Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 23 augustus 2009, 11:35   #31 (permalink)

cheb60's schermafbeelding

Leeftijd: 18
Standaard

toch nog even een vraagje over mijn traxxas bandit
je kan hem brushed kopen en brushless ik heb de brushed gekocht en er een ezrun 9t 60a combo ingestopt alleen welke gaat sneller de traxxas bandit vxl out of the box of de brushed en er een ezrun combo in proppen?

nog een dingetje over de ezrun 9t 60a esc kan ik zonder gevaren een 3 cells lipo 20c of toch maar 30c in doen van 5000 mah?

hoeveel ampere slurpt de ezrun 9t motor continu? en burst?

ik hoop dat ik op deze vraagjes nog antwoord hoop te krijgen want ik rij namlijk op 6 cells nihm en alles word maar 40 -45 graden

de laatste vraag wat doet de slipperclutch? heb de clutch wel standaard laten staan van de bandit
Oud 23 augustus 2009, 12:28   #32 (permalink)

Leeftijd: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Byte Bekijk bericht
Hey! Kijk eens! In mijn handleiding staat niet dat je de regelaar niet op de grond mag gooien. Ik gooi hem wel ff een paar keer op de grond, dan wals ik er nog eens overheen. Want er staat ook niet in dat je er niet met een wals over mag gaan. Daarna stuur ik hem terug dat ik een nieuwe wil omdat ie kapot is gegaan, en ik heb niks fouts gedaan! Want in de handleiding stond niet dat de garantie vervalt als je er overheen walst of hem op de grond gooit

Je snapt wel wat ik bedoel hoop ik

Ik mag hopen dat je zelf ook inziet dat dit geen vergelijking is. Moet ik het uitleggen?
sequence is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2009, 12:31   #33 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cheb60 Bekijk bericht
toch nog even een vraagje over mijn traxxas bandit
je kan hem brushed kopen en brushless ik heb de brushed gekocht en er een ezrun 9t 60a combo ingestopt alleen welke gaat sneller de traxxas bandit vxl out of the box of de brushed en er een ezrun combo in proppen?

nog een dingetje over de ezrun 9t 60a esc kan ik zonder gevaren een 3 cells lipo 20c of toch maar 30c in doen van 5000 mah?

hoeveel ampere slurpt de ezrun 9t motor continu? en burst?

ik hoop dat ik op deze vraagjes nog antwoord hoop te krijgen want ik rij namlijk op 6 cells nihm en alles word maar 40 -45 graden

de laatste vraag wat doet de slipperclutch? heb de clutch wel standaard laten staan van de bandit
De EZrun 9T is minder snel dan de VXL, die kun je denk ik vergelijken met een 5T.
Slipperclutch is een koppelingsplaat in je aandrijving die bij grote krachten gaat slippen en zodoende je aandrijving beschermt tegen afbreken.
Zet deze 1,5 slag terug vanuit helemaal vast. Zet je die helemaal vast dan heb je meer kans dat er bij bv. achteruit/vooruit akties iets kapot gaat in je aandrijflijn.
Oud 23 augustus 2009, 12:47   #34 (permalink)

Byte's schermafbeelding

Leeftijd: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sequence Bekijk bericht
Ik mag hopen dat je zelf ook inziet dat dit geen vergelijking is. Moet ik het uitleggen?
Graag

En de Velineon motor is een 10 of een 10.5 turns, één van die twee, weet niet precies welke. Maar zeker niet onder de 10 turns...
Byte is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2009, 13:18   #35 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Byte Bekijk bericht
Graag

En de Velineon motor is een 10 of een 10.5 turns, één van die twee, weet niet precies welke. Maar zeker niet onder de 10 turns...
Wat de VXL betreft, je kunt niet op het aantal turns alleen een motor vergelijken. De VXL is van een heel andere kwaliteit.

Schade aan een stuk electronica zonder zichtbaar bewijs is voor een fabrikant moeilijk te beoordelen. Een soldering op de draad is iets waarvan ik me kan voorstellen dat dit niet toegestaan is, athans niet met behoud van garantie. Het ding op de grond smijten veroorzaakt zichtbare schade, de fabrikant kan hier heel gemakkelijk stellen dat dit niet onder de garantie valt.

Duidelijk?
Oud 23 augustus 2009, 13:53   #36 (permalink)

Pasqual's schermafbeelding

Leeftijd: 30
Standaard

Toch zijn er heel veel esc's waar geen connectors aan de draden zitten en je zelf ook de motor aansluit op de ESC. Dan kan een Fabrikant moeilijk zeggen dat het niet onder de garantie valt.

Ga je nu de draden aan de ESC verwijderen en soldeer je er nieuwe in dan is het al logischer dat je geen garantie meer hebt. Maar een connector aan het einde vervangen voor een ander, doen heel veel fabrikanten niet moeilijk over. Plus dat als je de warmte over 10cm kabel naar de andere kant moet krijgen heb je ten eerste een goede soldeerbout nodig die niet snel zijn warmte verliest en dan ben je minuten bezig om daadwerkelijk de elektronica kapot te krijgen als je het al kapot krijgt.

Wil je de garantie houden lees dan gewoon de handleiding van de ESC. Staat er niks over in kan je ze gewoon vervangen...
Oud 28 oktober 2009, 10:12   #37 (permalink)

Leeftijd: 40
Standaard

Eindelijk mijn Slash binnen, enige minpunt is dat de accuconnector op de xl-5 niet de beloofde traxxas connector is maar een tamiya(wel goud/koper kleurig).
Gaat dit problemen opleveren?
buurmanbaasje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2009, 13:21   #38 (permalink)

Leeftijd: 25
Standaard

dat is zo opte lossen met wat soldeer werk, moet je op youtube ff zoeken naar de deans soldering video van squirrel (staat in zijn channal squirrelod) das een goede guide als je t nog nooit hebt gedaan.
FireFrenzy is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten