![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juni 2010 Locatie: Meerssen (Zuid-Limburg) Leeftijd: 16
|
Hallo, Ik heb een Lrp sphere en een Vector X11 5.5T. Op de verpakking van de regelaar staat over 5.5T brushless. Dus nou vraag ik me af of hij 5.5 aankan. Alvast bedankt. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 13 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 29
|
Je zal heel erg op het randje zitten van wat de regelaar aan kan en dus goed op je vertanding moeten letten Het is beter om altijd een paar turns boven de limit van je regelaar te zitten.
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Ik heb een 7.5 en 5.5 tweedehands voor 45 gekocht. Maar nou wil ik die 5.5 ook proberen. Dus zoude regelaar het kunnen of niet? En welke vertanding moet ik hebben want ik ben pas geleden al een paar tandjes lager gegaan ivm met warmte. | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 13 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 29
|
Ik zou persoonlijk niet de gok wagen...... Zoals ik al zei is het op het randje van wat de regelaar kan hebben , ivm de piekstromen die je trek bij optrekken is het verstandig om altijd een paar turns boven de limit van je regelaar te blijven. Met de 5,5 zou je dus precies OP de limit gaan zitten , grote kans dat dat niet goed gaat komen...
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 24 augustus 2007 Locatie: heemskerk
|
ik zou de 7.5 erin zetten de regelaars moet je nooit op het uiterste gaan testen dan gaan ze in rook op...heb er namelijk ervaring mee en net wat er al werd gezegd een paar turns boven het uiterste van de regelaar blijven zitten zit je altijd goed. Als het geen sphere was maar een tc spec dan hoefde je daar niet druk over te maken .. groeten John
__________________ Serpent 120 sl -Sanwa m11x- speed passion--orion dualcharge-hobbywing 1s - tekin- |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2008 Locatie: Westerhaar Leeftijd: 24
|
die regelaar kan het gewoon aan. heb zelf ook tijden (lees, ruim een half jaar.) gereden met een LRP Sphere en een X11 5.5T (met sintered Rotor later, dus de bonded en sintered rotor kunnen ook beide.) Heb het setje toen alleen maar weg gedaan omdat de rem niet erg fijn was. (had het in een achterwiel aangedreven off-road autotje zitten.) ben toen overgestapt naar een Novak GTB met een 5.5T motor. regelaar werd niet echt warm. let alleen op dat je hem niet te zwaar vertand.
__________________ I've made up my own mind, so please dont bother me with facts. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 10 februari 2004 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 24
|
+1 -> Klamath Volgens de specificaties kan de ESC het aan. En als je het nu echt zo graag wilt kun je het best proberen, je moet alleen goed opletten. Neem dus een temperatuur meter mee, en ga iedere minuut (o.i.d.) zowel je motor als ESC even meten op temperatuur. Let goed op waar je op rijdt (zware ondergrond zoals gras, modder, trekt ook meer stroom). En pas je vertanding aan.ga een tand of 3/4 naar beneden. Maar blijf bovenal gewoon nadenken en controleren. Groet Robert
__________________ Sponsored by: BD-Racing, Speedtech RC, Thunder Tiger and Airbrush-Attack. Supported by: Shepherd and TeamC Benelux |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 26 januari 2009 Locatie: Enschede
|
helamaal mee eens met klamath, heb ruim een jaar lang op deze cominatie gereden in mijn xray lrp spx met 5.5 t x11 zonder problemen, wel op vertanding letten zoals hieronder al werd gezegd, sterker nog daarna heb op een korte termijn op een GM 4.5 gereden met deze regelaar, ook zonder problemen,
__________________ Traxxas E-Maxx Brushless Edition-Traxxas Slash 2WD (VXL)-Mini-Z MR02 LM - Mini-Z MR03 LM - Mini-Z F1 - Mini-Z AWD - Sanwa M11 - |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
En ik rij gewoon op de weg want ik heb een tc5 dat is geen offroad | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 januari 2009 Locatie: Enschede
| Citaat:
de garantie op de lrp regelaar heeft geen invloed op de reactie's van de MBF
__________________ Traxxas E-Maxx Brushless Edition-Traxxas Slash 2WD (VXL)-Mini-Z MR02 LM - Mini-Z MR03 LM - Mini-Z F1 - Mini-Z AWD - Sanwa M11 - | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 10 februari 2004 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 24
|
Precies, zelf besluiten of je het wil proberen of niet. Wanneer je het doet. Denk goed na, en controleer de hele set de eerste accu goed. Groet Robert
__________________ Sponsored by: BD-Racing, Speedtech RC, Thunder Tiger and Airbrush-Attack. Supported by: Shepherd and TeamC Benelux |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |