![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2009 Leeftijd: 18
|
hallo ik heb net een traxxas bandit alleen moet ik nu alle accu's omsolderen van tamiya stekkers naar traxxas connectors dat hebben we nu wel netjes gedaan alleen werkt het niet zo prettig. als ik de accu naar de regelaar verbind krijgt de regelaar bijna geen stroom. als ik de accu in de regelaar stop gaat dat gouden ding er een stukje uit. heeft niemand hier last van? of heb ik het nou verkeerd gedaan iemand sugesties? hoop op snelle hulp
__________________ Hpi Mt2 | Traxxas Bandit VXL | Tamiya Blazing Star |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 20 januari 2007 Locatie: Gent Leeftijd: 24
|
Traxxas connectoren zijn een stuk beter dan de tamiyastekkertjes. Vermoedelijk is er iets misgegaan bij het solderen... Heb je alles mooi stil gehouden tot de tin goed gestold is? Hoe ziet de tin eruit, glanzend of dof? Glanzend is goed, als het dof is, mag je je soldeerbout nog eens bovenhalen Normaal gezien mag er ook niks van het goudkleurige metaal zichtbaar zijn/worden als je 't spul aansluit.
__________________ <-- Universeel demonteer tooltje. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Hpi Mt2 | Traxxas Bandit VXL | Tamiya Blazing Star | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: Rijsenhout Leeftijd: 47
|
Goed opletten, dat je aan de goed kant soldeert, en niet voorbij de markering komt. Er is op de site van Traxxas een hele goede instructie video te zien. Ook is er een verschil in male en female plaatje, gemerkt met een A en B
__________________ www.machheemstede.nl Andre van der Steen M-03/T3-011 (in aanbouw)/Transponder 6609697 |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2009 Leeftijd: 26
|
Watch and learn: YouTube - How To Assemble a Traxxas High-Current Connector Wanneer een van de goude connectors loslaat heb je het niet ver genoeg doorgeduwd in de plastic behuizing. Als je hem ver genoeg door duwt dan hoor je ook een kleine 'knik', dan zit hij goed vast. |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
bij mij is het probleem met die connectors ze zitten er goed in maar als ik alles aankoppel gaat bij de accu de female dus gaat er een stukje uit en kan de esc de stroom niet pakken heb wel een mooi soldeerboutje 60wat
__________________ Hpi Mt2 | Traxxas Bandit VXL | Tamiya Blazing Star |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2009 Leeftijd: 26
|
Yupz, ook ik gebruik 60watt en dat is inderdaad meer dan voldoende. Als ik jou verhaal zo lees denk ik dat je ze niet goed genoeg hebt doorgeduwt (zie het filmpje @2:35). Dit kan zijn omdat je niet hard genoeg geduwt hebt, maar het kan ook komen voordat je iets over de lijn hebt gesoldeerd. Hierdoor kan de draad niet ver genoeg in de behuizing worden geschoven en zal hij (bij het insteken van de andere connector) terug schieten. Goudcontacten zijn ook hele goede connectors, als het je daar wel mee lukt dan is het ook goed |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Hpi Mt2 | Traxxas Bandit VXL | Tamiya Blazing Star | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |