Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 25 augustus 2009, 23:56   #1 (permalink)

Standaard BMW 320si van Tamiya

Hallo allemaal, ik ben 330dm en compleet nieuw in de RC wereld maar sta op het punt m'n eerste stapjes te zetten. Ik twijfel tussen het zoeken naar een 2e hands tt-01 of toch een nieuwe RTR, bv de BMW 320si. Wat is wijsheid? Het aanbod in 2e hands valt me toch wat tegen namelijk... En nog een vraag, wat zijn de best gesorteerde winkels in het westen des lands? Alvast bedankt voor de hulp!
330dm is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2009, 00:12   #2 (permalink)
Moderatorteam

Joost K.'s schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard

330dm? Hielden je ouders niet van je ofzo? LOL

Welk deel van het westen des lands? Dat loopt van Den Helder t/m Zeeland dus...
Joost K. is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2009, 00:18   #3 (permalink)

Standaard

Volgens mij toch wel, anders hadden ze me wel het leger ingestuurd. Hou het maar op een verwijzing naar m'n auto. Westen is ongeveer halverwege, omgeving Den Haag/Leiden/Amsterdam/Utrecht/Rotterdam, ik hoef het niet te fietsen gelukkig. Als iemand nog een leuke (complete) tt-01 weet hou ik me aanbevolen (per PB) overigens.

Laatst gewijzigd door 330dm; 26 augustus 2009 om 00:26
Oud 26 augustus 2009, 00:27   #4 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 330dm Bekijk bericht
Volgens mij toch wel, hou het maar op een verwijzing naar m'n auto. Westen is ongeveer halverwege, omgeving Den Haag/Leiden/Amsterdam/Utrecht/Rotterdam, ik hoef het niet te fietsen gelukkig. Als iemand nog een leuke (complete) tt-01 weet hou ik me aanbevolen (per PB) overigens.
Als ik jou was zou ik wat minder naar de mooie bmw kap, en wat meer naar de daadwerkelijke RC auto die je kooptkijken. Aan je overduidelijke auto enthousiasme is duidelijk af te lezen dat je ook van snelheid houdt. Koop dan liever een goed chassis, en koop daar een mooie bmw kap bij, daar heb je veel meer aan. Standaard tt-01 met standaard electronica gaat langzaam, erg langzaam, leuk als je 10 bent, maar verder is het niet veel.
Oud 26 augustus 2009, 00:35   #5 (permalink)

Standaard

Mmm, en aan wat voor chassis moet ik dan meer denken? Ik had juist begrepen dat de tt-01 goed uitbreidbaar/verbeterbaar/sneller te maken is en voor een beginner daarmee wellicht prima spul is. Begrijp me goed, ik wil niet meteen de hoofdprijs winnen, maar eerst eens kijken of het wat is voor me.
Oud 26 augustus 2009, 00:49   #6 (permalink)

Olii's schermafbeelding

Leeftijd: 18
Standaard

tt01 is een beginners wagen ,

koop gewoon in een winkel een volledig standaard model van de tt01 en begin dan langzaam aan op te bouwen met accu , regelaar en motor. begin niet te snel daar komen brokke van zowiezo..

een ta05 is misschien ook nog wel interesant als je perse snel wilt gaan en het is een degelijke wagen maar ineens een groote sprong voorwaarts..

en zoals al gezegt , je kan eventueel nog een mooie bmw kap erbij kopen..
Olii is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2009, 01:11   #7 (permalink)

Leeftijd: 21
Standaard

Als je toch al enig technische kennis hebt, en vooral met betrekking tot de auto's kun je beter naar een TA05. Persoonlijk vind ik de TT01 echt te simpel en qua kwaliteit niet echt denderend. De TA05 is een stapje moeilijker, maar daarmee ook al een stuk beter en standaard voorzien van veel meer dan de TT01 en het kost net iets meer (of, als je in t buitenland besteld en wat geluk hebt zelfs minder!!)

Je kunt de TA05 ook zien als beginnerswagen. Als je alles op de fabrieksintellingen laat staan is het net als de TT01. Je kunt de auto makkelijk uitbreiden, de auto kan veel snellere motoren aan en loopt veel soepeler (standaard kogellagers en balldifferentielen).
Oud 26 augustus 2009, 01:23   #8 (permalink)

Standaard

Euuhh, wat zijn de belangrijkste verschillen tussen een tt-01 en een ta-05 dan? En in het buitenland bestellen? Scheelt dat zoveel, waar dan bijvoobeeld?
Oud 26 augustus 2009, 11:12   #9 (permalink)
Moderatorteam

Joost K.'s schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard

Haha... Ben ik even blij dat ik er zelf voor gekozen heb dan

De belangrijkste verschillen tussen de TT-01 en de TA-05 zijn denk ik wel dat de TA snaar-aandrijving heeft en iets meer aan af te stellen is. Kijk anders middels de zoekfunctie hier op het forum, er zijn legio topics over de TT-01 én de TA-05. Daar wordt je zeker een hoop wijzer van...

Voor wat betrefd de winkels... Probeer eens www.rcauto.startpagina.nl daar vind je bijna alles op een rijtje...
Joost K. is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2009, 23:25   #10 (permalink)

Standaard

Het is toch de tt-01 320si geworden, inmiddels al met andere lagers. Leuk ding om mee te beginnen!
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten