![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 29 september 2008 Leeftijd: 17
|
Bedankt voor de hulp. Ik had eigenlijk verwacht dat hij iets sneller zou gaan... 46 onder ideale omstandigheden betekent dat hij maar 10-15 km/u harder gaat dan normale motor, helemaal standaard... Wat moet je doen/erin zetten om hem sneller dan 60 km/u te laten gaan (als dat met het TT-01E chassis überhaubt mogelijk is)?
__________________ Tamiya CC-01 Volkswagen Race-Touareg met autoambulance Tamiya DF-03Ra Mitsubishi Lancer Evolution X |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2008 Leeftijd: 26
|
Tsja... ik vind met 40 mijn tt01 (als ie dat al haalt) al niet fijn meer rijden. Het stuiterd als een malle en is schier onbestuurbaar. 60 is leuk om te patsen maar ik zou eerst eens lekker 45 rijden. Het is ontzettend veel sneller als het lijkt namelijk
__________________ Traxxas E-Maxx - Dual KD Revolver 700 HO, TopCAD 5000Mah LiPo Status: Alive and kickin' |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 april 2009 Locatie: Hoorn nh Leeftijd: 40
| Citaat:
![]() Tenminste als je een auto met een prop zoekt Halewijn
__________________ l========l ['..] ’’''‘‘ [..'] ® XRAY X1012 Link Wide Ed. 235mm - MACH -XRAY X10 Link 200mm Rain Ed. | |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 29 september 2008 Leeftijd: 17
|
Als hij bij 40 al stuitert... Wat voor schokdempers heb jij dan? Hydraulische of de standaard frictiedempers? Maar in dat geval ga ik niet voor iets snellers. Het wordt mijn eerste onroad auto (dus ik ben nog beginner) en ik zal moeten rijden op klinkers en erger... (geen baan in de buurt) Evolution V ziet er nice uit, maar gaat net iets boven mijn budget... :P
__________________ Tamiya CC-01 Volkswagen Race-Touareg met autoambulance Tamiya DF-03Ra Mitsubishi Lancer Evolution X Laatst gewijzigd door -Diederik-; 13 mei 2009 om 19:34 |
| | |
| | #22 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 november 2008
| Citaat:
Maar het aantal wikkelingen van een brushless motor kan je niet vergelijken met die van een brushed motor. Bijvoorbeeld, een 10,5 turns brushless wordt officieel vergeleken met een 19 turns brushed motor. Of een 4,5 turns brushless is vergelijkbaar met een 8 turns brushed motor, als je echt heel echt hard wil gaan. Als je nog een motor/regelaar set moet aanschaffen, ga dan gelijk voor brushless, aangezien dit minder onderhoudsgevoelig is, zuiniger met stroom, en gewoon sneller vanwege de hoge efficiency en het gigantische koppel. Brushless is tegenwoordig niet echt duurder meer dan de standaard brushed motor/regelaar combinaties. Ik gebruik zelf oa. een EZrun 10 turns setje met een 60 ampere regelaar die mij 65 euro nieuw heeft gekost. | |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 18 april 2008 Locatie: Oegstgeest Leeftijd: 41
|
Ik heb mijn tt01 na 15 minuten versleten met een lrp vector 5,5 turns en een dikke 8000mha 7,4 volt lipo . gevolg een tt01 die naar schatting toch zo'n 75 kilometer per uur reed. nou ja rijden kon je het niet noemen zelfs de banden gingen aan flarden. eerst de differentiëlen kapot cardanas gebroken en banden aan flarden. ![]() Ik moet wel zeggen dat ik gewoon doorgereden heb tot dat het niet meer ging. Dus mijn advies 11 turns brushles is meer als genoeg anders een ta05. kopen of iets dergelijks wat hier voor gemaakt is. Succes met de bouw en keuze. groet Alex
__________________ Zie foto Album |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| brushless, tamiya, tt-01e |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |