| | | | ||||
![]() |
| | |||||||
| Registreer | ShowCase | FAQ | Vrienden Foto Upload | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 9 juli 2010
|
Beste allemaal Waarschijnlijk is deze vraag al vaker gesteld en ook geantwoord dat dit eigenlijk niet het forum is, omdat dit over modelbouw gaat en niet over "speelgoed", maar aangezien ik er verder op het internet niet uitkom vraag ik het hier toch maar. Mijn zoontje van 8 heeft een tijd gespaard voor een electrische auto met variabele snelheid. Het moest en zou een Nikko off the road worden, maar ondanks het feit dat ons in de winkel verzekerd werd dat bij dit type auto de snelheid traploos regelbaar zou zijn, bleek bij thuiskomst dat het toch een gewone speelgoed aan-uit auto was en de wielen continu op de maximum snelheid draaiden. Mijn conclusie is nu dat de gewone speelgoedwinkel ons niet kan helpen, maar verder zoekend op internet kom ik alleen "hele dure" auto's tegen van 200-300 euro die bovendien voor mijn zoontje van 8 een veel te hoge snelheid hebben. Vandaar de vraag: met excuses voor als ik in dit forum compleet de plank missla, wie weet een mooie kant-en-klare RC auto met een traploos regelbare snelheid voor een budget van ongeveer 75-100 euro, liefst iets off-the-road-achtigs? Ook namens mijn zoontje alvast heel erg bedankt. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 20 april 2008 Locatie: poeldijk Leeftijd: 30
|
heb voor mijn zoontje een lego dirt crusher en das best leuk rijden en bijna onverwoestbaar.mischien eens die kant op zoeken?en anders een 2e hands brushed slash of zo.
__________________ hpi savage flux hp---6s |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Wat je zou kunnen zoeken is een tamiya stadium thunder/blitzer die heb ik zelf ook, je vindt ze vrij veel op de duitse Ebay. Deze zou later indien nodig ook nog getuned kunnen worden zodat hij nog harder gaat. Deze zijn RTR waarschijnlijk in de buurt van de 130 euro dan heb je batterij, zender, ontvanger en lader ( deze zul je wel apart moeten kopen denk ik ( ligt aan welke advertentie je neemt) Ik hoop dat ik van wat hulp ben. Veel succes met je keuze
__________________ stadium thunder, TT-01 (2X), TL-01B, E-revo 1/16 VXL (3 CH silverlit in aanbouw) | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 17 mei 2010 Locatie: Merksplas - België Leeftijd: 53
|
Als goede huisvader en sponsor, ga met je zoontje naar de betere modelbouwshop en koop een RTR (kant en klare) off road model +-200 euro. Off road modellen waarvan de prijzen onder 100 euro liggen zijn meestal ondermaats --> made in China, zend bereik 15 meter en geen reserve onderdelen van te krijgen. Onlangs eentje gezien in den A..I voor een 25 euro? Zoontje zal daar weinig fun aan hebben. (tegen een tafelpoot rijden en ophanging kapot en nergens een spare te vinden of je moest 3 reserve wagens gekocht hebben) Uit ervaring mag zeggen dat mijn Tamiya Clod Buster van 1990 nog altijd on the running is. Mijn zoontje van 10 gebruikt hem nog regelmatig als trekker voor zijn boot. Hij heeft onlangs een TRX Rustler in zijn bezit en ik heb een deel gesponsord met bepaalde voorwaarden (afspraken). |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Provincie Drenthe
| Citaat:
| |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Het budget zal flink vergroot moeten worden om een nieuwe off-road beginnersauto te kunnen kopen. die "hele dure" auto's van 200-300 euro zijn meestal een van de goedkoopste die er zijn. Ik raad je sowieso aan om te gaan voor een bekend merk waar makkelijk (lees op meerdere plaatsen) onderdelen voor te krijgen zijn. En verder nog even doorsparen tot een minimum van 250 euro...
__________________ phaser4rs met picco p3 .28, wild dagger customized, sprint2 drift met 8,5T ezrun, marui coors melling, samenbaksel van whizzer/stadium thunder, slash 4x4 vxl | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 24 augustus 2009 Locatie: Waarschoot/oost-vlaanderen Leeftijd: 29
|
beste,waarom kijk je niet voor een kant en klare 2dehands.vaak vind je traxxas slash of traxxas stampede vanaf 100€.deze autos kunnen zekers een stootje hebben.de regelaars kan je op 50% instellen.de wisselstukken zijn spotgoedkoop en overal verkrijgbaar.en voor een 8 jarige zal deze een superervaring zijn.geloof mij.mss kriebelt bij jou rapper dan je denkt om zelf 1 aan te schaffen hier een mooi voorbeeldje van een RTR 2de hands: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...r-3-accus.html |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Kijk eens bij PK Racing naar een Maverick 4wd Buggy, kost 149,- alle onderdelen zijn los te bestellen en mijn zoon van 7 reed hier ook mee. Reed, want die heeft de Revo 1/16 VXL met 2S lipo van pappa ondekt en geloof me na 4 weken Maverick rijden ze gewoon 75km/u met een echte RC want die mannetjes leren heel snel... Maar Maverick is een prima start van deze hobby!
__________________ Revo 3.3 (model 5309) & Revo 1/16 VXL | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 augustus 2009 Locatie: Waarschoot/oost-vlaanderen Leeftijd: 29
|
daar zeg je het al. na 4 weken naar traxxas.een maverick is echt brol. ik heb de mt strada 3 weken had .en gewoon tegen vol snelheid de stoep raken en het was al van dat. Citaat:
| |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
In het "te koop" forum staat een knappe Traxxas Stampede te koop. Edit nr2: Dafke had hem al gepost Oerdegelijk, vrij simpele techniek en compleet met zender en accu's. Misschien een leuke suggestie. Is bieden vanaf 100,- euro Edit: Is niet van mij of bekenden http://www.modelbouwforum.nl/forums/...r-3-accus.html
__________________ R.C.C.L. Leiden... Stofhappen of Baggeren ![]() Traxxas Summit. XB16 Lader. 2 X Bionic 3500Mah lipo. 2 X Team orion 3000Mah lipo. Salvation Coax Heli. Laatst gewijzigd door RCW; 11 juli 2010 om 12:35 Reden: toevoegen linkje |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 augustus 2005 Locatie: Geleen, Limburg Leeftijd: 42
|
Mijn dochtertje van net 5 rijdt haar rondjes met een Revo 1:16 VXL, die zijn hier en daar al prima te verkrijgen tweedehands. Leuke van die auto is dat er een trainingstand op zit voor de kleine meid en dat papa er ook mee kan rijden, kwestie van knopje indrukken en ander profiel kiezen en pa heeft ook veel lol Zeker op trainingsstand (en de kleine pinion) op twee lipo's van hobbycity (8 dollar per stuk) goed voor een goed uur rijplezier en geloof me, ze leren het veel sneller als je zou denken. Tis misschien iets meer geld dan je zou willen uitgeven, maar tis echt RC rijden en retesterk en van Traxxas is alles te krijgen. Kijk voor een 8 jarige naar een auto die niet te groot voor hem is, buiten dat het flink slepen voor hem is met bv een Slash of Rustler (zijn nog erg groot voor hem) is ook het veiligheids aspect wel belangrijk. Ik weet uit ervaring dat ze graag 'stoer' willen doen als ze andere kinderen zien en best vaak tegen iemand op rijden. Geloof me, zelfs een mini Revo kan al flink pijn doen tegen een scheenbeen. Na een tijdje krijgen ze dat wel door en kun je verder kijken, zo rijdt mijn zoontje (bijna 10) ondertussen wel met een snelle Slash.
__________________ Pa : Traxxas Erbe + dNano + HPI Vorza / Zoon : Traxxas Slash Platinum + dNano + MCX / Dochter : Traxxas Revo 1/16 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |