![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 14 februari 2009 Locatie: Lier BE Leeftijd: 19
|
ik heb hier nog een prachtig ta04 (tamiya) rollend chassis staan , ik weet niet of je met ta04 nog wel in de competitie kunt meedoen , maar niet dat die slechter gaat presteren hij is gewoon een ouder model. hij heeft wat opties en veel reserve onderdelen voor een prijsje mag die weg , en dan ben je nog altijd vrij om je electronica te kiezen |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 10 mei 2003 Locatie: Nieuwerkerk Leeftijd: 30
|
Het is toch wel handig om een idee te hebben wat je wilt uitgeven. Hier even 2 voorbeeldjes. Er even van uitgaande dat je al een goede Lipo lader hebt. Dan zie je toch een behoorlijk prijs verschil. Dan heb je in beide gevallen een basis set waarbij je eigenlijk nog wel enkele zaken bij wil hebben om wat in je setup te kunnen variëren en spare parts als je is schade rijd. Optie 1: Goedkopere optie Goede kwaliteit en ook interessant voor op de parkeerplaats. Maar voor echt wedstrijden zal je nog wat dingen willen upgrade en kom je misschien wel wat te kort: Tamiya TA-05 (150 euro) Servo (30 euro) Ezrun 13,5t Motor en 60A regelaar (90 euro) 2x Lipo's (100 euro) Banden (30 euro) Zender 2,4GHz (150 euro) Ongeveer dus: 550 euro Optie 2: De meest dure optie Wedstrijd chassis en eigenlijk alleen geschikt voor op het circuit. Geen upgrades meer nodig hooguit wat onderdelen voor je setup aan te passen: Schumacher Mi4 (400 euro) (Voorbeeldje er zijn genoeg andere keuzes die richting de 400 euro gaan of er overheen (Xray T2 009, Top Photon, Tamiya TRF416, Corally PHI09, etc...)) Digitale Servo (70 euro) GM 120 + GM 13,5T motor (260 euro) 2x Lipo's (120 euro) Banden (30 euro) Body (20 euro) Zender 2,4GHz (250 euro) Ongeveer dus: 1150 euro Zo maar even 2 voorbeelden natuurlijk er is heel veel mogelijk. Je kan ook altijd nog gaan voor een iets ouder model gaan en deze dan 2de hands aan te schaffen. Maar dan is het wel handig om een budget te hebben om dan een beter advies te geven.
__________________ Website: Psql.nl Schumacher: Cat SX, Mi1, Mi2, Mi3, Mi4lp XRay: M18 Pro Robitronic: Scalpel Tamiya: F104 Pro, Grasshopper, Dyna Storm, M-03M, Xevo, Top Force, Top Force Evolution Laatst gewijzigd door Pasqual; 31 augustus 2009 om 18:37 |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 augustus 2009 Leeftijd: 22
|
Ik heb idd nog even interesse in het TA-05 model. Kan met dat ding ook leuk gedrift worden? (want dat is uiteindelijk mijn doel, om bij driftwedstrijden mee te doen) Het liefst zou ik ook met de racewedstrijden meedoen(wanneer ik er klaar voor ben) maar daar zal ik dan 2 wagens voor moeten hebben natuurlijk, of gewoon anders afstellen. Maar goed, ik ga me eens verdiepen in de TA-05 Mensen praten ook over de : Xray T2. IS dat ook iets fatsoenlijks? Laatst gewijzigd door Xtinction; 31 augustus 2009 om 22:42 |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 27 januari 2009 Locatie: Kerkrade Leeftijd: 29
|
Ja hoor,is zeker fatsoenlijk. Alleen als je nog moet ''leren'' rijden zou ik niet meteen voor een goede auto gaan. Op een baan rijden is moeilijker dan je denkt. En wat driften aangaat gewoon een paar plastic bandjes erop en gaan met die banaan op een TA-05. |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Driften en racen met 1 chassis is niet verstandig, je kunt nooit naar een goede race setup werken als je hem weer ombouwt om te driften. Aangezien driften niet veel vereist kan je daarvoor beter een TT01 erbij halen.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |