![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 25 januari 2012 Locatie: belgie Leeftijd: 16
|
Hallo, Ik heb een traxxas slash 4x4. Ik weet dat alles waterdicht is (maar niet 100%) maar is het wel goed om in de sneeuw te rijden met een RC auto. Ik heb eens gehoord dat in de sneeuw rijden niet zo goed is (geen idee of het goed is of niet) maar voor de zekerheid toch even vragen. Mvg victor |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 2 februari 2010 Locatie: Groningen Leeftijd: 40
|
Hoi Sneeuw/ijs rijden kan best, maar let wel: *Smeltwater in/op regelaar is funest, *Sneeuw hoopt op in de wielen, als dit smelt, komt er water in je banden/inserts *Kunststof is factor 10 zwakker met koud/vries weer *Pekel geeft roest vorming op ijzeren assen etc... *heel veel spinnen geeft overtoeren, wat weer extra warmte ontwikkeld in de ESC en motor Wat ik zelf altijd doe na het rijden is de wagen onderste boven drogen naast de verwarming, ik klop alle sneeuw uit mn velgen en laat deze drogen op de verwarming Have fun!!!! Ijsrijden is GAAF met een 4x4
__________________ Savage FLUX HP Hummer H2, GPM Aluminium,4S, 1900KV,2.4Ghz Laatst gewijzigd door EdwinvD; 14 februari 2012 om 11:22 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 17 maart 2010 Leeftijd: 38
|
hallo victor, je wilt in de sneeuw gaan rijden dat is cool maar houd er rekening mee dat het natuurlijk geen boot is,ik zelf bezit ook de slash en wat je zeker merkt met vocht is dat bv je lagers en je schroeven toch gaan roesten op een moment.kijk vind je dit zelf geen probleem dan lekker doen.het is maar net wat je wilt ikzelf heb er totaal geen problemen mee om dat ene lagertje of dat ene schroefje te vervangen met de tijd.zorg dat je altijd je reserve onderdeeltjes op voorraad hebt,een beetje wd40 wil ook wel helpen niet te veel gaat zo stinken he.maar ook met deze temperaturen blijft het oppassen met je kunstof onderdelen,plastic kan en gaat sneller kapot bij bv een crash,al moet ik zelf vermelden dat dat bij de traxxas modellen nog wel meevalt. ga je dan toch in de sneeuw rijden jumpen zwemmen let gewoon iets meer op en als het even kan blaas hem dan schoon met bv een compressor.let daarbij wel een beetje op je lagers(niet je vuil in je lagers spuiten) en hang hem daarna te drogen binnen of bv boven de kachel,wel der boven en niet er op graag.verder kan je electronika brushles er zeker wel tegen, hoop dat je hier iets mee kan, groet j |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 28 april 2009 Locatie: Den Bosch Leeftijd: 39
|
De auto's met een Mamba Monster zijn niet waterdicht de andere zijn redelijk waterdicht. Het kan altijd fout maar bij gaat het tot nu toe prima met: Div 1:16 modellen (revo/slash/summit) Rustler VXL Slash eerst brushed en nu VXL Slash 4x4 met VXL Hebben allemaal door sneeuw/regen/modder gereden en nooit vocht problemen gehad. Mijn Summit, Revo en E-Maxx hebben ook in de sneeuw gereden maar dan wel met iets van een cover! Groet Ronald Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
__________________ Instagram: Radio_Control |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |