![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 september 2009 Leeftijd: 21
| Citaat:
hmm.. maar waar die foto nu is gebleven?? ![]() k zal nog wel n keer proberen, maar moet er nu vandoor EDIT: oohw hier issie al http://img696.imageshack.us/content_.../imag0010g.jpg | |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 mei 2005 Locatie: Friesland
| Citaat:
Scheelt die constructie en dan je tevens traploos (voor/achteruit) regelen. Ook gelijk meer betrouwbaarheid bij hogere stromen als je straks een normale (grotere) motor en accu gaat gebruiken. [edit] Indien jullie t.b.v. het profielwerkstuk zoveel mogelijk onderdelen zelf willen maken, kan ik het begrijpen. Maar ook dan zo je misschien beter een mechanische snelheidsregelaar kunnen maken (of met een microcontroller als je hier wat ervaring en nog veel tijd voor hebt). [/edit]
__________________ Huidige modellen: Simprop QB2500 oldtimer, Graupner Discus 2CT, Graupner Mini Discus, Last Down XL, E-Sky Lama V2 heli, Cessna 182, Hype DG-1000 Laatst gewijzigd door jvanakker; 6 februari 2010 om 20:16 | |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo er zijn nog andere redenen hoor dat een roer niet direct achter een schroef staat zoals al de amerikaanse nucleaire schepen hebben die de roeren voor de schroeven staan dit om minder lawaai te maken en een max rendement van de schroef te hebben dat is ook de reden dat ze zijn over gegaan naar 7 en meer bladerige schroeven die cikkelvormig zijn van blad als een prop draait ontstaat er onder druk op sommige plaatsen van het blad door de onderdruk krijg je kleine belletjes die gevuld zijn met stoom die worden van het blad af gezogen en ontsnappen dus in het water waar ze na een paar seconden exploderen (een miniskuul klein plopje) zo 1 belletje maakt haast geen lawaai maar miljoenen van deze belletjes maken wel herri daarom grote propellers die langzaam draaien en door de vorm van het blad zo weinig mogelijk lage druk gebieden produceert zodat de stoom belletjes zoweinig mogelijk worden geproduceert als nu de roeren achter de schroef staan dan knallen deze belletjes tegen de roer oppervlakten en maken zo het kabaal nog groter ook de trillingen die worden geproduceert door het afwijkende schroef water maken een enorm lawaai het is dus een keuze die je moet maken een boot die scherp kan draaien of eentje die heel stil is en dan denk ik dat je voor het laatste gaat gaan groetjes raf ps een skipjack draait ook heel kort hoor maar die heeft dan ook grote roeren
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #22 (permalink) | |||||
| Lid sinds: 21 oktober 2009 Locatie: Den Hoorn ZH Leeftijd: 23
| Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
| |||||
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo op normale oppervlakte schepen staan inderdaad de roeren achter de schroeven al i dit niet altijd waar op sommige rivier schepen zetten ze de roeren zo achter en langs de schroeven zodat twee roeren toch een soort straalbuis vormen zo zie je schepen met drie schroeven en 6 roeren zo kunnen de roeren klein blijven en toch max rendement hebben maar een duikboot heeft een hele oceaan om een bochtje te maken LOL en in de haven worden deze schepen toch door sleepboten naar hun plaatsje aan de kade gebracht moderne schepen zoals de queen elisabet hebben zelfs geen roeren meer maar actieve schroeven of pod's genoemd deze draaien als een shottle en stuwen de volle power van de schroef die richting uit die gewenst is en deze pod's hebben meestal ook een cikkel vormig schroef blad want inderdaad cavitatie kan je props vernielen groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2009 Locatie: Den Hoorn ZH Leeftijd: 23
|
Ja klopt allemaal, maar dit wist ik allemaal wel xD... Ik studeer hier voor... Overigens zijn cruiseschepen tegenwoordig meer hotels en entertainmentcentra die ook kunnen varen, dan schepen die passagiers vervoeren... Alleen roeren kunnen geen straalbuis vormen. (niet in de zin van dat ze het rendement van de voortstuwing verbeteren). Dubbele roeren geven veel meer weerstand overigens, maar in de binnenvaart kunnen de bochten smal zijn en is er maar beperkt ruimte achter de schroeven... Laatst gewijzigd door Pieberedmer; 7 februari 2010 om 17:16 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |