![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 4 juli 2010
|
Hey, Ik heb laats hier een een vraag gesteld hoe ik een lipo accu moet opladen. Maar nu heb ik gedaan wat jullie zeiden, maar na 3 uur opladen blijft het groene lichtje 'charge' knipperen. Als hij vol is knipperd hij niet. Maar na die 3 uur heb ik de accu in mn rc wagen gedaan, en er gebeurt niks... Iemand enig idee wat is nou fout doe? Ik heb geen idee wat ik fout heb gedaan. Foto's: Imageshack - dsc1255u.jpg Imageshack - dsc1286k.jpg Imageshack - dsc1287a.jpg Imageshack - dsc1305a.jpg Paul |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 29 mei 2005 Locatie: Hilversum area Leeftijd: 45
|
Ik weet niet welk type lipo of lader dit is, maar er kunnen twee oorzaken zijn. De makkelijkste: zit er een strat knop op de lader die je wellicht niet hebt ingedrukt? Dat kan het lange laden verklaren. Ten tweede, de lipo is te ver ontladen om door de lader te worden gededecteerd. Je zou dan voorzichtig kunnen proberen om een goede lipo met dezelfde spanning hier even aan te koppelen of in het geval van een 7,4 volt lipo hier 4 penlite's aan te hangen. Wellicht dat je lader deze dan wel oppakt.
__________________ Skywalker/ Mini Skywalker/ FF9/ FF7/ Robbe arrow Trainer/ Mini-z (monster/overland/boat/F1)/ Picooz/ Reefskimmer/ HM4-3b / HM5G6 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 3 december 2009 Locatie: heerhugowaard Leeftijd: 32
|
met hoeveel A laad je lader? die dingen zijn volgens mij niet zo snel.
__________________ Rustler Vxl/Slash 2WD/Tamiya TB02 Brushless/ Tamiya TB02 Brushed/Tamiya Baja king/Tamiya TB EVO3/Venom GPV-1/TT01 brushed/traxxas rally VXL en alles met spektrum dx3s |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: Rijsenhout Leeftijd: 47
|
Ik denk dat je grootste "fout" de aankoop van deze lader is geweest. Deze laad zo te zien alles via de balans stekkers, en dat zal met een max. van denk iets van een 0.3-0.5A zijn. Doet ie er een uurtje of 10 over schat ik. ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us
__________________ www.machheemstede.nl Andre van der Steen M-03/T3-011 (in aanbouw)/Transponder 6609697 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 10 mei 2003 Locatie: Nieuwerkerk Leeftijd: 30
|
Deze lader laad maximaal met 800mA dat is bij een 4000mAh Lipo toch al snel 5 uur laden. Een 3200mAh accu is dan al minimaal 4uur.
__________________ Website: Psql.nl Schumacher: Cat SX, Mi1, Mi2, Mi3, Mi4lp XRay: M18 Pro Robitronic: Scalpel Tamiya: F104 Pro, Grasshopper, Dyna Storm, M-03M, Xevo, Top Force, Top Force Evolution |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |