| | | | ||||
![]() |
| | |||||||
| Registreer | ShowCase | FAQ | Vrienden Foto Upload | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 30 november 2009 Locatie: Waddinxveen Leeftijd: 20
|
Zoals de titel luid heb ik een oude Alfa Romeo gekregen. Deze is van Tamaya en was een bouw doos. Wat zit erin: Acoms Zender + Ontvanger (27Mhz) werkend op 12V Graupner speedcontroller Er zat geen Accu pack bij dus deze heb ik zelf gemodificeerd. (7.2V) Het probleem: Zodra ik de zender en daarna de auto aan doe begint de servo voor het sturen rare piepjes te geven en trilt, net of hij wat ontvangt maar er niks mee doet, heb er een andere servo in gezet maar die reageerde het zelfde. Als ik nu geen gas geef dan brand het groene lampje op de BEC wel. Zodra ik dan voorzichtig gas geef dan brand het groene lampje op de BEC niet. Ik weet verder niet of dat normaal is ![]() Maar zodra ik dan 1/10e gas geef dan draait het motortje even(in 1 keer vol gas kan dus al niet) en als ik daar over heen gaat dan slaat hij uit. Dan is het groene lampje nog steeds uit. En moet ik zo`n 3sec wachten tot het groene lampje weer brand en begint het weer van vooraf aan. Wat heb ik geprobeerd: Ik heb nu de servo die steeds maar blijft piepen en trillen los gegooid en dan is er niks aan de hand. Dus mijn vraa: Is nu mijn ontvanger kapot of is het toch de Graupner BEC. En klopt het van het groene lampje?
__________________ Je bent nooit te oud om te spelen. HoneyBeeFP2 | Walkera 5G4Q3 Airwolf | 1/10 Alfa Romeo-GiuliaSprint GTA |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 14 februari 2009 Locatie: Lier BE Leeftijd: 17
|
Probeer eerst eens een andere regelaar. Je hebt het gekregen , dus wie weet wat is er mee gebeurd
__________________ HPI VORZA//Tamiya TT01e//Tamiya TRF416we Edition// //Traxxas Bandit XL5//Tamiya F103 PRO //Futaba 3GR 2.4Ghz Fasst.// Zippy power !! |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Hey Je zegt dat hij op 12v hoort te werken, Vervolgens zet je er een 7,2v accu in... Krijgt het spul dan wel genoeg stroom? Als je er een 12v accu aanhangt, blijft het probleem zich dan voordoen? Groeten
__________________ >> De modellen << | |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
De 7.2V accu gaat over de auto, tenminste zoals ik het begrijp. En uh, met stroom bedoel je vast spanning @TS: Hoe bedoel je zelf gemodificeerd? Toch geen penlites aan elkaar gesoldeerd he? Want in dat geval heb je daar je probleem al gevonden.. Een penlite batterij is niet gemaakt voor zulk hoge stromen. De spanning zakt dan als een pudding in elkaar, en werkt de boel niet. Je hebt een gewone stickpack nodig van 7.2V, welke stromen tot 30+ ampere kunnen leveren.
__________________ Mugen Seiki MBX-6 | Alpha F850 | APlus 0801 | Savöx SC1257/SC1258 | LiFePo4 Rx | Spektrum RC Maas & Waal - Video's Laatst gewijzigd door Lochii; 10 juli 2010 om 14:38 | ||
| | |
| | #5 (permalink) |
| Hey Sorry als ik het verkeerd zeg, maar uit bovenstaande begreep ik dat zender EN ontvanger op 12v draaien. En met stroom bedoel ik idd spanning
__________________ >> De modellen << | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
Dat is wat anders als alleen zender hoor
__________________ Ik ga voor de honderd. Tot nog toe gaat dat dus goed Mvg Frederik | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 30 november 2009 Locatie: Waddinxveen Leeftijd: 20
|
@iedereen: Bedankt voor de snelle reply`s. De zender werkt indd op 12V en de ontvanger op 7,2V tot 8,4V. De zelfgemodificeerde accu pack, voor in de auto dus, is niet gesoldeerd, maar zijn wel gewone oplaadbare batterijen van 2500Mah. Ik heb deze in een batterij box gedaan. Maar het werkt wel gewoon. (verder op de uitleg) Heb hem gisteravond al even uit elkaar gehaald en toen geprobeerd. Maar hij deed nog steeds het zelfde, zonet nog een keer geprobeerd eerst deed hij helemaal niets en in eens deed hij het wel(heb er wel andere batterijen er in gestopt, met lagere Mah) Dus de oplossing was weer eens dichter bij dan ik dacht. Dus bedankt Lochii En de andere voor het mee denken. Nu maar hopen dat dit dan ook de echte oplossing was en niet een tijdelijke. Wel zal ik kijken naar een echte accupack is wel wat beter.
__________________ Je bent nooit te oud om te spelen. HoneyBeeFP2 | Walkera 5G4Q3 Airwolf | 1/10 Alfa Romeo-GiuliaSprint GTA Laatst gewijzigd door Dutchstyler; 10 juli 2010 om 15:23 |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 februari 2010 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 30
| Citaat:
__________________ R&M Custom Carbon Parts. | |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Wat jij de BEC noemt is de Regelaar ook wel ESC (Electronic Speed Control) genoemd. Dat de LED uitgaat of misschien een andere kleur wordt is normaal dit doen heel veel regelaars. Als het LEDtje groen brand zal in dit geval de regelaar aangeven dat deze in Neutraal staat en niets doet. Als je dan Gas begint te geven staat de regelaar niet meer in zijn neutraal en gaat het LEDtje uit. Misschien dat de LED bij Vol gas of Vol rem ook weer gaat branden/ of er gaat een ander LEDtje aan misschien een rode. Maar dit is dus normaal gedrag van heel veel regelaars. Verder inderdaad even een goed Sub-C stickpack kopen/proberen, deze kunnen veel meer stroom leveren waardoor het veel beter zal werken.
__________________ Website: Psql.nl Schumacher: Cat SX, Mi2, Mi3, Mi4lp XRay: M18 Pro Robitronic: Scalpel Tamiya: F104 Pro, Grasshopper, Dyna Storm, M-03M, Xevo, Top Force, Top Force Evolution | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |