Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 21 september 2009, 23:36   #16 (permalink)

Joris R.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrispuma Bekijk bericht
heren

misschien moeten jullie niet vergeten dat deze meneer 14 jaartjes jong is en een vxl wel erg hard loopt.

Ik zou zeggen alle standaard onroad en offroad auto's zijn leuk, maar zorg ervoor dat als je wat koopt je er zeker van bent dat de onderdelen goed leverbaar zijn en de winkel waar je de auto kop ok een fatsoenlijke service levert!!!

Dat is belangrijk, want goed op weg geholpen komt de rest vanzelf wel...

gr chris
Dat ge een manneke van 6 jaar niet op een behoorlijk snelheid laat rijden, oké. Maar 14 jaar maakt niets uit hoor. Wel het feit dat hij een beginner is. Dat je de regelaar op 50% kan zetten,wist ik niet, mijn excuses daarvoor.

Verder sluit ik me helemaal aan met je post : Koop je wagen in een winkel met goede service en waar je onderdelen kan vinden. Heb ik ook gedaan, en heb ik absoluut geen spijt van!
Oud 21 september 2009, 23:54   #17 (permalink)

dafke's schermafbeelding

Leeftijd: 30
Standaard

daarvoor hoeft de wagen niet nieuw te zijn he.Als je maar makkelijk aan wisselstukken geraakt.want nieuw of 2dehands.binnen de korste keren sta je toch in de rc-shop.
Oud 22 september 2009, 01:28   #18 (permalink)

savage .26 picco's schermafbeelding

Leeftijd: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dafke Bekijk bericht
daarvoor hoeft de wagen niet nieuw te zijn he.Als je maar makkelijk aan wisselstukken geraakt.want nieuw of 2dehands.binnen de korste keren sta je toch in de rc-shop.
Dat is helemaal waar .... Nieuw of 2dehands brokken maken doe je toch wel , met een 2dehands heb je vaak alleen wat sneller budget over voor parts als bij een nieuwe auto .

Want nieuw of 2dehands als je die stoep raakt sneuvelt er toch wel wat
FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT
savage .26 picco is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 08:44   #19 (permalink)

superboe's schermafbeelding

Leeftijd: 17
Standaard

ik heb zelf op mijn 15e verjaardag de rustler vxl gehad als eerste auto maar op beginner stand gaat het gewoon goed ik raad wel aan om het bij nimh of 2cell lipo te houden dat gaat echt hard genoeg
Oud 22 september 2009, 10:40   #20 (permalink)

Leeftijd: 22
Standaard

14 jarige zijn nou niet bepaald kleuters meer hoor...

Een goede vriend van mij is ook 14 en nadat ik zei dat hij voorzichtig moet doen met het gas heb ik hem gewoon mijn zender gegeven en hij is niet 1x op zijn dak gegaan... met een 6s savage flux.

Zolang je je vingertje maar onder controle hebt en goede informatie krijgt is er niets aan het handje.

Zelfs zijn zusje van 12 kon er stapvoets mee over straat rijden...

Edit:

Voor een goede auto zou ik kijken naar een traxxas slash alleen moet je wel je budget met zo'n 100 euro verhogen. Ik ken niemand die spijt heeft gehad dat hij die auto gekocht had.

Standaard gaat die hard zat en als je nog harder wil kun je een vxl setje kopen of een ander brushless setje en met 3s lipo haal je dan ook snelheden richting de 80 km/h

Laatst gewijzigd door I Xyzyx I; 22 september 2009 om 10:43
I Xyzyx I is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 10:42   #21 (permalink)

Leeftijd: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I Bekijk bericht
14 jarige zijn nou niet bepaald kleuters meer hoor...

Een goede vriend van mij is ook 14 en nadat ik zei dat hij voorzichtig moet doen met het gas heb ik hem gewoon mijn zender gegeven en hij is niet 1x op zijn dak gegaan... met een 6s savage flux.

Zolang je je vingertje maar onder controle hebt en goede informatie krijgt is er niets aan het handje.

Zelfs zijn zusje van 12 kon er stapvoets mee over straat rijden...
okee, dat laatste is wel sterk! 12 jaar, stapvoets kunnen rijden met een 6s flux... ik ben 29, en zelfs ik kan dat niet
Oud 22 september 2009, 10:44   #22 (permalink)

Leeftijd: 26
Standaard

ik heb ook niet gezegd dat 14 jarigen kleuters zijn, maar de stats wijzen uit dat de meeste 14 jarigen nog een beetje onbesuisd zijn.....

Ik vraag mij bij 2e hands altijd af waarom een persoon iets verkoopt en of je niet de troep van iemand anders koopt. Als het prijs verschil echt groot is en het ziet er netjes uit kun je het wel overwegen maar scheelt het 50 euro zou ik nieuw kopen...

gr
Oud 22 september 2009, 10:57   #23 (permalink)

Leeftijd: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harrydg Bekijk bericht
okee, dat laatste is wel sterk! 12 jaar, stapvoets kunnen rijden met een 6s flux... ik ben 29, en zelfs ik kan dat niet
Ik kan hem gewoon naar binnen rijden en netjes onder de tafel parkeren... dus bij mij gaat stapvoets rijden in ieder geval prima . En hij maakt nog steeds 1 1/2 backflip als je volgas geeft.

@chrispuma

Heb je helemaal gelijk in, daarom moeten winkels ze gewoon goede informatie mee geven dat ze er voorzichtig mee moeten zijn in het begin. Het is ook een auto van hun eigen geld, dus ik denk niet dat ze er op uit zijn om hun auto kapot te maken.

Wat het 2e hands kopen betreft zou ik, zeker als beginner, er niet aan beginnen. Bij een nieuwe auto weet je gewoon dat hij helemaal goed is... ben zelf begonnen met een 2e hands auto jaren geleden en daar waren zoveel problemen mee dat ik een paar jaar gestopt ben met rc.
I Xyzyx I is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 11:49   #24 (permalink)

Leeftijd: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harrydg Bekijk bericht

Ik kan het je nog sterker vertellen, ik heb mijn dochtertje van 9 met mijn losi 8ight 1/8 Truggy 5S lipo 2250KV Neu wat rondjes laten rijden op een 1/10 baan .

Zij vondt het stoer en ik stond hem te knijpen

De zender toch maar teruggeschroefd naar 75%, voluit haalt de losi dik 80Kmh (geklokt met GPS en 6S A123 in manege bak tussen-voor- de bigscale's)
En moet toegeven -helaas- dat ze het helemaal niet slecht deed, beheersing, daar kan pappa nog wat van leren.........
Nu rijd ze met een 1/10 slash in wil in de tuin een offroad baan......
dat wordt een leuke uitdaging.......maar moeders

Nu is het wel zo dat wanneer er op een baan gereden wordt er veel minder -snel- iets stuk gaat.
Het viel mij op laatst bij een demo dag dat wanneer kinderen ( tussen 6 en 70 jaar ) met de juiste info op een baan gaan rijden dat ze dit en veel leuker vonden en bijna geen schade gereden werd.
De snelheid is dan iets ondergeschikt en is het meer van hoe beheerst / controleerbaar rijd / stuur je......

Laatst gewijzigd door vonkentrekker; 22 september 2009 om 11:53
vonkentrekker is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 11:59   #25 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

snoebel's schermafbeelding

Leeftijd: 44
Standaard

Tja, als we dan toch stoer gaan opscheppen over de kids

Mijn dochtertje van 4 ! rijdt prima met de Mini Revo (ok, wel ook op trainingsstand) en mijn zoontje van 9 rijdt al jaren met zeer snelle auto's, waaronder ook een brushless TA-05 en tegenwoordig met de DF-03 brushless. En als ie de kans krijgt rijdt ie ook met de ERBE van pa

Maar laten we on topic gaan en hem helpen met een leuk advies

De Rustler is een hele leuke sterke auto en idd door de trainingsstand prima om mee te beginnen !
Zeker een aanrader, misschien dat de Slash ook een goed idee is ?

Maar beide zul je niet voor 200 euro compleet nieuw krijgen, buiten de auto's moet je ook aan accupacks en lader denken.

Beide auto's komen regelmatig langs in het te koop forum of MP, misschien een goed idee om tweedehands te beginnen ?
Natuurlijk loop je altijd het risico dat er dan iets defect ofzo is, maar tis modelBOUW, alles is te repareren en zeker van de Traxxas modellen is alles zeer makkelijk te verkrijgen.

Laatst gewijzigd door snoebel; 22 september 2009 om 12:03
snoebel is nu online   Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 12:42   #26 (permalink)

dafke's schermafbeelding

Standaard

ik doe mee onze zoon van 4.5 rijdt nu 1.5jaar remote control.
ondertusssen aan zijn 4 de wagen.en ook de eerste echte rcwagen.
maverick strada mt 4X4 met 12turn motor brushed natuurlijk.hij rijdt hiermee nu
1.5 maand en nog geen euro brokken gemaakt.
kan niet van mij gezegd worden.mag straks weer naar de shop!
Oud 22 september 2009, 13:20   #27 (permalink)

Leeftijd: 42
Standaard

Ik heb de Rustler VXL gehad en nu een Slash ( 1/16 en 1/10 ) en wat mij betreft is de Slash toch de betere keuze.

De Slash heeft een heel hoog fun gehalte en is op heel veel ondergronden goed te rijden, zelfs op asfalt

Wat de 1/10 betreft is de prijs van €219,- (zonder NiMh accu) een hele mooie start prijs en geen verzendkosten.Helaas boven het aangegeven budget, maar het is al bijna sinterklaas .
Ik zou eerder kiezen voor wat langer sparen en dan een hele nieuwe kopen dan kijken voor een goede tweedehands, mijn mening, helaas gebazeerd op wat mis aankopen via internet ( met opsturen, bij internet ALTIJD zelf met iemand met verstand van zaken gaan ophalen )
vonkentrekker is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 13:46   #28 (permalink)

my00's schermafbeelding

Leeftijd: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vonkentrekker Bekijk bericht
Ik zou eerder kiezen voor wat langer sparen en dan een hele nieuwe kopen dan kijken voor een goede tweedehands, mijn mening, helaas gebazeerd op wat mis aankopen via internet ( met opsturen, bij internet ALTIJD zelf met iemand met verstand van zaken gaan ophalen )
Deel deze mening geheel niet met je. Al veel dingen gekocht en (gelukkig) nog nooit een bult gevallen.

O ja, mijn zoontje van 3 rijd met mijn Mini Revo. Zonder problemen wel in trainings mode. Iedereen is verbaasd over zijn kunde.
Maar ondertussen mag ik niet langer dan 30 seconden rijden, dan wil hij weer. Oplossing voor Papa een ERBE aanschaffen.
Oud 22 september 2009, 15:38   #29 (permalink)

dafke's schermafbeelding

Standaard

das ongelooflijk wat die klein gasten kunnen.
maar allee we wijken af van dit onderwerp!klein beetje maar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door my00 Bekijk bericht
Deel deze mening geheel niet met je. Al veel dingen gekocht en (gelukkig) nog nooit een bult gevallen.

O ja, mijn zoontje van 3 rijd met mijn Mini Revo. Zonder problemen wel in trainings mode. Iedereen is verbaasd over zijn kunde.
Maar ondertussen mag ik niet langer dan 30 seconden rijden, dan wil hij weer. Oplossing voor Papa een ERBE aanschaffen.
Oud 22 september 2009, 19:39   #30 (permalink)

Leeftijd: 17
Standaard

Haha leuke verhalen over kinderen, ik heb er ook wel een mijn buurjongen (7jaar) rijd volluit met (volgens mij, ik heb hem niet zo goed gezien) een traxxas rustler vxl, kan wheelies schanssprongen en wil hem nog tunen.
Maar even on-topic ik ga waarschijnlijk naar de RC-Pitstop in zoetermeer dit weekend met mijn pa om even rond te kijken
Ikzelf twijfel tussen:
Traxxas Slash pro VXL
Traxxas E-Revo VXL
Traxxas Rustler VXL

Maar nu me pa nog overtuigen
Denmen707 is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's
Reageren

Labels
beginner

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten