![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 25 september 2006 Locatie: Waregem (Belgie) Leeftijd: 48
|
Néé Ludo, géén electro méér voor mij hoor, je had het wel degelijk verkéérd begrepen hoor. En daarom direct uw woordengebruik iets aan grove kant hé. Ik kocht mij inderdaad zoals éérder gepland een nieuwe ELCON Cleon 1/6 off road voor nog wat fun gebruik. En electro competities laat ik voor gedaan,zelfs gisteren inderdaad mijn nieuwe tamiya tt-01e porsche met opties en zender verkocht dat ik niet méér aan electro hoef te bekijken hier. Dus gewoon misschien zes interclubs over de 3 belgische 1/6 off road clubs méérijden in seizoen 2009 en nu wat trainen nog in 2008 als het mij uitkomt. Véél succes nog Ludo en andere electro rijders in de electro races. Voor mij is definitief een lijn gesloten om nog electro te rijden. Maar ondersteun gerust collega's verder in electro als hobby. Ikzelf beoefen nog de laatste klasse,nu puur nog als ontspanning. Na 24 jaar wedstrijdracen in zowat alle klasses met tevreden resultaten is het mooi gewéést.Nu aan u de keuze Ludo om ook 24 jaar het beste te mogen realiseren. Succes man.
__________________ Tamiya rc cars. |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 april 2007 Locatie: Dworp - Brabant - België Leeftijd: 43
|
Danny, uw post was niet 100% duidelijk. Een quote, het aanhalen van andermans woorden doe je best door middel van de Citaat:
Ik wil er best inkomen dat ik je verkeerd begreep, maar had niet de intentie om grof over te komen. Jammer dat jij dat vind. (Ik dacht dat je me wat beter kende). Het ga je goed.
__________________ - ludo ... ergo sum - | |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Dat is de Amerikaanse Sportwerks. De Graupner Carisma heeft alle blauwe delen in het antraciet (gun metal), met uitzondering van de cardan-as van glimmend alu en de diffs die gewoon zwart zijn.
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 25 september 2006 Locatie: Waregem (Belgie) Leeftijd: 48
|
O.K. Ludo, ik ben ook géén echte pc kenner hé. Amateur hé erin,dank u voor de tip en de kennis van onze Ludo. Succes verder in de rc. Grtz Danny (niks méér te koop hoor in electro!!!) Ook komt er niks méér nieuw hoor,wéés gerust.
__________________ Tamiya rc cars. |
| | |
| | #36 (permalink) |
Weblogartikelen: 2 |
Wat een gelnl tussendoor. Maar goed, zaterdag de eerste kilometer gereden met de GT14 Pro. Pittig karretje met heel veel rammeltjes en kleine eigenaardigheden. Dus bij deze de bevindingen. Allereerst het drama rondom de pinion. De meegeleverde pinion is bedoeld voor een asmaat van 2,0mm (standaard 370-size motor as) en niet 2,3mm zoals op de Inline 380 brushless zit. Gelukkig van een heli-maatje een 11-tands pinion kunnen lenen en die erop gezet. Helaas ontbreekt duidelijke documentatie over de pitch-maat. Uitgaande van de reactie op Amerikaanse forums betreffende Sportwerk Recoil zou de pitch Mod .50 moeten zijn en dat zit ook op de T-Rex. Er kon dus in ieder geval gereden worden. Dan de kogeldiffs. Bij de montage bleek al snel dat deze ronddraaiden alsof er zand of vierkante kogels in zaten. De CVD's rammelen enorm. De kogelkoppen zitten rijkelijk ruim in de outdrives van de diffs waatdoor de assen gaan resoneren. Dus daar zal toch wat aan gemodificeerd moeten worden om die ruimte eruit te halen (krimpkous over de kogel of een stukje tape in de outdrives). De schokbrekers waren niet bepaald goed gevuld. Eén schokbreker was helemaal leeg, één was slechts half gevuld en de andere twee waren in orde maar heel stug. Dus alles geleegd, schoongemaakt en opnieuw gevuld met Corally 30WT siliconenolie. Stukken beter. Op de standaard kit zitten de 35 shore indoor foams gemonteerd. Voor op de tapijtbaan bij RC Speedworld is dat voor de voorbanden uitsteken, die plakken zonder te smeren prima op het tapijt. Achter is het dramatisch en een en al wielspin. Een beetje gasgeven en het is gelijk gummend de baan over. Van omrollen zoals de XRay T1M doet heb ik nog weinig gemerkt. Als de achterbanden meer grip hebben zou dat nog kunnen veranderen maar dat betwijfel ik toch wel enigszins. In verhouding heeft de T1M tractorwielen (1:10 formaat) en de GT14 mooie schaalbandjes. Het testen gaat door, maar het blijft een leuk karretje.
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. |
| | |
| | #38 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 september 2005 Leeftijd: 48
| Citaat:
greetz, Gladoor.
__________________ Hpi Baja 5B,Hobao GPX4,Traxxas Slash,CRC gen X10 mmm eigenlijk een hele winkel vol. | |
| | |
| | #39 (permalink) |
Weblogartikelen: 2 |
Het is even stil geweest. Te druk met andere zaken. Ondertussen een nutteloze reactie van Graupner gehad, zie hieronder. Ook de winkelier kreeg eenzelfde reactie. Kortom: Er wordt een auto geleverd maar zonder de benodigde pinion. Beetje gemiste kans.
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 13 oktober 2005 Locatie: amersfoort
|
Ik heb hier een LRP boekje voor me, die hebben voor de Shark 18 pinions voor 2.3mm. Van 11T tot 21T. Als je interesse hebt zal ik alle bestel nummers even posten.
__________________ Hpi micro rs4/Hydro&Marine Skater XL MKII/MHZ micro iceberg/Losi mini lst/Traxxas rustler VXL/TGR sinister/TT FM-1e/HPI F10/FG Sportline/ |
| | |
| | #42 (permalink) | |
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2006
|
Goed nieuws voor de Graupner Carisma GT14 rijders, het pinion probleem is opgelost! De Nederlandse Graupner verdeler laat een partij standaardpinions opboren van 2 naar 2,3 millimeter zodat ze op de Graupner Inline 380 motor passen die tijdens de Wintercup gebruikt zal worden. De pinions zullen binnenkort naar de winkeliers verzonden worden die al GT14's hebben verkocht. Als eigenaar van een GT14 kun je zo'n pinion dan bij je winkelier ophalen. Over het hoe en wanneer de verdeling van de pinons zal verlopen houden we jullie op de hoogte. In de loop van de volgende week zouden ze beschikbaar moeten zijn. Voor meer info kijk je onder het M-auto Wintercup 2008-2009 topic of op onze website M-auto - Home |
| | |
| | #45 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 mei 2003 Locatie: Veenendaal, NL
| Citaat:
__________________ Power is nothing without control. En aan de control ligt 't nou juistem | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |