![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2008 Locatie: Belgium Leeftijd: 39
|
Ik ben op zoek naar een brushless regelaar omdat ik door mijn voorraad brushed motortjes heen zit en dus maar eens ga overstappen naar brushless. Nu heb ik er twee gevonden maar welke raden jullie mij aan. Het is voor met een 10.5 te rijden in rucphen. LRP - LRP SPX Brushless Competition StockSpec Speed-Control LRP - SPHERE Competition TC-Spec Brushless + Brushed Digital De vraagprijs voor beide is gelijk €75.00 Welke raden jullie mij aan? Alvast bedankt. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 10 februari 2004 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 24
|
Als je enigsinds mee wilt doen met de competitie is de SPX de gene die "harder" loopt dan de Sphere..... De SPX is ook de nieuwere versie van de Sphere. Verder zijn de ESC's nagenoeg gelijk..... Groet Robert
__________________ Sponsored by: BD-Racing, Speedtech RC, Thunder Tiger and Airbrush-Attack. Supported by: Shepherd and TeamC Benelux |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 4 mei 2006 Locatie: Amersfoort Leeftijd: 46
|
De SPX geeft meer timing maar is niet goedgekeurd door de Amerikaanse ROAR mbt. het 0 graden rijden; de TC Spec heeft deze goedkeuring wel. Misschien wel iets om mee te nemen aangezien er een grote kans is dat deze 0-gradenregel volgend jaar de wereldwijde stock-standaard wordt. Zowel in Amerika als Europa (ETS) is er voor de echte stockklassen afgestapt van de vertimebare regelaars en worden deze met ingang van 1 januari of 1 april alleen nog in de superstock en modified toegestaan. Zou jammer zijn als je dan weer een nieuwe regelaar mag kopen groet, Eric |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 10 februari 2004 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 24
|
Eric, het klopt dat de SPX meer timing geeft. Daar in tegen is het een kwestie van aannames en vooruitlopen op de realiteit dat men volgend jaar zeker 0 graden rijdt. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een voorstander, maar er valt te merken dat er bijvoorbeeld in Nederland een grote tweedeling is. De ene vind het geweldig "blaas timing", de ander zet zich er tegen af (en visa versa) Dat het in Europa mee genomen wordt is leuk, maar dat is er nu nog niet door heen. En voor dat het dan in Nederland er doorheen is, zeker met het huidige aantal stemgerechtigde Nomac rijders, hoop ik dat het er ook echt door heen komt.... Inderdaad, denk er overna wat je er mee wilt doen. Leuk rondjes blazen op Rucphen, of daadwerkelijk competitie mee rijden de komende jaar (jaren). Groet Robert
__________________ Sponsored by: BD-Racing, Speedtech RC, Thunder Tiger and Airbrush-Attack. Supported by: Shepherd and TeamC Benelux |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Robert, Natuurlijk is het niet in kannen en kruiken en gaf ik ook alleen aan dat er zo'n mogelijkheid bestaat; de TS zal niet de eerste zijn die zijn eerste regelaar binnen een paar maanden kan vervangen door verkeerd advies... Maar om even een bommetje neer te gooien qua reglementen.....0 graden is een hele mooie snelheid voor een stockklasse, mensen die harder willen kunnen er met alle gemak naast een vol vertimede 13.5 ook een 7.5, 6.5 of nog sneller inhangen?? We kunnen de klasse dan gewoon modified noemen.... maargoed, on topic maar weer, Eric |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2006 Locatie: Den Haag Leeftijd: 37
|
Koop een 2de handse tekin, mamba max pro, GM of welke andere gelijkwaardige regelaars. Dan zit je altijd goed als ze weer voor de zoveelste keer het TC regelement gaan veranderen. Voor de langere termijn zijn deze regelaars een betere investering mocht je van klasse willen veranderen. Mocht je geintresseerd zijn in de 0 graden vertimbare langzame klasse, kijk even op de roar lijst of wat dan ook waar die regelaars op staan die toegelaten zijn in de 0 graden vertiming klasse Ik heb mamba max pro's en GM's tweedehands al voor ca. 80 euro voorbij zien gaan hier. |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Voor de duidelijkheid hierbij nog even een linkje naar de ROAR-lijst: http://www.roarracing.com/downloads/...l_ESC_List.pdf Overigens staan zowel de SPX (stockspec) als de TCspec niet op de lijst groet, Eric Laatst gewijzigd door Ericjooo; 28 juli 2010 om 00:23 |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2008 Locatie: Belgium Leeftijd: 39
|
Allen bedankt voor de hulp, maar dat 0 graden verhaal is nog chinees voor mij. Mijn bedoeling is (voorlopig) nog gewoon wat rondjes rijden en eens een clubwedstrijd mee te doen. Dus ik ga de spx kopen. Groeten Wim. |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 februari 2005
| Citaat:
het is miss verstandiger om een sxx(versie 2)of een gm genius 90gen2 te nemen met deze regelaarsrijden de meesteandere opde bb ook met de spx ben je snel uitgekeken gr benny
__________________ pro4 rules | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |