![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #211 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo bart nee in de fox komt dat niet te zitten ik heb dat vroeger allemaal gehad en dat is mooi maar als er iets aan defect geraakt kan je het haast inet meer herstellen dus nee het komt er niet in gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #212 (permalink) |
|
hallo vandaag begonnen met het vast zetten van de assen ze moeten aan de schroeven 9 cm uit elkaar staan en binnen 6 cm om voldoende ruimte te hebben om de motoren te monteren een werkje van passen en meten voorlopig met plamuur de as vast gezet en kijken waar ik uit kom met de volgende als dan as drie ook in de winkel binnen is kan ik deze ook monteren en dan begint het priegelwerk met de stuurstangen gr raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #213 (permalink) |
|
hallo zo as twee zit er in netjes zoals zijn tweeling broertje juist op de plaats gelukkig heeft robbe bij het gieten van de duikroeren een midden streepje getrokken en kon ik dit gebruiken om de assen uit te lijnen niet makkelijk bij een zelf gebouwd model nu wachten tot as drie in de shop is nadien kan het achterstuk met polyester verstevigd worden en de stuurstangen ingebouwd worden gr raf
| | |
| | #214 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Ik ben wel heel benieuwd hoe dat er uit ziet raf, zijn er al plaatjes van?
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #215 (permalink) |
|
hallo juist thuis en aan de koffie dan de assen bekeken van de fox en niet tevreden over de uitlijning dus kraaak er terug uit en opnieuw er in lijmen nu heb ik een malletje gemaakt zodat ik er zeker van ben dat de motoren er toch ingeraken want als ze niet juist zijn uitgelijnt dan wreten ze stroom als zot en dat willen we niet hebben ze zaten echt niet goed aan de binnen kant van de wtc kwamen ze te dicht tegen de wand en daar de motoren buiten lopers zijn is dit geen optie hopelijk zitten ze straks wel goed na het uitharden en kan ik beginnen met een laagje glasdoek aan de binnenkant te zetten voor de stevigte gr raf
| | |
| | #216 (permalink) |
|
hallo zo nummer twee zit er alweer in nu laten uitharden en dan de uithouders maken deze zijn nu iets kleiner dan volgens plan als je ze maakt volgens het plan dan krijg je der nooit een motor in of hij moet halverwegen de boot komen te staan en dan heb je verekkes lange assen om te smeren foto's straks gr raf
| | |
| | #217 (permalink) |
|
hallo de tweede as zit op zijn plaats nu nog as drie en dan kijken of ik plaats overhoud om de derde motor te monteren de derde as gaat gaast een 70 cm lang worden gelukkig heb ik genoeg plaats in de fox de regelaars kunnen dan tussen de twee assen in komen te liggen dan blijven de aansluit draden even lang maar die naar de accu worden dan wel 1.30 lang in de special die ik gebouwd hen zijn ze zelfs nog langer dus ik verwacht geen problemen gr raf
| | |
| | #218 (permalink) |
|
hallo ik had foto's beloofd en hier zijn ze dan ![]() ![]() als alles goed is uitgehart kan er begonnen worden met het bekende plamuren en schuren de assen worden nog extra vast gezet met endfest 300 op de uithouders voor er een laagje plamuur overheen gaat gr raf
| | |
| | #219 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
|
Ik zie daar wat heel bekende roeren .....
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| | #220 (permalink) |
|
hallo lex ja de roer set van de type 21 de fox is eigenlijk een wat verlengde type21 met nog wel wat meer aanpassingen maar qua romp komt hij haast overeen ik denk dat de russen niet veel aan het ontwerp hebben willen veranderen om zo snel mogelijk veel boten te kunnen hebben de derde motor heeft daartoe geleid om de romp wat te verlengen maar deze gaat wel de draaicirkel enorm verkleinen de roeren pasten zo op het plan zonder aan passingen zelfs de voorste duikroeren hebben hetzelfde systeem van uitplooien hier wat foto's van de as uitlijning en de motoren die ik ga gebruiken de motoren een dikke voor in het midden en twee kleinere voor de twee buitenste assen ![]() ![]() ![]() als je naar de romp doorsnede kijkt dan zie je dat deze haast helemaal hetzelfde is als de type 21 het is een stom gezicht maar de wtc zit er wel recht in al lijkt het op de foto van niet gr raf
| | |
| | #221 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 februari 2011 Locatie: zwanenburg Leeftijd: 68
|
hallo allemaal ik ben jan en nieuw op het forum. ik heb wel alle berichten gelezen en een hoop geleerd raf het ziet er mooi uit ik ken meschien weer wat leren ben zelf met de O21 een nederlandse boot bezig ik heb wat fotos bij mijn profiel gezet vrgr jan |
| | |
| | #222 (permalink) |
|
hallo jan ik heb de foto's bekeken en het is een mooie boot je motoren zijn exelente motoren die nog jaren gaan mee gaan ik moest toch nieuwe kopen dus ben ineens borstelloos gegaan je hebt dat probleem met de assen natuurlijk niet omdat je heel de romp als wtc gebruikt maar zo heeft elk model wel zijn verschillen wat bouwen betreft gr raf
| | |
| | #223 (permalink) |
|
Jan welkom in de onderwaterhoek, Ik ga zo'n zelfde motor in de XVIIb gebruiken, zo te zien heb je goed gekeken hoe ik de torpedo buizen van de VIIC gemaakt heb. Raf, over een buitenloper heb ik zitten twijfelen, totdat ik nog wat marx motoren kon kopen.
__________________ groeten manfred | |
| | |
| | #224 (permalink) |
|
hallo manfred ik heb de ervaring in de kriek opgedaan en daarna in de special die ik moest bouwen en ik was van de gebruikte motoren tevreden en ik moest er toch nieuwe hebben voor de fox dus ik dacht waarom niet doorgaan bet borsteloos ik ga wel gewone nmh cellen gebruiken in de fox hoor de planning is om 4 accu packs van 8 cellen te gaan gebruiken van 4.7 amp als ik ze der allemaal in ga krijgen tenminste het is een grote boot met een lange wtc maar plaats is bedriegelijk want als je begint in te bouwen kom je al snel plaats tekort LOL gr raf
| | |
| | #225 (permalink) |
|
Mogge Raf, Tja, ruimte gebrek hebben we allemaal, het maakt niet uit hoe groot je bouwt. Brushless motoren worden toch de toekomst, evenals lipo batterijen, voor projecten in de toekomst hou ik het allemaal in gedachten. De eerste omschakeling naar lipo gaat al gebeuren, en wel met de torpedo's van de VIIC, weegt stukken minder en geeft meer mogelijkheden tot trimmen.
__________________ groeten manfred | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |