Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 13 april 2009, 10:17   #31 (permalink)

Byte's schermafbeelding

Leeftijd: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramondo Bekijk bericht
Hi Mike , mag ik je iets vragen. Gistern tweedehands een e-maxx gekocht met 2 lipo accus. Hen nog weinig kenis van deze hobby maar lijkt mij erg leuk. Daarom even op dit forum gezocht. De verkoper vertelde mij dat als ik een snellere motor zou monteren dat ik dan ook een soort beveleiging erbij kreeg zodat je de lipo accus niet leeg kan rijden ( zodat ze niet ontploffen ) weet jij toevallig welke motor dat is ? Grz Addy
Dit klopt niet helemaal. Maar ik zal het je proberen uit te leggen. LiPo accus hebben een bepaald voltage, als ze net volgeladen zijn 4,2 volt dacht ik. Dit wordt steeds minder naarmate je rijd, maar een LiPo accu mag niet té ver worden ontladen, anders ontploft ie of gaat een cel kapot etc. Meestal laten ze een LiPo cel ontladen tot 3.0 volt.
En dan over die motor, het maakt niet uit welke motor je erin doet, deze zorgt niet ervoor dat de auto opeens stil blijft staan omdat de LiPo 3,0 volt per cel heeft gehaald. Hier zorgt de regelaar namelijk voor. Op de regelaar kun je ook meestal instellen tot op hoeveel volt de LiPo ontladen mag worden.
Let er wel op dat je deze LiPo accus ook met een LiPo lader + balancer laad!

Als je nog meer vragen hebt, stel gerust
Byte is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2009, 20:56   #32 (permalink)

Stuur een bericht via Instant Messenger naar ramondo
Standaard E-maxx liefhebbers in Voorne Putten

Hi ik heb onlangs een E-maxx gekocht , super ding met 2 x 5000 lipo trakpower !
Zou leuk zijn als er iemand in de buurt woont , of dat ik ergens naar toe kan waar meer E-maxx liefhebbers zijn. Laat even iets horen.

Grz

Laatst gewijzigd door ramondo; 4 september 2009 om 21:22
ramondo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2009, 21:04   #33 (permalink)

Cool aanpassen e-maxx

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Byte Bekijk bericht
Dit klopt niet helemaal. Maar ik zal het je proberen uit te leggen. LiPo accus hebben een bepaald voltage, als ze net volgeladen zijn 4,2 volt dacht ik. Dit wordt steeds minder naarmate je rijd, maar een LiPo accu mag niet té ver worden ontladen, anders ontploft ie of gaat een cel kapot etc. Meestal laten ze een LiPo cel ontladen tot 3.0 volt.
En dan over die motor, het maakt niet uit welke motor je erin doet, deze zorgt niet ervoor dat de auto opeens stil blijft staan omdat de LiPo 3,0 volt per cel heeft gehaald. Hier zorgt de regelaar namelijk voor. Op de regelaar kun je ook meestal instellen tot op hoeveel volt de LiPo ontladen mag worden.
Let er wel op dat je deze LiPo accus ook met een LiPo lader + balancer laad!

Als je nog meer vragen hebt, stel gerust
Hi bedankt voor de reactie,
ik heb vandaag gereden met die kleine aan het strand. Rijdt perfect. Alleen ik hoor een raar geluid ( lager of zo ) vanuit het midden. Motoren gedemonteerd maar het komt volgens mij onder de 2 motoren vandaan. Misschien een vaker voorkomend probleem?
In buurt ken ik niemand die ervaring heeft met een E-maxx of een winkel.... enne.... Ik moet ook die Lipo saver nog kopen. Ook zijn achteruit reageert niet perfect.

grz

Laatst gewijzigd door ramondo; 4 september 2009 om 21:23
Oud 22 april 2009, 10:46   #34 (permalink)

nusti's schermafbeelding

Leeftijd: 35
Standaard

wat is een raar geluid? Als het echt hoort kraken dan even de versnellingsbak open maken en kijken of er iets beschadigd is.
Als je het alleen maar hoort fluiten dan is dat normaal. Door de versnellingsbak maakt de maxx wat meer lawaai dan bijvoorbeeld een brushless truggy...
Oud 22 april 2009, 11:23   #35 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Klamath's schermafbeelding

Leeftijd: 23
ShowCases
Stuur een bericht via MSN naar Klamath
Standaard

ik zou even kijken of er geen zand/steentjes in de gearbox is gekomen. (of in het spur, maar als het geluid er nog is terwijl de motoren er uit gehaald zijne r nog is, is het dat niet)
Oud 25 april 2009, 13:46   #36 (permalink)

Standaard

Okido even de versnellingsbak openmaken ... ? Ik ga het proberen . Bedankt voor de tip !

Grz Addy
Oud 5 mei 2009, 09:04   #37 (permalink)

robr's schermafbeelding

Leeftijd: 43
Standaard

Ik had op mijn MMM E-maxx een 15/68 vertanding zitten. dat ging prima. Vorige week een 17 tands pinion erop gezet en dat gaat als een speer!.

Backflips als je vol gas geeft.

Ik moest echt even wennen aan de hoge snelheid. Motor kan het goed aan en wordt niet warmer dan 68 graden (73 graden is max temp.)

Aanrader!

Rob
Reageren

Labels
brushless, e-maxx, traxxas

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten