![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juli 2010 Locatie: Lummen Leeftijd: 17
|
hallo allemaal, (ja , k weet dat jullie nu allemaal zullen denken 1. nog ene die de zoekfunctie en sticky's niet gebruikt/gelezen heeft 2. nog zo'n nieuwe discussie --' maar ik heb wel de sticky's gelezen en de zoekfunctie gebruikt maar niet het antwoord gevonden dat ik zocht) ik zoek een electric Off-road wagen (liefst buggy,truggy of short-course) , met een budget van max. 400à500€ nu heb ik al op veel discussie's gelezen dat HPI en Traxxas goede wagens zijn, maar op de site's van de verschillende merken zie ik bijna altijd (alleen op conrad niet, maar dit zouden kwalitatief mindere wagen zijn) ready-to-run auto's maar ik zou het liefste een bouwpakket kopen ( technisch is dit voor mij geen probleem ) , maar ik vind dus nergens bouwpakketten op de site's , ik heb er al aan gedacht om eens langs te gaan in een lokale winkel maar daar heb ik atm geen tijd voor. dus alle hulp welkom en nogmaals sorry voor de nieuwe tread groeten Lode |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 25 januari 2009 Leeftijd: 41
|
De meeste gangbare auto's zijn tegenwoordig RTR. Gek genoeg nog goedkoper ook. De Flux van Fandl is daar een goed voorbeeld van... Bepaal eerst het type auto wat je wilt en je ga daar eens verder in verdiepen. Dat is nl jouw eigen keuze.
__________________ Upcoming: Tamiya CR-01 Unimog |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2009 Locatie: België, omgeving Mechelen en Antwerpen Leeftijd: 21
|
tja tegenwoordig is RTR meer en meer te vinden. En als consument kan je hier ook wel een voordeel mee doen, zoals eerder al gezegd blijken ze goedkoper te zijn en tegenwoordig krijg je ook nog een goede kwaliteit. Bij traxxas worden zelfs 2.4Ghz zenders bijgeleverd. En als je echt een bouwpakket wilt, koop een RTR en gooi hem uiteen
__________________ VOLVO FH16 1/16 VOLVO FH 12 1/14 VOLVO XC60 BOBCAT Yale Forklift www.RC-powertrucks.be |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 24 mei 2008 Locatie: Kampen, overijssel Leeftijd: 22
|
hpi heeft 2 bouwpakketten voor electro, de cyber 10 b (heb ik zelf) en de blitz ese zijn bijde bouwpakketten, maar worden geleverd zonder electronica. de prijs ligt volgens mij zo tussen de 250 - 300 |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Dat is een ruim zoekgebied, hoor Hierbinnen zijn verschillen in 2wd of 4X4... Brushed of Brushless....en ga zo maar door. In z'n algemeenheid zijn auto van Traxxas, HPI, Team Assosiated en Losi... DE aanraders hier op het forum. Tenminste...binnen jouw budget...
__________________ Upcoming: Tamiya CR-01 Unimog |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juli 2010 Locatie: Lummen Leeftijd: 17
|
alvast bedankt voor de hulp. Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar de HPI Blitz Ese maar ik denk sowieso dat ik moet langsgaan bij een lokale winkel die mij kan verder helpen met servo's en al die andere dingen die nog niet inbegrepen in het pakket zijn maar alvast bedankt voor de hulp greetz |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 7 februari 2009 Locatie: Maastricht Airport. Leeftijd: 42
| Citaat:
Zo kun je meteen het verschil in rij eigenschap zien. Succes met het maken van je keuze, gekocht is het snel genoeg maar kijk eerst goed waar JOUW voorkeur naar uitgaat qua type wagen. SC trucks altijd goed ! | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
-Zender en ontvanger bv Spektrum (zit een servo bij) -Motor en regelaar bv EZ-Run of Hobbywing -Lader en accu's (zou gelijk voor lipo's gaan)
__________________ Upcoming: Tamiya CR-01 Unimog | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 26 december 2008 Locatie: alphen aan den rijn , zuidholland Leeftijd: 37
|
nimh accu's : oude techniek. bij een volle nimh is de "puf" er direct na 2 minuten rijden al merkbaar uit. ( het kaarsje dooft langzaam zeg maar ) lipo : nieuwere techniek, en houd zijn "puf" tot aan het einde. bij een lipo heb je een lipoalarm / lipo cut-off nodig die houd in de gaten dat het voltage niet verder zakt dan de 3.0v per cel sommige cutoffs kun je ook instellen op 3.0 , 3.2 of 3.4 volt per cel. je kun dus blijven rijden tot die cutoff zijn werk doet. je blijft dus vol vermogen houden tot aan je cutoff |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |