![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 juni 2009 Leeftijd: 24
| Citaat:
Dat een verdubbeling van dat pack (6+6 parallel) nog steeds niet genoeg stroom levert voor een Superstock zou dan natuurlijk nog wel kunnen. Toch verwachtte ik dan verschil te zien tussen het enkele pack en de dubbeldekker, maar de auto reageerde exact gelijk. Geen bewijs whatsoever, maar het maakte het voor mij aannemelijk dat het probleem niet daar lag. Laatst gewijzigd door Marijnvdzaag; 6 oktober 2009 om 14:32 | |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 12 januari 2005 Locatie: Schiedam
| Als jij dat was had je niet hier hoeven te komen met je vraag ! Als je de motor uit de auto haalt en direct op de accu zet moet die vol gaan. Doet die dat niet, kijk dan of dat een koolborstel blijft hangen. Dat kun je doen door zachtjes aan het draadje van de koolborstel te trekken ( een heel klein beetje) de borstel moet dan vrij naar achter kunnen bewegen en naar voren. Als beide borstels dat doen zou de motor, als het anker niet kapot is, moeten draaien als je er een accu tegenaan houd op de plus en de min. Een Tamiya motor die std uit de doos kapot is is iets wat je zelden tot nooit tegenkomt. Wat wel zou kunnen is dat de motor van hoogte op harde grond gevallen is waarbij de magneet los is gegaan van de can. |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Citaat:
Daarnaast is het wel waar dat de symptomen gelijk zijn aan de symptomen die ik eerst had met mijn brakke NiCd-pack. Verder, dat waren nuttige tips. Ik kwam er niet op de motor direct aan de accu te zetten. Maar intussen is het chassis en de elektronica dus bij de modelbouwboer, en helaas duurt het naar verwachting een week voor ze ermee klaar zijn. Toch bedankt. Laatst gewijzigd door Marijnvdzaag; 6 oktober 2009 om 20:44 | |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 mei 2003 Locatie: Nieuwerkerk Leeftijd: 30
|
Nee dat is waar wij hebben ook geen ervaring met deze dingen. Nu je het zegt bij mij doen ook al me motoren moeilijk. Maar goed dat je zelf het probleem hebt gevonden. ![]() Ik zeg nergens dat het niet werkt. AA cellen zijn gewoon niet geschikt/voldoende om 540 motoren te voeden. Dat het deels werkt bij jou is jou geluk maar maakt je nog geen ervaringsdeskundige. Want met die andere 540 motor (De RZ is namelijk ook een 540 motor) heb je het nog niet aan de praat gekregen. Zelf zou ik dan ook nooit AA cellen als accu gebruiken met 540 motoren omdat zoals al gezegd niet geschikt zijn en de gewenste stroom niet of moeilijk kunnen leveren en de spanning te ver inzakt en je de problemen krijgt die je nu hebt. Waarschijnlijk als je de overstap had gemaakt naar goede Sub-C cellen met de standaard motor had je nog harder gelopen omdat die spanning minder inzakt wat resulteert in meer snelheid/trekkracht. Citaat:
Dus ja als je een sub-c pack had geprobeerd was je probleem waarschijnlijk al opgelost. Nu moet je wachten tot ze tijd hebben en ben bang dat ze tot exact de zelfde conclusie komen dat de AA cellen niet geschikt zijn.
__________________ Website: Psql.nl Schumacher: Cat SX, Mi1, Mi2, Mi3, Mi4lp XRay: M18 Pro Robitronic: Scalpel Tamiya: F104 Pro, Grasshopper, Dyna Storm, M-03M, Xevo, Top Force, Top Force Evolution | |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 25 mei 2009 Leeftijd: 24
|
het lijkt mij wel dat het motortje toch wel langzaam moet kunnen draaien op aa's of niet? Ik weet wel dat een superstock niet zomaar een motortje is. Is echt sterk. had een keer gelezen dat de kracht 800g/cm ofzo is. Standaard motor heeft 150g/cm. Is de snelste motor van allemaal in die reeks Waar het voor staat weet ik niet, maar het is in ieder geval veel hoger.
__________________ -- HPI Pulse 4.6HO -- TA-05R Fully Hopped -- LRP SPX Stock Spec -- LRP VECTOR 9.5T Stock Spec -- Savöx Servo's -- Spektrum DX3S -- Corally 5000 Li-Po -- |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 4 mei 2006 Locatie: Amersfoort Leeftijd: 46
|
Ik weet niet wat je voor de AA-cellen hebt betaald, maar een leuke Zippy 4000 of TOP 3800 lipo kost rond de 35 Euro.....volgens mij weet je niet wat er gebeurt als je zo'n accu in je auto stopt. Ik sluit mij wat dat betreft aan bij de vorige sprekers: AA-cellen zijn voor je zender, niet voor aandrijving van je auto omdat een 540-motor gewoon veel meer stroom trekt dan een AA kan leveren.... mvg, Eric |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 10 mei 2003 Locatie: Nieuwerkerk Leeftijd: 30
|
Dat doet ie ook op die AA cellen alleen niet best. Onder belasting van de aandrijving wordt het slechter/doet ie helemaal weinig. Als hij hem helpt draait de motor beter maar nog steeds niet goed. Stel dat die AA cellen maar max. 10A kunnen leveren en de RZ bijvoorbeeld 40A vraagt om op gang te komen dan kan het best zijn dat bijna alle spanning weg valt en dat er nog maar een paar V overblijft in plaats van >7.2V. Dat is dan niet voldoende om de motor te laten draaien. De motor heeft namelijk ook een bepaalde drempel spanning waarbij hij begint te draaien. Die is belast en onbelast niet gelijk aan elkaar. Dus het is altijd even goed om te kijken wat de motor onbelast doet zonder pinion op de motor.
__________________ Website: Psql.nl Schumacher: Cat SX, Mi1, Mi2, Mi3, Mi4lp XRay: M18 Pro Robitronic: Scalpel Tamiya: F104 Pro, Grasshopper, Dyna Storm, M-03M, Xevo, Top Force, Top Force Evolution |
| | |
| | #24 (permalink) |
| €7,43 Ik bladerde rond bij FactoryPrices en zag splinternieuwe Ansmanns voor €4,95 per pakje van 4. Pakje van 2 was 8 euro ofzo, dus die van 4 had duidelijk een prijs van €14,95 mee moeten krijgen. Eéntje vergeten... Ik besloot mijn kans te grijpen en vijf pakjes te bestellen... een half uurtje later zag ik dat ze de prijs in de webshop hadden aangepast, maar ik kreeg mijn bestelling van 20 batterijen gewoon voor €25 Vandaar dat ik daarmee aan het knutselen sloeg. |
| | |
| | #25 (permalink) | |
| Lid sinds: 22 augustus 2005
| Citaat:
Dat jij je als ervaringsdeskundige zo laat afvangen. MJ
__________________ Remember Koen | |
| | |
| | #26 (permalink) | |
| Lid sinds: 22 augustus 2005
| Citaat:
MJ
__________________ Remember Koen | |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Lid sinds: 12 februari 2003 Locatie: Drenthe Leeftijd: 27
|
Je kan altijd eens in dit draadje vragen of een van de reagerende mensen een accu heeft liggen die hij wil verkopen. Ik denk dat je voor een goede prijs dan wel super cellen kan krijgen! En nee ik heb het niet over mezelf.. |
| | |
| | #28 (permalink) | |
| Citaat:
Ervaringsdeskundige? Vincent K. heeft best een goed idee trouwens, hoewel afstand een probleem kan zijn. Maar inderdaad, ik sta open voor aanbiedingen, mocht je een NiMh (>3Ah) accupack overhebben wegens overstap naar LiPo's ofzo. Ik zal vast even Alienbliep melen. | |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 14 april 2009 Locatie: Het land van Maas en Waal Leeftijd: 22
|
De superstock heeft inderdaad een flink magnetisch veld waar je hem doorheen moet drukken, dus dat zware drasien is normaal. Over je accu's, AA cellen kunnen geen hoge stromen leveren. Als je je accu te zwaar belast (teveel stroom) zakt je spanning in elkaar. Als je motor in de auto zit, moet hij meer vermogen leveren en dus meer stroom. Dat je je motor wel kan laten draaien door hem een handje te helpen ligt er denk ik aan dat je accu (of batterijen in dit geval) niet genoeg stroom kunnen leveren om je motor op gang te laten brengen. Op het moment dat hij draait, is de stroom namelijk lager als bij het op gang komen. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| superstock, tamiya, tt-01 |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |