![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 25 april 2007 Locatie: Dworp - Brabant - België Leeftijd: 43
|
ik vind deze 1/14-klasse een zeer goed idee omdat je hiermee toch een wagen hebt, nét zoals de grotere 1/10 touring klasse, maar dan toch klein genoeg om goed op de parcours te passen die we aandoen met de M-autocup. Nu heb je de Swift, wat een leuk beginnersmodel is, 2-wielaangedreven vooraan, daarnaast de 1/12 wagentjes die toch ook weer zeer specifiek zijn met hun 2WD achteraangedreven, foam-bandjes, rechtsreeks gekoppelde motor. Als ik vorig jaar de 1/12 2wd 's zag rondrazen, schrok ik echt van de snelheid qua rijsnelheid maar ook kwa rijreflexen die je nodig moet hebben voor dit type. De 1/14-wagentjes rijden imho vergelijkbaar als de gewone 1/10 tourings en zijn dus makkelijk in te stappen als de 1/12 2WD je afschrikt en de Swift-klasse je niet aantrekt In alle geval hebben jullie me al aan het twijfelen gekregen. Ik was vast van plan om Swift te rijden, maar die 1/14 spreekt me erg aan.
__________________ - ludo ... ergo sum - |
| | |
| | #17 (permalink) |
|
Ben even gaan verder lezen en vergelijken. De bijgeleverde motor, de Graupner Inline 380 levert zo'n 5800 toeren per volt (volgens de data op de graupner-site Dan even naar de LRP-site gegaan en even opgezocht met welke motoren daarmee overeen komen qua prestaties ... en ik viel van mijne stoel (en da's pertang ne goeie!). 5800 revs/volt, (= 5800kv) dat komt overeen met een 10T brushed of een goeie 6.5 Brushless. Is dat niet wat veel voor dat kleine lichtere wagentje? Of heb ik een verkeerde vergelijking gemaakt?
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | |
| | |
| | #19 (permalink) | |
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Met zo'n motor zal een lichtere aandrijving niets uitmaken, de motor trekt het nu al met 2 vingers in zijn neus. Standaard houden is een idee, de auto heeft al genoeg afstelpunten wat ik bij een 1:18 wel mis.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #21 (permalink) |
Weblogartikelen: 2 |
Het pionierswerk met de GT14 Pro gaat verder. Bij de aanschaf was alles al gemonteerd allen ston dhet chassis als een banaan op de grond. Verder wordt de ARR geleverd als een chassis met losse brushless motor en regelaar. Helaas zijn ze bij Graupner vergeten dat hun Brushless Inline 380 een as heeft van 2,3mm diameter en de standaard tandwielen dus uit gaan van de 370-motor met een as-maat van 2,0mm. Dus geen passen pinion. Dus project staat even stil, eerst de juiste pinion(s) regelen...
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Zal wel gewoon .48 pitch zijn zoals bij vele electro auto's. Van de Kyosho mini Inferno zijn er tandwielen te vinden als ook gewoon 1:10 tandwielen die je met een adaptertje pas kan maken, een aluminium pijpje van 1/8" heeft precies de binnenmaat van 2.3mm en een buitenmaat van 3.2mm. Even op maat afzagen en op de plek van de schroef een gaatje maken zodat je de schroef ook echt tegen de motor-as vast zet. Wel slordig, misschien iets om terug te koppelen......
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #23 (permalink) |
Weblogartikelen: 2 |
Wat nazoeken op de internets levert op de de pitch Mod 0.5 is en niet 48DP. Althans dat zeggen de mensen aan de andere kant van de grote plas die rondrijden met de Sportwerks Recoil. Dat is hetzelfde autootje.
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 25 september 2006 Locatie: Waregem (Belgie) Leeftijd: 48
|
In alle geval hebben jullie me al aan het twijfelen gekregen. Ik was vast van plan om Swift te rijden, maar die 1/14 spreekt me erg aan. (Low E) Gisteren hadden ze er in Ronse al binnen ook, mooi wagentje ze. Mooi afgewerkt allezins ,zelfs in details redelijk behoorlijk.
__________________ Tamiya rc cars. |
| | |
| | #25 (permalink) | |
| | |
| | #26 (permalink) | |
| Citaat:
Danny, ik vind het tof om dat te horen .... maar sta hier stomverbaasd. Ik kan u echt niet meer volgen zene. De keren al dat jij stopt met RC, wagens koopt en weer verkoopt, ... Afijn, ik wens je veel plezier met de 1/14 of met de swift. Zelf weet ik niet meer zo zeker of ik nog ga deelnemen aan de M-autocup.
__________________ - ludo ... ergo sum - Laatst gewijzigd door Low_E; 30 augustus 2008 om 01:23 | |
| | |
| | #27 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 mei 2006 Locatie: Mater, Oost-Vlaanderen! Leeftijd: 43
| Citaat:
'k had ook al zoiets gelezen bij de verkoop van die laatste (ongebruikte! ) TT01E van Danny, zo van 'géén interesse méér in electro' en 'enkel nog offroad met de Elcon Cleon' of zoiets en 'puur voor amusement, want alle mogelijke klasses gereden' Die gaat waarschijnlijk nog in het Guinness Book terechtkomen als meest veelzijdig R/C-piloot ooit -> oftewel denk ik dat dit 'stééds' terugkeert als verkoopsargument bij zijn 'véle' koopjes (net zoals die 'ééé's trouwens , miss. is de gewone 'e' kapot op zijn toetsenbord, hihi) enfin, in ieder geval toch plezier gewenst op de komende M-Auto cup! grtz, Kurt
__________________ electro r/c racing rulezzz | |
| | |
| | #28 (permalink) |
|
en da zal hij nu terug een swift moeten kopen. Als je dan bedenkt dat Danny er vorig jaar nog een stuk of 4 (of meer) kocht én weer verkocht (waarvan sommige nooit gereden hadden). Danny maat, da moet u geld kosten, jong!
| | |
| | #30 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 januari 2007 Locatie: Gent Leeftijd: 24
| Citaat:
__________________ <-- Universeel demonteer tooltje. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |