Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 12 augustus 2009, 12:23   #1 (permalink)

monsterbuggy's schermafbeelding

Angry Gereden en nu mijn tandwielen kapot, Wat moet ik doen?

Hallo allemaal,
Ik heb laatst in oosterijk gereden met m'n tamiya TL-01 Cross tiger en nu heb ik een probleempje
Toen ik over een buld sprong was er een tandwieletje kapot gegaan...
Ik weet nog niet welke en het waren maar gewoon plastic tandwielen dus dat is wel logisch dat ze kapot zijn gegaan maar nu heb ik een vraag
''Waar kan ik alu of corbon tandwieletjes voor mijn TL-01 Cross tiger krijgen?''
Ik heb overal gezocht en kan niks vinden, Groetjes Mike Vermeulen
Ik hoor snel van je P.S. stuur de link maar via een privé berichtje en laat een bericht achter
monsterbuggy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2009, 12:36   #2 (permalink)

cheb60's schermafbeelding

Leeftijd: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monsterbuggy Bekijk bericht
Hallo allemaal,
Ik heb laatst in oosterijk gereden met m'n tamiya TL-01 Cross tiger en nu heb ik een probleempje
Ik weet nog niet welke en het waren maar gewoon plastic tandwielen dus dat is wel logisch dat ze kapot zijn gegaan maar nu heb ik een vraag
''Waar kan ik alu of corbon tandwieletjes voor mijn TL-01 Cross tiger krijgen?''
Ik hoor snel van je P.S. stuur de link maar via een privé berichtje en laat een bericht achter
stap even naar een modelbouw winkel met jou merk en vraag het
cheb60 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2009, 12:50   #3 (permalink)

hanskez's schermafbeelding

Leeftijd: 41
Standaard

Citaat:
Hallo allemaal,
hoi

waarschijnlijk heeft conrad ze wel.

als je springt is het het beste om je wielsnelheid hetzelfde te houden.
dus een beetje gas erbij als je springt, door te remmen gaat hij naar voren toe.
als de tandwielen niet dezelfde snelheid hebben krijgen ze een opdonder als je neerkomt.

groeten Hans
Oud 12 augustus 2009, 12:52   #4 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hanskez Bekijk bericht
hoi

als je springt is het het beste om je wielsnelheid hetzelfde te houden.
dus een beetje gas erbij als je springt, door te remmen gaat hij naar voren toe.
als de tandwielen niet dezelfde snelheid hebben krijgen ze een opdonder als je neerkomt.

groeten Hans
Oké, Maar ik wil eigelijk ook nog een brushles setup op mijn Cross tiger zetten, dus dan moiet je denk ik wel als je brushless hebt want anders verniel je je denk ik ook al meteen! :0
Dus waar kan ik alu of carbon tandwielen bestellen?
Oud 12 augustus 2009, 12:57   #5 (permalink)

robert14's schermafbeelding

Leeftijd: 20
Standaard

ik zou in een chassis zoals dit niet beginnen aan een brushless setje. ik vind hem ook niet superdtevig. zelf een gehad maar inmiddels twee scheuren in het chassis omdat ik oover een heuveltje sprong. staat nu te verstoffen in de schuur
Oud 12 augustus 2009, 13:01   #6 (permalink)

robin_phaser4rs's schermafbeelding

Leeftijd: 23
Standaard

schrijf dat brushless maar op je buik hoor dat gaat je niet lukken. ik heb het chassis ook gehad en er komen al scheuren in als je ernaar kijkt. schroeven draai je meteen dol. de kwaliteit van dit plastic laat ernstig de wensen over. als je wijs bent bestel je een tandwielset voor de tl-01 van tamiya zelf. dus niet de reely tandwielset. aan de andere kant. ik schat dat je voor deze tandwielset meer dan 20 euro kwijt zal zijn. de cross tiger als bouwpakket kost slechts 50 euro je hebt gelijk een hoop reserve delen als je die zou kopen
robin_phaser4rs is nu online   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2009, 13:02   #7 (permalink)

Leeftijd: 39
Standaard

TL-01 chassis is niet echt geschikt voor brushless en of het maken van sprongen.

Je moet op zoek gaan naar een chassis waarin een slipperclutch gemonteerd kan worden. Deze kan de klappen en krachten opvangen en zo je tandwielen beschermen.

Zoals de Tamiya DF-03, DF03RA, DB-01 enz......
Oud 12 augustus 2009, 13:12   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robin_phaser4rs Bekijk bericht
schrijf dat brushless maar op je buik hoor dat gaat je niet lukken. ik heb het chassis ook gehad en er komen al scheuren in als je ernaar kijkt. schroeven draai je meteen dol. de kwaliteit van dit plastic laat ernstig de wensen over. als je wijs bent bestel je een tandwielset voor de tl-01 van tamiya zelf. dus niet de reely tandwielset. aan de andere kant. ik schat dat je voor deze tandwielset meer dan 20 euro kwijt zal zijn. de cross tiger als bouwpakket kost slechts 50 euro je hebt gelijk een hoop reserve delen als je die zou kopen
Maar hoe kan ik dan alles maken dat ik er wel een brushless setje in kan doen? want ik wil er graag een brushless setje in stoppen!
Oud 12 augustus 2009, 13:26   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imprezapino Bekijk bericht
TL-01 chassis is niet echt geschikt voor brushless en of het maken van sprongen.

Je moet op zoek gaan naar een chassis waarin een slipperclutch gemonteerd kan worden. Deze kan de klappen en krachten opvangen en zo je tandwielen beschermen.

Zoals de Tamiya DF-03, DF03RA, DB-01 enz......
Oké, maar hoeveel gaat het kosten als ik een brushless setje €66,53 EUR.
koop en nieuwe tandwielen en een nieuwe chassis?
Oud 12 augustus 2009, 14:01   #10 (permalink)

robin_phaser4rs's schermafbeelding

Leeftijd: 23
Standaard

bijna evenveel als een tweedehands DF-03. en je hebt er vervolgens heel kort plezier van want het zal opnieuw kapot gaan. zij het niet door de te sterke brushless kracht die erop komt dan is het wel door springen. het tl-01 chassis kan geen toerentalverschil tussen de voorste en achterste wielen opvangen waardoor je wringingen in je chassis krijgt en je tandwielen opdonders krijgen waar ze niet vrolijk van worden.
robin_phaser4rs is nu online   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2009, 14:05   #11 (permalink)

sandermt2's schermafbeelding

Leeftijd: 21
Standaard

Citaat:
Maar hoe kan ik dan alles maken dat ik er wel een brushless setje in kan doen? want ik wil er graag een brushless setje in stoppen!
Je hebt het precies niet erg goed gelezen he? Het is niet mogelijk een brushless set in een TL-01 te gebruiken. (Nuja, het is wel mogelijk, maar je zult geen 5 minuten kunnen rijden voordat alles kapot is.)
Vooral de tandwielen in de TL-01 zijn extreem zwak. Ik heb ooit ergens een stalen setje op internet voorbij zien komen, maar die kan niet meer terug vinden. De TL-01 is gewoonweg NIET gemaakt voor jumps en brushless motoren, maar meer voor on-road gebruik of licht off-road gebruik.
sandermt2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2009, 14:11   #12 (permalink)

Slashmaster's schermafbeelding

Leeftijd: 32
Standaard

Het is een kwestie van woordgebruik... 'niet echt geschikt'? Zeg maar 'echt niet geschikt'!
Stop met zoeken. Wil je een snelle buggy? Bestel deze auto voor een lachwekkend lage prijs van minder dan 200 euro:

Kyosho Lazer ZX-5 4WD Buggy Readyset (Red/Grey)

Hoeft geen brushless in want deze gaat standaard erg hard. Alles zit er bij (ook lagers) behalve accu en lader. Binnen drie dagen heb je hem.
Klaar.
Oud 12 augustus 2009, 14:30   #13 (permalink)

Pasqual's schermafbeelding

Leeftijd: 30
Standaard

In een TL-01 kan gewoon een brushless setje. Brushless is niet altijd snel en heel krachtig waardoor alles kapot gaat. Het is gewoon een kwestie van de juiste set aanschaffen en die installeren. Dus niet te snel willen gaan in een model als deze en voor een 5,5t kiezen of 9t etc.... Dat houd ie niet.

Gaat de TS voor een 17,5t of 21,5t brushless setje kan de TL-01 dat makkelijk aan. Is namelijk niet veel sneller als de standaard motor. Misschien is het helemaal niet sneller. Dat geeft dus weinig problemen en je hebt hier door in ieder geval heel weinig last van onderhoud aan de motor en je rijdt toch brushless.
Oud 12 augustus 2009, 14:41   #14 (permalink)

Klamath's schermafbeelding

Leeftijd: 24
Standaard

Ik denk dat een 12T setje moi is voor zo'n auto. ik bedoel, zijn de 22T brushless setjes normaal geen crawler sets?

( Goat Crawler Brushless System dit is een 18,5T setje)
Oud 12 augustus 2009, 14:44   #15 (permalink)

sandermt2's schermafbeelding

Leeftijd: 21
Standaard

Aangezien de topicstarter in één van zijn posts brushless motoren associëert met aanpassingen zoals stevigere tandwielen e.d. omdat anders het boeltje niet stevig genoeg zou zijn, valt aan te nemen dat hij wel op zoek was naar een toename in snelheid en kracht.
Daarbij hoeft het inderdaad geen 5,5t of 9t te zijn om de auto te vernielen; ik weet uit ervaring dat een 15 turns brushed motor al te hevig is voor een TL-01, dus let daar ook op!
sandermt2 is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's
Reageren

Labels
tamiya, tandwielen

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten