![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
|
Hallo, Ik heb een Hpi cup racer met problemen. Als de auto verder dan drie meter van mij af is gaat hij heel raar doen. Dan begint de auto opeens heel erg te sturen en kan ik niets meer doen. De auto reageert pas weer als ik dichterbij kom. Alle batterijen van de zender zijn vol en de accu van de auto ook. wie weet wat het probleem is? De onvanger en zender die ik gebruik zij nvan traxxas. Het is een 2216 micro ontvanger. | |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 12 januari 2010 Leeftijd: 25
|
als je een tweede ontvanger of zender hebt kun je daarmee proberen er achter te komen wat er kapot is. als je het niet hebt misschien ken je iemand die het wel heeft. kijk ook eerst even of de antenne van de zender er goed in zit, tevens ook de kristallen. ik hoop je hiermee genoeg informatie te hebben gegeven om verder te kunnen! mvg pim |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juni 2010 Locatie: Odijk Leeftijd: 16
|
misschien een stoorzender? of de ontvanger is niet compatible met de auto. tegenwoordig heb je 'digitaal' en 'analoog'
__________________ Traxxas Bandit/Rustler VXL(omgebouwd) Met ezrun sc-8 combo @ 147kmh, 2S 4000MAH en 5000MAH 30C Zippy Lipo, 4S 5000MAH 30c Turnigy Lipo, Trophy Truggy Flux |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Wat voor stoorzender kan het dan zijn. Het probleem komt alleen voor als de auto op een afstand van ongeveer 5 meter van mij vandaan staat, en ik gas geef gaat hij niet vooruit of achteruit. Op dat moment gaan de wielen opeens heel erg snel heen en weer bewegen en na een tijdje gaat hij ook voor en achteruit uitzichzelf. Met mijn rustler vxl met dezelfde ontvanger en zender heb ik er geen last van.
| |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 14 februari 2009 Locatie: Lier BE Leeftijd: 18
|
Misschien heeft die water gezien , of is de ontvangersdraad opengesleten dat die deels bloot ligt ? Als je de ontvanger openhaalt en je ziet wat wit spul op de printplaat heeft die water gezien. Ik ben hier zelf nu niet zo zeker van maar als't fout is zal iemand me wel corrigeren |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 13 januari 2010 Locatie: Mijn kamer <3
|
Misschien is de plek waar de antenne in gaat of die kabeltje ervan gebroken. Heb je een voltmeter waarbij ook een diode tester op zit ? Dan doe je + of - bij het plek waar hij gesoldeerd is en daarna op de antenne .
__________________ Een dag niet gecrasht is een dag €tjes gespaart. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 26 oktober 2008 Locatie: Alkmaar
|
Wel de ESC gecalibreerd ? Ik neem aan van wel. Misschien ondervindt de ontvanger storing van de ESC/accu/servo ? Zitten deze toevallig heel dicht op elkaar of zitten de besturingsdraden samen ingebonden met de power bedrading. Vooral de ESC en de accu veroorzaken nogal wat interferentie (RF noise = storing) als het gas wordt bediend. Probeer de ontvanger eens verder van deze onderdelen te plaatsen. Bijvoorbeeld door een tijdelijke draagconstrucctie te maken en zonder kap te testen. Misschien een foto plaatsen van je set-up is ook handig, kan iedereen zien waar het over gaat.
__________________ Crawlers | XR10 | AX10 FB2 | MRC | Scalers | SCX10 Honhco | SCX10 Blazer | CC01 Dodge | |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Hier een link naar mijn fotoalbum: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...cup-racer.html Laatst gewijzigd door rustler; 17 augustus 2010 om 18:12 | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 26 oktober 2008 Locatie: Alkmaar
|
Zo te zien zit de ontvanger bovenop de servo geplakt en de accu zit daar weer direct achter. Als ik de layout zo zie denk ik dat interferentie een mogelijke oorzaak kan zijn. Probeer de ontvanger eens ruim boven het chassis. Met sateprikkers en ducktape even een draagconstructie in elkaar hobbyen, en even testen ..... Is het het niet dan heb je igv weer een mogelijke oorzaak uitgesloten ....
__________________ Crawlers | XR10 | AX10 FB2 | MRC | Scalers | SCX10 Honhco | SCX10 Blazer | CC01 Dodge | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |