Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 10 juni 2009, 02:51   #1 (permalink)

Teunis1975's schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard Hoe hoog Maximaal

beste mensen

kan iemand vertellen hoe veel Mah er max op de 12t dragster sport van Carson kan en mag.Ik heb gezocht en gezocht op het net maar alleen het voltage word daar opgegeven.Ik wacht op uw reacties.

Groet T.
Teunis1975 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2009, 03:08   #2 (permalink)

sietse's schermafbeelding

Leeftijd: 28
Standaard

ik weet niet veel van autootjes, maar het aantal Mah geeft enkel aan hoe lang je kan rijden. Het voltage bepaald ongeveer hoe hard hij gaat. Zet je een te hoog voltage erop dat kan je motor en of regelaar doorbranden. vandaar dat dat wel wordt aangegeven.
Als je teveel Mah meeneemt, betekend het enkel maar dat je waarschijnlijk een te grote en zware accu heb die dus niet past en de auto dat gewicht allemaal moet meezeulen.
Oud 10 juni 2009, 03:18   #3 (permalink)

Bertus's schermafbeelding

Leeftijd: 41
Standaard

Het draadje staat ook bij vliegtuigen ik dacht dat je de hoogte in de lucht bedoelde
Misschien wil een mod het naar het gedeelte verhuizen waar het thuis hoort voor je.
Dan lezen meer mensen die weten waar het over gaat het.
Oud 10 juni 2009, 09:58   #4 (permalink)

Leeftijd: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sietse Bekijk bericht
ik weet niet veel van autootjes, maar het aantal Mah geeft enkel aan hoe lang je kan rijden. Het voltage bepaald ongeveer hoe hard hij gaat. Zet je een te hoog voltage erop dat kan je motor en of regelaar doorbranden. vandaar dat dat wel wordt aangegeven.
Als je teveel Mah meeneemt, betekend het enkel maar dat je waarschijnlijk een te grote en zware accu heb die dus niet past en de auto dat gewicht allemaal moet meezeulen.
Het aantal Mah wil zeggen wat de capaciteit van de accu is, niet hoelang je kunt rijden/vliegen.
hoe meer mah, hoe langer je wel kunt rijden/vliegen, daar staat wel tegenover dat de laadtijd van de accu langer wordt.
Oud 10 juni 2009, 10:02   #5 (permalink)
Rogier
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teunis1975 Bekijk bericht
beste mensen

kan iemand vertellen hoe veel Mah er max op de 12t dragster sport van Carson kan en mag.Ik heb gezocht en gezocht op het net maar alleen het voltage word daar opgegeven.Ik wacht op uw reacties.

Groet T.
Hanteer gewoon maximaal 7.2 Volt (6 cellen of een 7,4v Lipo). Zit je altijd safe. Zoals hierboven ook al gezegd heeft de hoogte van Mah geen invloed op je motor. 10.000 Mah geeft je meer rijtijd dan een 2400 Mah accu. Gevaar bij meer rijtijd is wel weer da tje motor heet KAN worden als hij te zwaar vertand is. Echter je vraag hoeveel Mah er maximaal op kan heeft geen invloed op de motor.
  Met citaat reageren
Oud 10 juni 2009, 10:38   #6 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

snoebel's schermafbeelding

Leeftijd: 44
Standaard

Let wel op de maat van de accu ! Je hebt het niet over specifiek over NiCD of NiMh, die zijn er in twee vormen, stickpack en side by side.

Als je naar Lipo aan het kijken wordt dat nog belangrijker, een 10000mAh pack kan wel passen maar is meestal een stuk dikker en iets breder dan een 'normaal' pack.

Electronisch geen probleem, al moet je bij lipo er wel voor zorgen dat je een LVC functie hebt in je ESC.
Oud 10 juni 2009, 11:03   #7 (permalink)

Klamath's schermafbeelding

Leeftijd: 24
Standaard

De Carson Dragster sport regelaar kan tot 3s lipo maximaal aan. je kunt de cut off instellen op NiMh, 2s lipo en 3s lipo.

Het aantal mAh van de accu geft alleen maar weer hoeveel energie er in de accu opgeslagen zit. (de capaciteit, zoals mensen al gezegt hebben.) bijvoorbeld een 5000mAh accu, zou men (theoretisch) 1 uur lang, 5 ampere uit kunnen halen.
De capaciteit heeft dus geen invloed op het rijden zelf, en normaal gesproken, hoe meer capaciteit hoe beter.

wat snoebel zegt is echter zeer belangrijk. als je een accu wilt kopen, zorg ervoor dat je eentje koopt welke in je auto past!
Oud 11 juni 2009, 02:00   #8 (permalink)

Standaard

Hoi even een reactie terug.
Bedankt voor het antwoord op mijn vraag, maar hoe kan het dat hij met een 3300Mah toch een stuk langzamer gaat dan met een 4500Mah.
En is hij met een lipo dan wel echt sneller, want ga ook met de tandwielen aan de gang straks want nu zit er op motor 20 wil er 21 van maken en dan het hoofdtandwiel 62 i.p.v 65.
Ik dnek dat het zo wel kan dan meer top en toch nog een leuke spurt als hij optrekt of zie ik het nu verkeerd???

Groetjes Teunis

Laatst gewijzigd door Teunis1975; 11 juni 2009 om 02:08
Teunis1975 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2009, 09:01   #9 (permalink)

Klamath's schermafbeelding

Leeftijd: 24
Standaard

het kan zijn dat die 3300 mAh accu de stroom niet kan leveren, dus dat de spanning van die accu onder belasting gewoon te ver inzakt.
Oud 11 juni 2009, 09:28   #10 (permalink)
Rogier
Guest

Standaard

3300 is ook ouder dan de 4500. Als de 3300 niet goed onderhouden is geeft hij niet genoeg af en dat merk je direct aan de snelheid. Een vers pack zoals de 4500 gaat dan merkbaar sneller, zonder dat het aan de aantal Mah ligt.
  Met citaat reageren
Oud 11 juni 2009, 12:38   #11 (permalink)

franzD1's schermafbeelding

Leeftijd: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teunis1975 Bekijk bericht
Hoi even een reactie terug.
Bedankt voor het antwoord op mijn vraag, maar hoe kan het dat hij met een 3300Mah toch een stuk langzamer gaat dan met een 4500Mah.
En is hij met een lipo dan wel echt sneller, want ga ook met de tandwielen aan de gang straks want nu zit er op motor 20 wil er 21 van maken en dan het hoofdtandwiel 62 i.p.v 65.
Ik dnek dat het zo wel kan dan meer top en toch nog een leuke spurt als hij optrekt of zie ik het nu verkeerd???

Groetjes Teunis

hoi teunis, alles wat je zou willen weten over de mogenlijke snelheidswinsten en dergelijke is makkelijk uit te rekenen

R/C Calculations

als je deze site een paar keer doorlees, staat een hoop info op, en werkt makkelijk,
Oud 30 juni 2009, 01:01   #12 (permalink)

Standaard

Beste mensen

Bedankt voor al uw reacties ik heb er zeker wat aan gehad.
Ik heb de carson nu op lipo lopen en de tandwiel verhouding veranderd, en hij is nu echt snel, maar binnen de perken.
Want wil de boel niet slopen.
Nogmaals dank en de groeten van de T's
Reageren

Labels
carson, dragster sport12t, mah

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten