![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Beste mensen, Ik heb een Nikko Ferrari en in de auto en afstandsbediening kunnen van die frequentie dingetjes (volgens mij zijn dat modelbouw kristallen ). Ik heb er nu 1 waar op staat "3 (RX) 26.640", de andere ben ik kwijt geraakt. Nu wil ik een nieuwe kopen maar ik kon op de site van conrad electronic alleen de volgende vinden: "26.995". Weet iemand of ik deze kan gebruiken, zo niet, weet iemand dan wat ik er wel in kan doen en waar ik het kan kopen? Alvast bedankt, Floman |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
26,640MHz is illegaal in Nederland, zie Legal RC frequencies in the Netherlands Of de Conrad kristallen bruikbaar zijn in Niko spul weet ik niet maar je zult zowel een nieuw zend- als een ontvangstkristal moeten kopen. Meer informatie over kristallen/frequenties voor modelbouw: Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl -> [FAQ] RC Techniek en elektronica ->
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 februari 2008 Locatie: Oegstgeest, ZH Leeftijd: 18
| Citaat:
| |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 10 mei 2003 Locatie: Nieuwerkerk Leeftijd: 30
|
Je koopt ze meestal in een paar maar vaak ook niet Als je het compleet wil maken zal je naar een 27MHz AM of FM setje moeten zoeken zit vaak ook nog verschil in. Dan is het zoals Ron aangeeft de vraag of het in je Nikko spul gaat werken. Ontvangers is meestal niet zo'n probleem, maar bij zenders kan het nog wel is voor komen dat het niet gaat werken als je niet het juiste kristal gebruikt. Daar moet vaak merk eigen kristal in.
__________________ Website: Psql.nl Schumacher: Cat SX, Mi1, Mi2, Mi3, Mi4lp XRay: M18 Pro Robitronic: Scalpel Tamiya: F104 Pro, Grasshopper, Dyna Storm, M-03M, Xevo, Top Force, Top Force Evolution |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Die 26.640 is denk ik het ontvanger kristal want als ik er 455 bij op tel kom ik uit op 27.095 en die heb je dan nodig voor de zender
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
| Citaat:
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
| Als je 'low-cost' Nikko rijd heb je altijd per auto een zender en koop je een ander setje omdat je op een ander kanaal wilt rijden .....
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
In tweevoud zelfs: vanmiddag om vijf uur uit bed gerold
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 16 juni 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 30
|
Floman, volgens mij heb ik nog een setje kristallen liggen uit een ver verleden (99% zeker dat ik ze ergens in een doosje heb). Die zijn van Nikko en die kan ik je zo opsturen. Geef me even je adres via pm en dan krijg je ze van me. Groet.
__________________ TRF416 WE / Lipo Modified / www.machheemstede.nl |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Guest
|
Oi, Ook ik heb een setje: (uit een nikko auto) Heb er ook nog zon pistoolgreep remote voor, de auto zelf heb k mee door plassen gereden dus die is weg:P 1 Tx 26.995 1 RX 26.540 Bij interesse mag je me mailen of bellen. Je mag ze voor een postzegel hebben :P chronoholic@live.nl of 06-15-90-40-ZESTIG (antispamshizzle) |
|
| ||||||
![]() |
| Labels |
| ferrari, frequentie, modelbouw kristallen, nikko |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |