![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Ik zit er aan te denken om mijn auto een upgrade te geven. Een andere motor en esc in ieder geval. Mijn plan is om een waterdichte Ansmann regelaar met bijpassende motor aan te schaffen. Door al dat gespit op internet, kan het ook een brushless set worden, maar daar heb ik wat meer uitleg bij nodig. Waar je een brushed set samenstelt op het aantal turns, moet je blijkbaar bij een brushless set letten op het aantal Ampères. Dat wordt vast wel goed aangegeven, maar nu zie ik van die grote regelaars met koelribben en evt een ventilator, maar ik zie ook voor regelaars die er erg compact uit zien en naar mijn idee geen koelribben hebben en zelfs in krimpkous zijn "verpakt". Wat is het verschil in dit soort ESC's?
__________________ Een boom valt niet met de eerste slag. Laatst gewijzigd door Demietri; 8 januari 2012 om 22:31 Reden: "brushless" in de titel gezet |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 12 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 30
|
Bij brushless let je bij de auto's ook vooral op de turns hoor De regelaars in een krimpkous zijn over het algemeen vliegtuigregelaars , die zijn niet of nauwelijks geschikt voor auto's. Echte auto ESC's hebben een gewone behuizing + heatsink al dan niet aangevuld met een fan. Ik ga in het geval van regelaars altijd voor "overkill" , zo hoog mogelijk qua ampere's dus Als je aangeeft in wat voor auto het komt en wat je ermee van plan bent kunnen we je wel in de goeie richting wijzen
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
| Citaat:
mvg
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. | |
| | |
| | #4 (permalink) |
Dank jullie wel voor de reacties tot nu toe. De auto is een Reely Blaze Ik heb voor op het strand, in de modder en in de sneeuw de Blaze gekocht. Zo hou ik mij antieke Academy Roadrunner een beetje heel en kan ik ook eens iets anders dan Crawlen. Ik had die Blaze met behoorlijk wat argwaan gekocht, maar tijdens het bouwen viel mij op dat die auto toch van behoorlijke kwaliteit is. Nadat de auto was gebouwd, kon hij gelijk weer uit elkaar om wat dingen wat beter te monteren (diff's zaten al in elkaar, maar iets te strak) en de stuurarm naar de servo loopt standaard tegen de aandrijf as voor de voortrein. In ieder geval is hij voor mij goed genoeg om lekker te bashen zonder dat ik bang hoef te zijn voor dure spullen. (Voor 60 euro staat er weer een nieuwe.) De motor die er nu op zit, is zo'n chinees standaard massa productie motortje, dat (hoe Tamiya daar nou op komt) ook in koffiemolens en kruimeldieven zit. Omdat ik nu toch over een keer of drie, vier strandritten nieuwe pinion en hoofdtandwiel moet hebben, dacht ik ook aan een nieuwe motor en ESC (waterdicht). Ik rijd nu met deze auto op 7,4volt nimh van 2000 en 6800mAh. De Blaze is 4x4, maar soms haal ik de aandrijving naar de voortrein eruit, om even lekker de grip krijt te zijn. Ik denk dat de snelheid nu niet boven de 35 uit komt. Met een Reely rijdt je eigenlijk al een beetje voor paal, maar met een beetje meer tempo, valt het op het strand niet heel erg op dat het een Conrad speeltje is. Ik zag dat er in de Duitse RTR Blaze (met upgrade) een 7Turns Brushless in zit. Maar het lijkt mij dat, gezien wat je van een 7T brushless kan verwachten, de boel zeker stuk gaat. En dat na 5 minuten de accu leeg is(???).
__________________ Een boom valt niet met de eerste slag. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 25 maart 2008 Locatie: - Rotterdam - Leeftijd: 17
|
De accu's kunnen wel wat sneller leeg gaan, maar dat valt reuze mee hoor. Ik rij ongeveer 20 á 30 minuten met een 4000Mah accu in combinatie met een 3800kv castle creations motor en mamba max pro regelaar. Maargoed, heb je al enig idee wat je budget is? Voor rond de 160 euro heb je een velineon setje in NL. Het voordeel daarvan is dat hij waterproof is, dus is in de sneeuw rijden geen probleem.
__________________ E-Firestorm Mamba Max Pro 3700kv - BigScale FG Marder 23cc - Kyosho Pureten Alpha EP 4700kv Drift |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 10 augustus 2011 Locatie: Arnhem Leeftijd: 15
|
wat voor n schaal is ie? Ik weet dat ze bij toemen een regelaar+motor van velineon hebben in de aanbieding: 1:10 http://www.toemen.nl/velineon-brushl...aar-p-193.html 1:16 Velineon VXL-3m Brushless Power System - 380 motor - TRX3370 - Traxxas E-Revo 1:16 onderdelen - Toemen Modelbouw Nou zijn er natuurlijk tig van merken en esc en motors..... maar ik zou vooral iets kiezen wat je in de buurt bij een hobby/modelbouw winkel kan krijgen. Dit omdat als je er problemen mee krijgt je altijd even terug kan naar de winkel met garantie en alles. Als je iets online koopt uit China weet je dat natuurlijk nooit. Oke, als je iets leuks op ebay tegenkomt kan je dat altijd doen maar bedenk er wel bij dat je niet snel terug kan. Behalve naar de fabrikant en dan moet je em opsturen en hopen dat u een nieuwe thuis krijgt. Andere met wat meer ervaring kunnen je vast meer uitleggen, ik rij pas 1 maandje. Succes er mee Maurice
__________________ E-Revo vxl 1/16 2S lipo 2ah |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 oktober 2011 Locatie: Rhenen Leeftijd: 14
|
Of wat dacht je van een Hobbywing setje? Shop for RC Hobby Parts and Upgrades - Digital Servos, Brushless Motors, ESC, LiPo Batteries/Chargers for RC Helicopters, RC Planes, RC Cars, Robots En dan even in het goede lijstje zoeken
__________________ Electrix Ruckus RC<> Hpi Bullet mt Flux electro<>Kyosho DBX |
| | |
| | #8 (permalink) |
Sorry voor de late reactie. Ik was het draadje even kwijt. Maar wil het wel graag wat verder afmaken, ook voor andere hobbyisten die willen weten hoe het afloopt of met hetzelfde probleem zitten. De Blaze is een 1:10 Truggy Ik heb naar een hobbywing setje gekeken, en heb in ieder geval iets om te vergelijken. Ik heb elders een 2600KV gezien en denk dat ik daar een 80Amp esc bij zet met een 3s lipo Ik denk dat ik daar wat meer snelheid mee krijg. Meestal rijd ik op redelijk harde ondergrond en zal ik niet het uiterste uit deze auto willen halen.
__________________ Een boom valt niet met de eerste slag. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |