![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #76 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Pluizen/vezels van tapijt in de lagers van de motor? Misschien de regelaar een beetje verkeerd geprogrammeerd? Zet de regelaar weer voor alle instellingen terug naar de fabrieksstand.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #79 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Een spuitbusje lucht doet wonderen om het nodige stof weg te blazen. Even een paar druppeltjes olie op het lagertje van de motor doen en moet die weer op en top zijn. Motoren kunnen warm worden, een lichtere vertanding kan daarin helpen wat ook de snelheid terug brengt. Anders even op zoek naar een koelrib die je op de motor kunt klemmen. Het koelrib kan je over de koelgaten van de motor laten vallen....
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #80 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 augustus 2008 Locatie: lierde(belgie) Leeftijd: 19
| Citaat:
is da gelijk welke olie? Maar vroeger werd hij amper warm en nu in één keer supper heet na 10s. | |
| | |
| | #81 (permalink) |
Weblogartikelen: 2 |
De standaard Carisma Pro wordt geleverd met een Genius 30R brushless regelaar en Inline 380 brushless motor. Ik heb al kilometers vezel uit mijn Carisma gepulkt maar de motor was nog helemaal schoon. De vertanding is standaard met een 13 tands pinion. Zelfs op hoogpolig tapijt (MC Ronse) werd de motor niet meer dan handwarm. Vraag aan jawadedade: Heb je een brushless motor (3 draden) of een borstelmotor (2 draden)?
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #82 (permalink) | |
| Citaat:
Dus 3 draden. | |
| | |
| | #84 (permalink) | |
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Even wat snelle controles: - Controleer of de as van de motor soepel en zonder haperingen loopt (alles de magneetpolen moet je kunnen voelen maar geen momenten van vastlopen); - Meet met een Ohm-meter de weerstand tussen elke pool en kijk of deze gelijk zijn; - Reset je motorregelaar of controleer in ieder geval of er geen vertiming actief is (kan door storing bij het aansluiten van de accu sporadisch gebeuren).
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | |
| | |
| | #86 (permalink) | |
- Accu loshalen, schakelaartje van regelaar op UIT - Ontvangerdraad uit de ontvanger halen en op de programmeerkaart aansluiten - Accu aansluiten - Regelaar aanzetten met schakelaartje, wacht op de 6 piepjes en de oplopende toon - Om de gewenste instelling (blauw) aan te passen, druk 1x op de witte stip achter de functie die je wilt instellen en druk dan 1x op de witte stip voor de waarde (grijs, 1-8 ) - Wacht na het instellen op de eerste piep(jes) voor de geprogrammeerde functie, gevolgd door het aantal piepjes van de gekozen waarde - Programmeer eventueel andere functies ook, telkens na de oplopende toon/piepjes - Schakel de regelaar uit met het schakelaartje - Ontkoppel de accu - Haal de servokabel van de programmeerkaart en plaats deze weer op de ontvanger - Sluit de accu aan - Schakel de regelaar in en testen maar Standaard instellingen: 1) Maximale remkracht -> 8 (=100%) 2) Automatische rem -> 1 (0%) 3) Versnelling -> 3 (Standaard) 4) Startvermogen -> 1 (Extra Soft) 5) Achteruit -> 4 (60%) 6) Rijstand -> 3 (2-staps vooruit, safe brake) 7) Motor timing -> 1 (Automatisch)
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | |
| | |
| | #87 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2005
|
hoe komt eig als je die wagentjes hoort rijden dat ze zoveel lawaai maken als een koffiemolen ?
__________________ 24H van Lostallo einzelfahrer recordhouder 1725 ronden www.bigscale-tourwagens.be |
| | |
| | #88 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Verkeerd tandwiel ? Als je een net even verkeerde moduul vertanding op de pinion gebruikt maakt dat een aardige herrie
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #89 (permalink) | ||
Citaat:
Meeste lawaai komt uit de cups, de kogelkoppel zitten met aanmerkelijk veel speling in de cups. Dat rammelt heel lekker.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | ||
| | |
| | #90 (permalink) |
|
Bedankt voor te helpen, maar hij werd nog steeds warm. Daarom ik naar de winkel waar ik hem had gekocht bij em getest. Toen we hem teste veranderde den motor constand van toerental, en maakte een hoog geluid. Hij zij een een fabriekage fout, slecht gesoldeerd of een weerstand kapot. Dus woensdag nieuwe motor:d |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |