveen Leeftijd: 52
|
Heren, Ik heb niet veel verstand van die Seawolf dingen maar heeft 1 van jullie de toren achterstevoren? Groeten Hans
__________________ "There is room for everything in a submarine except a mistake." |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
@DaveMl en Hans1 het klopt wat je zegt over de Sail maar ik heb hem bewust andersom er op gezet zodat ik de Sailroeren die normaal vast staan nu ook met de servo kan bedienen.(daarbij vond ik het optisch ook mooier) ik heb bij de bouw verschillende aanpassingen gedaan. bijvoorbeeld zijn de voorroeren normaal bedient door een automatisch systeem en dat heb ik vervangen door een servo gestuurde roersysteem(de voorste duikroeren en de sailduikroeren werken op een servo) ik zal er eens een filmpje van maken.
__________________ Experience is the name Everyone gives to their mistakes ![]() Bij ons staan alle goede stuurlui WEL aan wal. Greetings Rene |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Sorry, Jan dat ik niet in de vorige post op jou reageerde. Heb jij de pomp ingebouwd op de plaats van de accu?(ik bedoel dat lomp groot ding wat er standaard in zit) Heb je misschien hier een foto van om wat inspiratie op te doen. En welke failsafes gebruik je als je ze gebruikt(wat ik wel aanneem) en hoe bereken je hoeveel water dat je in moet innemen. alles inbouwen en dan met lood of zo iets kijken wat je nodig hebt om haar te laten zinken CQ zweven? ik hoor het wel van jou
| | |
| | #37 (permalink) |
|
Hallo Rene, Ik heb die grote lompe accu eruit gelaten; daarvoor in de plaats heb ik 2 racepacks van 6 volt op dezelfde plek "gehangen" met daarbovenop een infuuszak van 100mL. Ik heb vooraf niet berekend hoeveel er precies nodig zou zijn, maar ik wist dat 200mL (dus 200g) bij mijn boot meer dan genoeg was. en in een infuuszak van 100mL kan makkelijk 200mL. voor foto's moet je mij even een PB sturen met je email-adres. groeten, Jan
__________________ == (Robbe) Seawolf V1 == (Engel) Lafayette == (N Bruggen) Delta == Werf: == (Kehrer) Typhoon (1:150) == (Revell) Typhoon (1:400) == |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
@Jan Thanks voor de foto,s natuurlijk heb ik nu een paar vragen(maar ik denk dat je dat wel verwachte) 1 welke failsafe gebruik je? 2 welke pomp is het wat ik zag? ik heb wel een pompje wat goed werkt op 6v....maar als het pompje stil staat kan er water doorheen stromen. ik denk als er geen afsluiter op zet de boot zal duiken maar niet meer zonder duikerbril en snorkel boven zal komen. ![]() of sluit jou pomp vanzelf af als hij stil staat? wat accu betreft heb ik nog een 6v 3.5amp accu liggen is +/- 2cm dik en +/- 10cm lang en 6cm hoog(dat scheeld wel wat met dat lomp ding wat er nu in zit) en een infuuszak heb ik ook al geritselt. ik hoor wel van jou(of van iemand anders met tips voor het pompje. ik vind de slangenpomp van Norbert Bruggen nogal prijzig. als het moet haal ik hem wel maar als er een goedkoper oplossing is hoor ik die graag
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo robbe ,graupner en conrad hebben tandwiel pompjes ik geef de voorkeur aan kavan pompen maar er zijn er andere die ook succes met andere pompen hebben conrad verdeelt kavan pompen Artikel-Nr.: 224413 - 62 en ze kosten 24.95 groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Hoi Raf ik heb zelf een tandwielpomp van robbe maar die laat water door als hij stil staat. en ik denk dat dat ook is met de pomp van Conrad of vergis ik mijn hier in?
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 19 oktober 2003 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 54
|
Hallo René, Ik heb het pompje van robbe gebruikt en het lekt water, dit heb ik opgelost door een klepje te plaatsen buiten het WTC (zie foto) op één van de aansluitingen van het klepje sluit ik het pompje aan, via een doorvoer in de WTC-deksel ( is nog niet gebeurd ) Dit klepje stuur ik aan met dezelfde servo als waar ik het "legen" en "vullen" mee aanstuur, dus geen extra servo nodig. Als je nog meer foto's wil hebben van de binnenzijde hoor ik het wel. ![]() ![]() Hans
__________________ U47, Neptune, Lafayette, Typhoon, Seaview 80" en zelfbouw. We willen allemaal oud worden, maar we willen niet oud zijn!! Gr. Hans V |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
En Hans (Bosreus) heeft nog van die afsluit ventielen te koop volgens mij
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo hans mooie oplossing die je daar gevonden hebt om het ventieltje te plaatsen bij mij zitten ze tussen de lucht uitgang dus ik kan ze binnen zetten maar bij jullie moeten ze dus buiten staan daar ze niet water dicht zijn ik had altijd gedacht dat de doorgang te klein zou zijn voor die pompen maar dit blijkt toch niet het geval te zijn ik heb 4 mm doorvoer naar de pomp groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |