14 maart 2010, 09:42
|
#1 (permalink)
|
| Hoe wielen verwijderen Nikko Turbo Panther?
Beste iedereen
Bij het opruimen van de zolder kwam ik nog een mooie jeugdherinnering tegen: een Nikko Turbo Panther RC auto. Volgens mij heet zoiets tegenwoordig 'vintage'. Uiteraard heb ik hem even getest, en zowaar, hij rijdt nog als de beste. En dat na bijna 20 jaar stilstand! Nu is er alleen één probleempje. De auto kent 2 standen: eentje voor terrein en eentje voor verharde weg. Als de auto in terreinstand staat rijdt ie vaker niet dan wel en komt er een hoop geknars uit het differentieel. In de wegstand is er geen enkel probleem.
Ik denk dus: ik schroef het differentieel open en kijk of er ergens tandwielen scheef zitten of kapot zijn. De behuizing van het differentieel bestaat uit 2 delen, die ik los gehaald heb. Om het differentieel geheel te openen moet ik volgens mij de velgen los halen van de assen. En dat lukt dus niet. Ik kan nergens een manier vinden om de velgen los te krijgen of af te draaien. Nu besef ik dat de kans klein is dat iemand het hier weet, maar misschien weet iemand toevallig hoe je die velgen los kunt krijgen? Of anderszins het differentieel geheel kunt openen? Elke hulp is welkom...
|
| |