![]() |
| | #31 (permalink) |
|
Erwin, Dank je voor het verplaatsen. Zo even een kleine update. De Yak staat nu al zo'n 3 jaar in de PU100 met 25gram glas Had er vorig jaar wel al wat aluminium kleurige lak op gespoten maar was nog steeds niet tevreden over het resultaat, hoewel het op de foto's er goed uitziet. Ben dan ook weer flink aan het schuren gegaan en heb er aluminiumfolie op geplankt, net als de LIP20 die ook op de foto te zien is. Moet de foto's nog uploaden maar zal eerdaags de foto's plaatsen. Ton | |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 3 oktober 2003 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 42
|
Ton, Ik zie nu pas dit draadje van de YAK-23. Zelf heb ik em half afgebouwd op de kast liggen. Briljante oplossing voor het uitlijnen heb je gevonden met die bowdenkabel Zakt die kabel alleen niet erg door waardoor het meten weer onnauwkeurig wordt? Ik las dat de uitlaat met tape aan de fan wordt bevestigd, maar dan krijg je nooit de fan/motor meer eruit. Of lijm je de uitlaat niet vast aan de romp? Heb jij of iemand anders suggesties voor de motorisering? Ik dacht aan een HET 2W of 3W (weet het verschil in prestatie niet eens Ik ga eerder voor lage vleugelbelasting (lees langzaam kunnen vliegen), dan voor gaten in de lucht boren. Sneller kan later altijd nog. |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 oktober 2003 Locatie: Boskoop Leeftijd: 50
| Citaat:
1st neem de nieuw fan van rbc http://www.rbckits.com/shop/index.ph...&productId=205 scheelt echt veel vermogen als ik het moet in schatten +/- 20 % 2de ga voor de 2w20 met 4 lipo,s 3700mah , met minder komt het zwaarte punt niet goed , probeer ze dus zo ver mogelijk naar voren in te bouwen. gr.
__________________ Must go, Zaterdag 5 mei 2012 elektro-fly in Boskoop (Zuid-Holland) Must see, Zaterdag 7 juli 2012 Dawn Patrol terrein GMVC | |
| | |
| | #34 (permalink) | ||||||
|
Wouter, Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is 100% meer maatvast dan een draadje waar de nodige onvoorspelbare rek in zit. Op de foto hangt de staaldraad misschien iets door, maar met meten trek je het staafje en buitenmantel strak. Citaat:
Dit systeem wordt op veel RBC modellen toegepast en werkt heel praktisch en goed. Citaat:
De 3W is wat tammer en vraagt een hoger voltage en dus ook een cel meer en is dus niet echt praktisch, want 4 lipos passen niet in de romp/accu lokatie van de Yak. Citaat:
In iedergeval lekker verder bouwen aan de YAK en FOTO's maken. Nog niets kopen even afwachten, ga binnenkort de Yak verder afmaken en vliegen. Misschien eens wat afspreken kun je zien wat een 2W op 3 Lipo's doet. Ton | |||||||
| | |
| | #36 (permalink) | ||
| Citaat:
Naast de Sparrowhawk die zover mogelijk afmoet voor 26/8 leg ik de laatse hand aan een scratchbuild Talon om in de vakantie van de berg te gooien. Daarnaast heb ik nog een Beaufighter liggen die ik voor het grootste deel opnieuw wil bouwen. De YAK staat op de planning om volgend jaar te vliegen. Wellicht kan ik dan gelijk mijn intrede in de LiPo wereld maken. Ik zal binnenkort een paar fotootjes plaatsen. | ||
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 oktober 2003 Locatie: Boskoop Leeftijd: 50
| Citaat:
ps het schotje waar de cellen tegen aan komt even wat extra verstevigen , zodat niet bij de eerste beste harde langding de cellen er uit vliegen.
__________________ Must go, Zaterdag 5 mei 2012 elektro-fly in Boskoop (Zuid-Holland) Must see, Zaterdag 7 juli 2012 Dawn Patrol terrein GMVC | |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Guest
|
Ton, Ik zie in het draadje dat je veel werkt met PU, mooi spul zeg. Ik heb een paar vragen; Meng je het ook nog met talkpoeder? Heb je ook nog spanpapier gebruikt? Of PU rechtstreeks op het hout? Zou het ook geschikt zijn om een TF P51 in z'n geheel mee te doen? Wat zou je adviseren m.b.t. het matje? Welke verf en primer heb je gebruikt? |
|
| | #39 (permalink) |
|
roblubbers, Dank je Ja doe al mijn modellen afwerken met PU maar dan in combinatie met 25 grams glasmat. Heb op het forum meerdere modellen staan met deze afwerking, doe anders even zoeken met PU, mijn naam of met RBC en je zult aardig wat info kunnen vinden. Heb je dan nog meer vragen dan kom ik daar zeker op terug. Voor je P51 is het wat mij betreft een prima middel om af te werken. De verder afwerking doe ik dan met Histor kwastplamuur en Histor aflak, of Histor kwastplamuur en Humbrol voor de kleuren op mijn schaalmodellen. Op het schaalforum vind je meerdere gebruikers van de PU met 25 gr glasmat. Spanpapier is ook een prima optie maar zou dat zelf gebruiken in combinatie met spanlak. Heb wel een poging gedaan met papier en PU, maar het papier bleef te stug je moet daar echt wat water bij gebruiken en dat gaat met spanlak het beste. Ton | |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Gelijk maar even een update met een plaatjes. De verf is zoveel mogelijk er weer vanaf geschuurd en zoals je ziet zit er nu zelfklevend Aluminium folie op. Dat is veel leuker dan die alu verf, mooier ja smaken verschillen ik ben in ieder geval zeer tevreden. ![]() Best wel handig die nieuwe upload functie voor foto's Hoop binnen een week of twee de Yak te vliegen. Heb nog wat meer plaatjes van het beplakken met de alu folie als daar interrese voor is zal ik die ook plaatsen. Ton | |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Kom maar op met die plaatjes En zie ik daar een foto van de cockpit op de foto? (Snap je 't nog?) Daar heb ik wel interesse in, want een leuke cokpit moet er bij mij ook nog in. Of als je nog meer info hebt, houd ik me aanbevolen... |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Wouter, Zo je bent lekker opgeschoten, ziet er goed uit die YAK23. Blijft leuk werk he zo'n houtbouw model, heb zelfs al weer een nieuw ontwerp klaar voor Rob. De cockpit in de YAK stelt niets voor heb alleen maar een dashboard uitgeknipt en opgeplakt. Was wel van plan een vacuumset te ontwerpen maar dat is veel werk en niet echt de moeite waard. Ben nu eigenlijk alles aan het afbouwen en afwerken en vliegklaar aan het maken en dan zijn de detail minder belangrijk. Heb nog wel veel foto's van de YAK en zal deze van de week plaatsen, de cockpit zit daar ook bij. Heb je nog meer plaatjes om erbij te zetten. Ton | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |