| | | | ||||
![]() |
| | |||||||
| Registreer | ShowCase | FAQ | Vrienden Foto Upload | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Vliegtuigen: 30-240cm Helikopters: 12-120cm Drijfdingen: 0,0!!!! Leeftijd: 40
Weblogartikelen: 2 |
Omdat die nog niet bestond als algemeen informatie topic en de GT14 een nieuwe klasse voor de M-Auto Wintercompetitie 2008/2009 wordt, maar even aangemaakt. Op dit moment is de Almost Ready to Run (ARR) versie van de Graupner Carisma GT14 Pro, waarbij standaard de Inline 380 brushless motor en Genius 30R regelaar geleverd wordt, nog niet op voorraad is, is Graupner begonnen met het uitleveren als samengesteld pakket. Dus je krijgt een GT14 Pro Kit, die al helemaal gebouwd is Even wat eerste plaatjes... Nieuw in doos, met los daarbij de motor, regelaar en een handje vol IB1600 NiMH cellen. ![]() Alles uitgepakt. Chassis compleet gemonteerd, body posts al ingekort en Mazda 6 body helemaal al uitgesneden. ![]() Achterwielophanging en spur gear. ![]() Voorwielophanging. ![]() Programmeerkaartje voor de Genius 30R. ![]() Achteraanzicht. ![]() Voorkant met de CVD's (achter ook natuurlijk ![]() Bodemaanzicht achter. De toe-in voor de achterkant wordt aangepast d.m.v. andere brugjes. ![]() En de voorkant. Standaard geleverd met 35 shore foam banden. ![]() Dat wordt dus knutselen en afstellen de komende dagen. Dit weekend maar even lekker inrijden.
__________________ Voorspellingen zijn moeilijk, vooral voor de toekomst. Maar voor morgen weet ik het zeker, denk ik... Pret bij Aeroclub Heemskerk via Twitter |
| | |
| | #2 (permalink) |
|
Wat dat betreft ziet dit model er wel heel erg leuk uit met heel veel punten wat je ook op de 1/10's ziet en vaak mist op de 1/18 modellen. Is er al bekend wat de exacte prijs gaat worden? Nu ook hopen dat ie het stevige van de M18's heeft qua ophanging en dergelijke en een tik kan hebben. Lees ik dat nu goed een Slipper clutch op een Onroad? Als ik bij het spur kijkt lijkt het inderdaad wel dat er slipper pads zitten. Die zit er ook echt op?
__________________ Website: Psql.nl Schumacher: Cat SX, Mi2, Mi3, Mi4lp Tamiya: F104 Pro, Grasshopper, Dyna Storm, M-03M, Xevo, Top Force, Top Force Evolution | |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Vliegtuigen: 30-240cm Helikopters: 12-120cm Drijfdingen: 0,0!!!! Leeftijd: 40
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
De draagarmen en shock towers zijn van "simpel" plastic. Daarmee bedoel ik dat ze erg plasticerig (goed Nederlandsch Het motorsteuntje ziet er ook stevig uit. De motor gaat in de montageplaat en die gehele plaat gaat weer in een geleider waarmee je de afstand tussen pinion en spur kunt afstellen. Dat vind ik wat beter dan bij de M18(T/MT) omdat je nu de afstelschroefjes niet vastzet op het plastic/koolstofvezel en gewoon van bovenaf af kunt stellen. En ja, er zit een slipper clutch op. Crashvastheid zal komend weekend wel getest worden als ik de eerste rondjes bij RC Speedworld ga maken. Zal wel even wennen worden met zoveel vermogen en meer snelheid op de baan. Mijn Scalpel rijdt slechts 4 cellen Speed 300 en Fusion 370HS. Dus meer volgt...
__________________ Voorspellingen zijn moeilijk, vooral voor de toekomst. Maar voor morgen weet ik het zeker, denk ik... Pret bij Aeroclub Heemskerk via Twitter | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 8 mei 2008 Locatie: Bornem Belgie
|
Dit wagentje: Carisma 1/14 GT14 Shaft Drive 4WD (BK) 52768-BK - Car Kits | Carisma - rcMart.com - is helemaal niet dezelfde? want voor dat geld zou ik wel eens willen weten waarom iedereen er zo vol lof over spreekt. Overduidelijk is dat dit wagentje met andere BL en esc en bandjes komt, maar vor de rest zie ik niet veel verschillend? |
| | |
| | #5 (permalink) | |
__________________ Voorspellingen zijn moeilijk, vooral voor de toekomst. Maar voor morgen weet ik het zeker, denk ik... Pret bij Aeroclub Heemskerk via Twitter | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
Als je ze beide gaat vergelijken zonder elektronica er bij dan zijn ze volgens mij even duur. Dan is het maar net wat je kwijt kan en leuker vind. Dus ze hebben er wel een leuk setje van gemaakt incl. BL bij Graupner. Voor 50 euro meer heb je hem met BL. Setje ben je normaal volgens mij een dikke 100+ euro voor kwijt. Die bij RC MArt is de RTR versie met standaard brushed elektronica en veel meer plastic en geen Carbon. Bij deze zijn volgens mij FRP delen gebruikt inplaats van Carbon. Deze zal denk ik niet toegelaten worden bij de M-auto cup, misschien als je er het Graupner BL setje instopt maar dan is ie al weer een heel stuk duurder.
__________________ Website: Psql.nl Schumacher: Cat SX, Mi2, Mi3, Mi4lp Tamiya: F104 Pro, Grasshopper, Dyna Storm, M-03M, Xevo, Top Force, Top Force Evolution | ||
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Ziet er erg goed uit allemaal alleen zou ik hem wel even helemaal uit elkaar halen en weer bouwen zoals we normaal gesproken auto's bouwen... Ben zeer benieuwd over de prestaties... Joost.
__________________ RC10R5X | KoPropo | GM | Orion | MobGums www.protenracing.webs.com www.teamassociated.com www.speedtechrc.de | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 mei 2006 Locatie: Krommenie - Aeroclub Heemskerk Leeftijd: 36
Weblogartikelen: 1 |
Ziet er weer mooi uit Jeroen ![]() P.S. niet vergeten he, zaterdag de Funfly
__________________ "I Use Multi-Million Dollar Satellites to Find Tupperware in the Woods. What's Your Hobby?" |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juni 2004 Locatie: Alkmaar
|
Krijg ik toch de indruk dat dit een schaal 1:14 auto is. dat kun je niet echt vergelijken met de 1:18 ( xray M18 ) ik zag ook dat er 7 stuks 2/3 cellen in passen, omdat hij gewoon langer is. Wel erg compleet, staat of valt met de aanvoer van onderdelen. Maar wie zit er te wachten op een niewe schaal 1:14 ?
__________________ Life is too short, enjoy it ! |
| | |
| | #11 (permalink) | ||
Citaat:
__________________ Voorspellingen zijn moeilijk, vooral voor de toekomst. Maar voor morgen weet ik het zeker, denk ik... Pret bij Aeroclub Heemskerk via Twitter | ||
| | |
| | #12 (permalink) |
Weblogartikelen: 2 |
Hehehe, de GT14 is nu zo goed als tot op onderdeeltjes niveau gedemonteerd. De lagertjes gaan in de ontvetter want die lopen nu verrekte stroef met dat dikke vet wat er standaaad in zit. Zo ook de kogeldiffs. Ondertussen even wat extra plaatjes geschoten. Nu dus wel als kit. ![]() Close-up van de slipper clutch. Hij zit er dus echt in. Zowel voor als achter een pad. Twee vlakke ringen en een veerring als drukverdeler. ![]() De voorkant uit elkaar met de CVD's. Ondanks dat het plastic zich goedkoop laat aanzien, is het toch behoorlijk stevig. Beter dan van wat ik van bijv. de Tamiya TamTech gewend was (zag er hetzelfde glimmend uit). ![]() En een hele stevige alu motorsteun met slechts één verstelboutje en een geleider.
__________________ Voorspellingen zijn moeilijk, vooral voor de toekomst. Maar voor morgen weet ik het zeker, denk ik... Pret bij Aeroclub Heemskerk via Twitter |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Ik vraag me af met oogpunt op de komende M-auto cup. Wat mag je allemaal sleutelen aan de auto? Mag je zelf gaan "boren en vijlen" in het chassis om hem beter te maken, of niet. Ik denk dat dit best kritiesche punten zijn voor de M-auto om naar te kijken. Zelf zou ik zeggen dat je nog aardig wat aan het autotje kan "boren en vijlen" om hem beter te krijgen, maar wordt de klasse dan uit elkaar getrokken is de vraag.. Het wagentje ziet er grappig doch topzwaar uit, het lijkt me dat dit, zeker met de grote foam banden, best snel gaat griprollen zoals de 4WD's ook deden. Groet Robert | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
Er zijn zeker punten waar nog veel winst te behalen valt. Er zitten diverse bronzen busjes in die dienst doen als lager. Die kun je natuurlijk vervangen door echte lagers. Ook zijn er nog wel wat dingetjes waarvan je denkt: Jammer dat ze daar niet een paar cent meer in geïnvesteerd hadden (zoals een paar rubber ringetjes als demping voor de cardan-as). De tijd zal het leren....
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
Ik denk persoonlijk dat ze er goed aan doen als je NIETS mag veranderen...
__________________ Power is nothing without control. En aan de control ligt 't nou juistem | ||
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |