![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 10 september 2009 Locatie: emmeloord Leeftijd: 15
|
hallo ik ben bezig een micro f86 sabre te maken ik heb de volgende setup liggen: motor hyperion y12 5800kv inrunner regelaar 7amp hobbyking 2 dymond d47 servo's de edf word een gws 30mmedf ik wil de sabre graag een profielvleugel geven in het nano-jet forum heb ik gevraagd welk profiel de nano f86 sabre heeft maar een clarc y lijkt me geen goed profiel voor een jet mijn vragen zijn welk profiel zal ik er in doen de originele heeft naca 0012-64 maar ik weet niet of ik dat moet doen en waar kan ik mijn schuim halen? ik dacht aan een soort tempex alleen dan steviger op deze site staat heeeel veel informatie over micro edf's http://www.rcgroups.com/forums/showt...1172332groeten robert
__________________ altijd weer die brandstof vliegers....... Laatst gewijzigd door robertboxhoorn; 17 februari 2011 om 15:30 |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
ok ik heb de edf binnen en geïnstalleerd. zo ziet hij er uit: ![]() ik heb hem als eerste laten proefdraaien op 3s maar blijkbaar was dat te veel van het goede dit was het resultaat: ![]() ik ga dus 2 nieuwe rotors bestellen van 30mm alleen dit keer gaat hij op 2s bij mijn sabre heb ik gekozen voor een clarc y profiel en die hoeft er alleen nog worden ingesneden. ![]() het neusje is iets kapot aan de ene kant maar die gaat nog gefikst worden. dit ga ik er in stoppen:
__________________ altijd weer die brandstof vliegers....... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2005 Locatie: Hoogerheide, Club: BVL-steenbergen Leeftijd: 29
|
leuk projectje je hebt de EDF laten draaien in je hand zeker? met die test? Dan vervorm je de edf unit, en ongetwijfeld zullen je bladen aangelopen hebben... die dingen moet je alleen laten draaien als ze netjes rondom opgesloten zitten! ben benieuwd hoe het gaat vliegen let wel even op dat je je regelaar ook niet zo opsluit... zorg dat die in een luchtstroom ligt, dan koelt hij tenminste!
__________________ -= Space Scooter, Picojet, FreeAir Jerry, FPV LL4 black Quadcopter (MW), FPV Nemo, HK ParkJet, Seadolphin 770, M-04 Mx-5, HK 1:16 brushless, MX12-2.4ghz, FS-GT3B =-My Blog |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
hallo badbert, voor de regelaar had ik ook een leuk idee. zoals je op deze foto ziet zit er voor het begin van de staart een kleine gleuf ik wil dus in de inlaat een extra inlaat maken en op die plek de uitlaat maken. http://www.richard-seaman.com/Aircra...s/F86Tom07.jpg verder, de edf is aangelopen ja er zitten kleine streepjes aan de zijkant van de edf behuizing
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2005 Locatie: Hoogerheide, Club: BVL-steenbergen Leeftijd: 29
|
goed idee van die inlaat , moet lukken. en van dat aanlopen als je ze in je hand laat draaien, kwam ik ook maar achter... omdat ik hetzelfde fout heb gedaan
__________________ -= Space Scooter, Picojet, FreeAir Jerry, FPV LL4 black Quadcopter (MW), FPV Nemo, HK ParkJet, Seadolphin 770, M-04 Mx-5, HK 1:16 brushless, MX12-2.4ghz, FS-GT3B =-My Blog |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
zo vandaag nog iets gedaan. nu zit de andere helft van de romp van binnen in de microballoons+epoxy misschien vanavond verven ik had het zelfde kleurenschema in gedachten als die foto in de vorige post ben wel benieuwd hoe hij zal gaan vliegen! waarschijnlijk een compromis tussen snel door de pijlstelling van de vleugel en rustig door een clarc y profiel en v stelling
| | |
| | #10 (permalink) |
|
cockpit zit ook in de verf net als de staart en de intake en de outake de intake is alu en de outake zwart ik heb ook het tape er opnieuw op geplakt omdat ik de outake niet glad genoeg vond. upload later wel wat foto's. groeten Robert
| | |
| | #13 (permalink) |
|
ziet er toch netjes uit hoor!
| | |
| | #14 (permalink) |
|
dank je! als het straks dan ook maar netjes vliegt... het is mijn eerste model dat ik zelf ontwerp en waar ik mee wil gaan vliegen verder is het wel grappig waar ik mee begon eerst magister van mpx later een zagi en toen een bonsai dlg en dan een make my day met die motor die op de sabre gaat en dat ging hard!!!!!! 8o dat was echt niet normaal voor zo'n klein kistje ik denk dat i de 120 wel heeft gehaald hier is een foto er van: ![]() ik ga nu wel een beetje maar nu weer verder
__________________ altijd weer die brandstof vliegers....... Laatst gewijzigd door robertboxhoorn; 22 juni 2011 om 19:02 |
| | |
| | #15 (permalink) |
| ![]() over de servo heb ik nu een piepschuim kapje gemaakt en versterkt met epoxy met microballoons glasmat was op ![]() post later wel het eindresultaat 30mm edf's zijn nu ook bij hangar moeten alleen nog naar emmeloord komen en de vleugel moet worden gesneden dus binnenkort de eerste vlucht
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |