![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 18 januari 2012 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 45
|
Hallo, ik heb het forum afgezocht op mijn vraag. Heb ik een lipo saver nodig . Ik heb een Spektrum DX3E met S300, daarbij 1 race pack 7.4V 3000 mah lipo accus met 2 cellen. Ik kon nergens een antwoord krijgen. Het enige wat ik vond was dat de meeste zenders met ingebouwd failsafe en lipo saver zijn ingebouwd, maar is dat ook met de s300. In de handleiding kan ik het niet vinden en hier op het forum ook niet.Kan iemand mij helpen hiermee. En nu ik toch een vraag stel en ik toch een lipo saver moet aansluiten dan ook maar gelijk: "Hoe sluit ik deze aan ", "welke safer " want je hebt twee soorten lipo savers 1- met licht of geluid waarschuwing en2-automatische uitschakelen en laatste vraag "waar haal ik een goede "misschien heb je een link voor mij. En als je een lipo accu pack gebruikt kan je dan ook als deze vervangen moet worden tijdens het rijden kan je deze dan ook met 7,4 nimh accupack vervangen, gebruiken en aansluiten zonder aanpassingen te hoeven doen `.Hopelijk helpt iemand me, en aub niet weg zetten " al zo vaak gevraagd en uitgelegd bij .....topic". ik kan het echt niet vinden. En btw een forum is een vergaarbak dmv discussie en topics en een forum is niet een wikipedia of bibliotheek. Alvast bedankt Cees
__________________ Axial SCX10 Dingo & Tamiya Touareg CC01 custom made // Spectrum DX3E 2.4ghz,SR300// & Losi mini sct brushless 11,4-3s lipo Laatst gewijzigd door Xoombier; 24 januari 2012 om 09:43 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 12 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 30
|
In de ontvanger zit geen liposaver De brushedregelaars die b.v. door Tamiya standaard bij een auto geleverd worden zijn niet voorzien van zo'n afslag. Dan is het het beste om gewoon voor een losse saver te gaan waarbij de keus voor geluids/lichtsignaal of het terugdraaien van het gas je eigen keuze is.
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 12 maart 2011 Locatie: helmond Leeftijd: 26
|
Je sluit de externe liposaver aan op het balanskabel van de lipo. Bv deze 7.4V -14.8V RC Lipo Battery low voltage Alarm Indicator | eBay
__________________ SummiT 2x2cel,E-MaXx Brushless,SlasH 4x4 Ultimate,RuStLeR vxl,BaNdiT vxl,ReVo 1/16, TaMiYa btcc,HpI RS4 3 EVO+,VoRza FluX Hp,LosI MiCrO CraWLer,LosI DeSerT TruCK. |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Ik weet echt nog niets over deze materie. Welke draad is dat precies (kleur, zit die op de + of -). Dank als u mij wilt helpen, wil het wel graag allemaal leren. Groeten Cees en dank voor tot nu toe
__________________ Axial SCX10 Dingo & Tamiya Touareg CC01 custom made // Spectrum DX3E 2.4ghz,SR300// & Losi mini sct brushless 11,4-3s lipo |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Wordt aangesloten op de balancerkabel (kabel met dat kleine, meestal witte connectortje). Aan dat connectortje zitten meerdere dunne draadjes die naar de Li-Po gaan. Er is altijd één draadje meer dan er cellen in het Li-Po pakket zitten.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
misschien heb je hier wat aan. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ik-je-die.html http://www.modelbouwforum.nl/forums/...cer-kabel.html
__________________ SummiT 2x2cel,E-MaXx Brushless,SlasH 4x4 Ultimate,RuStLeR vxl,BaNdiT vxl,ReVo 1/16, TaMiYa btcc,HpI RS4 3 EVO+,VoRza FluX Hp,LosI MiCrO CraWLer,LosI DeSerT TruCK. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 7 juni 2011 Locatie: enschede Leeftijd: 16
|
hallo, de liposaver die vxltraxxas in de link heeft gezet heb ik in mijn traxxas slash 2wd liggen in combinatie met een 2cell lipo. de saver piept vanaf het begin langzaam en als je accu te leeg wordt piept hij snel achter elkaar. verder slaat hij niet af. je moet dus altijd goed opletten op de piepjes. ik zou iets meer geld uitgeven en er 1 kopen die de stroom afsluit als de lipo op zijn laagst punt is. |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Dank je luitjes, hier heb ik iets aan. En ben dus op zoek na een saver die de stroom afsluit. Groeten
__________________ Axial SCX10 Dingo & Tamiya Touareg CC01 custom made // Spectrum DX3E 2.4ghz,SR300// & Losi mini sct brushless 11,4-3s lipo |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: Rijsenhout Leeftijd: 47
|
mmmh, geeft wel weer een hoop draadjes gedoe hoor. Mijn ervaring is dat een buzzer en een voltmeter volstaat. Buzzer hoor je echt wel. En als je dan vervolgens na het rijden de spanning meet, en je houdt in de gaten hoeveel de lader er in duwt, heb je na een paar keer wel redelijk door hoelang je veilig kunt rijden. Maar dat is een gevoel wat je moet opbouwen. Het is afhankelijk van je eigen techniciteit of je dat aan kan of niet. Bij twijfel sowieso je maatregelen treffen die jou het beste aanvoelen
__________________ www.machheemstede.nl Andre van der Steen Tamiya M-03/ X-ray T3-011/Transponder 6609697 |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 23 oktober 2009 Locatie: Alkmaar Leeftijd: 30
|
misschien ook even makkelijk, met voor regelaar rij je nu of ga je rijden ??? gr Sander.
__________________ Team asso sc10, Genius 90 speedpasion 9,5T/ Tamiya F350, 4 link van Junvak/ Team Losi, micro-T veel hopups./ Tamiya Tam Tech gb-01, 6800kv BL motor, 45A regelaag./ Faluga Powerboat, 35cc mathe. |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Bedankt allemaal heb een liposaver met led en geluid. deze is tijdelijk want zoek rustig na een saver die de stroom afsluit. Post gesloten
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Ik heb er ook eentje met alleen geluid. Je word gek van dat gepiep
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Nou de mijne heeft bij goede sterkte 1 groen led lampie, bij iets zwakker wordend 2 groene led lampies aan en wanneer te zwak word 3,4 dan 2 groen led en 1 rood led en pppiiiieeeeeeepppppp luid. Dus voor 6,95 een goedkoop dingetje wat werkt en zelfs van afstand merkbaar dat de lipo aan de hartbewaking moet. Had het via een marco op marktplaats.
|
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 10 augustus 2011 Locatie: Arnhem Leeftijd: 15
|
Maar leg je dat ding los in je auto of doe je em nog ergens in, ik rij namelijk 1/16 erevo en die is waterdicht, opzich wil ik wel een lipo saver er op zetten maar ik wil nog wel in water, sneeuw ect. kunnen rijden. Of word dat wel erg moeilijk?
__________________ E-Revo vxl 1/16 2S lipo 2ah |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: Rijsenhout Leeftijd: 47
|
Los in de auto leggen? kan je hem net zo goed in je broekzak houden. Een losse verklikker als hierboven beschreven sluit je aan op de balance kabel van je lipo. Het kan soms handig zijn een verlengkabeltje hiervoor aan te schaffen-maken, dan kan je de verklikker een goede vaste plek geven. de balance kabeltjes willen bij sommige accus nog wel eens kort zijn.
__________________ www.machheemstede.nl Andre van der Steen Tamiya M-03/ X-ray T3-011/Transponder 6609697 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |