![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 3 december 2007 Locatie: Utrecht
|
Ola, In navolging van de Nitro Rookie dagen overweegt de MVW ook aan de Electro rijders te denken. Gezien het succes van de Rookie dagen ( Modelbouw Vereniging Waterland: Forums / Wedstrijden / 5 september 2010: Rookie Racing School & http://www.modelbouwforum.nl/forums/...-school-5.html ) hebben we altijd geroepen het wordt tijd voor de E versie ervan. Welnu het gaat dan ook echt zover komen maar voordat we zover zijn willen toch ook wat feedback vanuit jullie hoe & wat verwachten jullie op een dag als dat en welke onderwerpen willen jullie aangehaald zien. Wij kunnen dan een selectie van die onderwerpen maken en zo die aanhalen. Natuurlijk het praktijk deel zal hetzelfde blijven namelijk het leren rijden alhoewel ook met een Electro dit even iets anders gaat. Voor alle duidelijkheid het gaat hier om Electro Offroad in de maten 1:10 & 1:8 waarbij 1:8 leidend zal zijn. Dit omdat er teveel verschillende 1:10 soorten zijn terwijl het met 1:8 redelijk beperkt blijft door de Buggy's & Truggy's. Natuurlijk heel veel zaken hebben overlap met elkander en bij het rijden zullen we de 2 dan ook zoveel mogelijk splitsen. Het moeten natuurlijk niet teveel zaken worden aangezien niemand zit te wachten op een hele dag in een kantine terwijl er een mooie baan voor je neus ligt Anyway een voorzetje van zaken die behandeld kunnen worden: - Solderen - Laden - Temperaturen - Gearing - Enz Enz Enz Ik zou graag van jullie een soort favo lijstje willen zien met dingen die jij graag behandeld ziet we zullen hiervan een spreadsheet brouwen en de meest populaire er zowiezo uit pikken. Een datum afgeven gaat op dit moment nog even niet maar zal zeker medio november worden mits het weer het natuurlijk toe laat. Met vriendelijke groet, Jerome Grimminck Voorzitter Modelbouw Vereniging Waterland |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juli 2010 Locatie: Ridderkerk Leeftijd: 28
|
Leuk idee inderdaad. Voor mij zou: -afstelling qua gearing, -banden -afstelling van de auto -toe-in/out -vering gebeuren erg interessant zijn en iets waar ik meer over zou willen weten!
__________________ DX2S - HongNor X10-E@ 5.5T Brushless Corally Merlin Tracer 90 Micro Heli :: KDS 450S K7X-II TX |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 28 augustus 2008 Leeftijd: 30
|
Super leuk idee Jerome...!!! altijd leuk voor de mensen! Circuit was inderdaad ook een zeer leuke baan!
__________________ Mugen MBX6R OS / Mugen MBX6T OS / Mugen MBX6 ECO / Schumacher Cougar SV2 / Sanwa M11X |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 januari 2005 Locatie: assen Leeftijd: 36
| Citaat:
__________________ teamC nederland /team absima de. | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 27 januari 2009 Locatie: Heerhugowaard Leeftijd: 29
|
hey jerome, wellicht nog wat info over accu(soorten), c-waarden, cut-off, wat niet te doen met je lipo snelheid berekenen dmv gearing, voltage etc. direct drive <> slipper motoren: kv, verschillende can size, koppel Laatst gewijzigd door LennartB; 6 september 2010 om 22:27 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 24 augustus 2009 Locatie: Maldegem, België Leeftijd: 21
|
De 27k-35k rpm regel nog eens uitleggen lol!
__________________ Mugen mbx6 OS speed // Tekno V4 Mugen mbx6 Tekin RX8 & T8 1900kv/1700kv Xray T3 2011 SP 10.5T & 17.5T // Durango Dex410 LRP Octa x12 5.5T // Scrubbing Speed |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 augustus 2005 Locatie: Geleen, Limburg Leeftijd: 44
|
Tis een stukje rijden, maar als het even kan ben ik zeker van de partij ! Dingen die ik ook interessant zou vinden : * Banden, wielen en inserts, wat zijn de verschillen, welke op de verschillende ondergronden. (ps, welke kun je het beste meenemen om leuk te kunnen rijden ?) * Effect van dikkere of dunnere olie in de diffs, schoks en de veren. Wat is specifiek anders voor electro's ? Of zijn dit zaken die zowiezo aan bod komen en zoek je electro specifieke zaken ? Grote vraag, je zegt 1:8 en 1:10 buggies en truggies, vallen de Revo's en Slashes daar ook onder ? Beide zijn natuurlijk geen auto's in die categorie, maar denk als je die toestaat dat de belangstelling wel velen maken groter zal zijn.
__________________ Pa : HPI Vorza + Parrot AR Drone / Zoon : Traxxas Slash Platinum + MCX / Dochter : Traxxas Revo 1/16 Laatst gewijzigd door snoebel; 7 september 2010 om 22:09 |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 augustus 2005 Locatie: Geleen, Limburg Leeftijd: 44
|
@ Nard. Tuurlijk kun je veel lezen, en jij weet maar al te goed ondertussen dat ik best al wat weet van RC autookes na 25+ jaar ervaring De soldeer, laad en accutechniek sessie wil ik best geven
__________________ Pa : HPI Vorza + Parrot AR Drone / Zoon : Traxxas Slash Platinum + MCX / Dochter : Traxxas Revo 1/16 |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 24 augustus 2009 Locatie: Maldegem, België Leeftijd: 21
|
Mja, over demping enzo kan je best veel vinden op het internet. Zo heb ik mezelf alles aangeleerd kwa afstellen van de auto. En ondertussen heb ik toch een vrij goede setup gevonden. Ook setups van rijders naar elkaar leggen die voor dezelfde baan en kijken wat er gelijk is/wat de verschillen zijn. Daaraan kan je ook al zien wat mogelijks gaat werken. Als je meer wilt weten of afstellen moet je het Hudy book eens downloaden en RC-tech volgen vanaf nu. Daar zit het vol met racers.
__________________ Mugen mbx6 OS speed // Tekno V4 Mugen mbx6 Tekin RX8 & T8 1900kv/1700kv Xray T3 2011 SP 10.5T & 17.5T // Durango Dex410 LRP Octa x12 5.5T // Scrubbing Speed |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 juli 2010 Locatie: Ridderkerk Leeftijd: 28
| Citaat:
__________________ DX2S - HongNor X10-E@ 5.5T Brushless Corally Merlin Tracer 90 Micro Heli :: KDS 450S K7X-II TX | |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
@ SSI en Nard De TS vroeg naar items om te bespreken tijdens een rookie dag, daar probeerde ik een antwoord op te geven, ook omdat mij zo'n dag geweldig lijkt en ook ik nog best veel kan leren. Het Hudy book heb ik al jaren in mijn bezit en haal daar veel info uit. RCtech is naast modelbouwforum mijn meest bezochte website En nou terug
__________________ Pa : HPI Vorza + Parrot AR Drone / Zoon : Traxxas Slash Platinum + MCX / Dochter : Traxxas Revo 1/16 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |