Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 8 november 2009, 22:51   #151 (permalink)

Leeftijd: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LennartB Bekijk bericht
misschien een stomme vraag maar je mag niet met een buggy body rijden? Mag het wel met een andere body op een buggy chassis?
Als er een truckbody opzit samen met truck banden dan mag het.
MATO is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2009, 23:51   #152 (permalink)

haddo003's schermafbeelding

Leeftijd: 45
Standaard

Hallo allemaal

Foto's van de rallycup zijn opgeload
kijk maar op
Picasa Web Albums - Randall - Rallycup ERCE
Oud 9 november 2009, 01:37   #153 (permalink)

drift-junkie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERBI Bekijk bericht
......Inderdaad is het zo dat alle ophef die op dit forum is gemaakt t.a.v. rijtijden, slijtage e.d. helemaal niet nodig was, maar zal ongetwijfeld ergens goed voor geweest zijn. Veranderingen waren voor een aantal oude deelnemers blijkbaar eng en dat geeft op zich ook niet, maar als dan blijkt dat die veranderingen in de praktijk juist zeer positief uitpakken, is er de mogelijkheid je opnieuw te motiveren voor deelname.....
Pardon, ik weet niet wat jij gerookt heb, maar volgens mij ben jij een beetje “zweverig”, zeker tazv hoe jij iemands mening naar beneden haalt, ongeacht of hij daarin wel of niet gelijk in heeft/had!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drift-junkie Bekijk bericht
….Slechts 1 van de 3 kon tevreden wezen, de andere 2 hebben nog veel werk te verzetten. Normaal gesproken kijken deze 2 veteranen (beide zeer goede rijders) met opgeheven hoofd naar de uitslag, helaas moesten zij nu letterlijk en figuur het hoofd iets wat laten zakken om zichzelf terug te vinden op de uitslaglijst, voor hen was het een dag van “karakterbuilding”!.....
Volgens mij staat het er wel netjes “de andere 2” zijn Ted en Jasper, dat wil niet zeggen dat die “ene” (Alexander) geen veteraan is, of ik moet nog iemand anders per ongeluk over het hoofd gezien hebben, “tja, ik kan niet alles weten”!!!
Oud 9 november 2009, 07:43   #154 (permalink)

RRobert's schermafbeelding

Leeftijd: 17
Standaard

hallo, een vriend van mij vroeg of hij ook 1 of 2 wedstijden in kon schrijven? kan dat.

gr,

Robert
RRobert is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2009, 07:52   #155 (permalink)

bricks's schermafbeelding

Leeftijd: 47
Standaard

Ja, je kunt zelf kiezen of je meedoet voor het "kampioenschap" of echt alleen voor de fun.
Oud 9 november 2009, 10:45   #156 (permalink)

ERBI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pardon, ik weet niet wat jij gerookt heb, maar volgens mij ben jij een beetje “zweverig”, zeker tazv hoe jij iemands mening naar beneden haalt, ongeacht of hij daarin wel of niet gelijk in heeft/had!
Ik begrijp niet dat je je om dit nu zo druk maakt terwijl jij over slijtage/rijtijden e.d. gewoon hetzelfde zegt als wat ik zeg...een aantal oud Unlimited rijders doen dit jaar niet mee door de wijzigingen en wat blijkt....de commentaren waren ongegrond...
Oud 9 november 2009, 11:00   #157 (permalink)

Standaard

Meisjes ga lekker buiten spelen

Jerry Jerry Jerry!
Oud 9 november 2009, 11:01   #158 (permalink)
RCW
Vriend van modelbouwforum.nl

RCW's schermafbeelding

Leeftijd: 41
Standaard

Waarom drinken en rijden? Als je kunt roken en "vliegen"?
Oud 9 november 2009, 11:04   #159 (permalink)

drift-junkie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GK-Racing Bekijk bericht
Referend naar de woorden dat een SC10 langzamer in de bochten zou zijn dan een Slash, hebben deze SC10 rijders wel een anti-rollbar gemonteerd op de achterzijde van hun SC10? of is dit een optie die niet is toegelaten bij de standaard short course klasse?......Let wel in vochtige zal de Slash altijd winnen daar de SC10 standaard geen radio/batterybox heeft…..Een anti rollbar bij een SC10 maakt héél veel uit in het bochtenwerk maar nogmaals ik weet niet hoe dit zit wat regelementen betreft.
Citaat:
….veel inleveren qua bochten snelheid, de SC-10 blijkt vooralsnog, nog te “wispelturig” op de achterkant te zijn…..
Voor de SC-10 rijders staat inderdaad een anti-rollbar hoog op het verlanglijstje, en niet iedereen had deze, dat mbt het “vooralsnog” verhaal. Inmiddels “schijnt” er ook een zogeheten “binnenbody” op de markt te zijn voor de SC-10, dus die zullen we ook wel binnenkort zien verschijnen.

Op de vraag of een antie-rollbar (stabi) is toegestaan in de SCT klasse, ik neem aan dat je refereer naar een eerder uitspraak van mij, dat “zwaar gemodificeerde SCT’s” thuis horen in de Unlimited klasse, aanvankelijk is/was dat ook zo, stabi’s behoort niet tot zwaar gemodificeerd. Ik zag wel complete “aluminium chassis” die niet tot het “standaardpakket” behoren, of door een fabriek als uitgevaardigde optie dient, naar “mijn mening” overschrijd men hier wel degelijk het reglement, en zou in de Unlimited klasse uit moeten komen, kennelijk heeft de organisatie hier anders over geoordeeld (wie dicht bij het vuur zit, warmt zich het best), overigens heeft men daar volgens mij geen voordeel uit kunnen slepen, waarschijnlijk waren dat de verzachtende omstandigheden, om ze “niet op de vingers te tikken”.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERBI Bekijk bericht
…..Toen ik vervolgens heel veel storing in de SCT beleefde, heb ik voor de Rally gekozen…..
Ali, een aluminium chassis (ook een carbon-fibre chassis) veroorzaken een geheel ander ontvangstpatroon, te gevolge van het verstoren in het zogeheten “ground-effect” van de antenne (+ ontvanger) dit kan ten gunste werken maar ook een negatieve werking hebben (black-spots, verstrooiing, interferentie, richtinggevoeligheid, enz). Wanneer het negatief is, kan het ook voorkomen dat je wel “alleen kan rijden” maar niet met meerdere. Op een hoger frequentie heeft het weer meer effect tov een lagere frequentie, in alle gevallen de ontvanger op het bovendeck plaatsen voor optimale prestatie, en geen antennedraad vlechten door en om het chassis. Zorg dat er geen metalen delen kunnen “schuren of tegen elkaar kunnen tikken”, dit kan “knakpulsen, spikes” veroorzaken. Pulsen, spikes die bv veroorzaakt worden door een motor, zelfs door een elektronische regelunit, kunnen ook “doorklinken” via een goede gelijder zoals aluminium. Soms kan het nuttig wezen om de ontvanger in “aluminiumfolie-tape” te verpakken (zorg er wel voor dat het de antenne niet raakt), dan weer “geïsoleerd met dubbelzijdig tape” op het topdeck plaatsen. Misschien verhelpt mijn tip en uitleg jouw probleem, misschien ook niet!
Oud 9 november 2009, 15:37   #160 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bricks Bekijk bericht
Ja, je kunt zelf kiezen of je meedoet voor het "kampioenschap" of echt alleen voor de fun.
zou je dan ook met z'n 2e kunnen rijden? bijvoorbeeld dat ik eerst rij en de volgende ronde hij? of moet mag dat niet? Ik wil hem graag laten ervaren dat met een hele groep mensen rijden leuk is. en dat op circuit rijden leuk is. Want zelf rij ik op hfcc nog gen wedstrijden gereden. maar wel gewoon rijden ben ook pas lid. maar ik wil hem ook graag laten ervaren en hij kan wel aardig rijden. hij zal niet iederreen van de baan raggen maar hij is niet super snel. hij rijd met een rustler (die is toegestaan toch?) Ik zal ook nog wat aan mensen vragen die ik persoonlijk ken.

alvast bedankt,

Robert (koen)
Oud 9 november 2009, 15:46   #161 (permalink)

Standaard

Lijkt mij in theorie geen probleem, maar dat mogen de organisatoren bepalen. Waar je wel rekening mee moet houden zijn de accu's. Ik denk dat je dan of een heleboel accu's moet hebben, of een tweede lader.
Maar om een nieuweling lekker te maken voor wedstrijd rijden, zou ik gewoon met een lekkere zondagmiddag training beginnen. Hoef je niet zo lang te wachten, en als er voldoende auto's zijn, krijg je ook wel dat wedstrijd gevoel.
Oud 9 november 2009, 16:11   #162 (permalink)

Standaard

Weet iemand wie de organisatoren zijn en of iemand ervan op het forum zit? zodat ik die gene een pb kan sturen.
Oud 9 november 2009, 16:25   #163 (permalink)

Standaard

de Topic starter?
Oud 9 november 2009, 16:39   #164 (permalink)

Standaard

die heb ik al pm gestuurt.
Oud 9 november 2009, 18:07   #165 (permalink)

ERBI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RRobert Bekijk bericht
die heb ik al pm gestuurt.
en geantwoord...
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten