![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2009 Leeftijd: 64
|
Ben bezig (geweest) met een ontwerp voor een rollcage voor mijn Slash. Naar een idee op een ander forum heb ik een "Mock-up" gemaakt van de rolkooi van (buig)rietjes. Dat ging hartstikke goed. Je kan knippen, passen, lijmen etc zonder dat het veel geld kost. Eenmaal het ontwerp af, ging het verder met 6mm aluminium buis. Alleen dat was niet goed te lassen, zelfs met speciale alu las roedes. Het wou niet echt lekker vloeien. Dan maar met 6 en 5mm messingbuis. Dat soldeerd veel beter. Hier is een foto van de eerste mock-up. Andere foto's volgen spoedig.
__________________ Ik weet veel van weinig en van de rest niets! |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 december 2007 Locatie: Nistelrode Leeftijd: 18
| Citaat:
Tim | |
| | |
| | #8 (permalink) | ||||
| Citaat:
Citaat:
Citaat: Ik heb op mijn kooi een draaipunt gemaakt zodat je makkelijk de accu kan plaatsen (zie foto). Op deze manier dus; Citaat:
Anyway, het moest er een beetje zo uitzien; ![]() ![]() En zo; ![]() Er komen nog meer foto's!
__________________ Ik weet veel van weinig en van de rest niets! | ||||
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 november 2003 Locatie: RC-Junkies.com Leeftijd: 46
| Citaat:
__________________ -----RACING!! Because football, baseball, bowling and golf only require ONE ball.... ----- | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 10 juli 2006 Locatie: Deventer
|
Er wordt ook wel erg makkelijk gezegd dat 215 gram geen gewicht is. Maar in schaal is het 500 kilo aardappelen in de kofferbak van je Suzuki Alto. Ook geen gewicht zeker
__________________ Ik moet dit is bijwerken^^ |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 december 2004 Locatie: Limburg, Land der Belgen Leeftijd: 22
| Citaat:
In de bochten zou het echter wel wat meer invloed kunnen hebben, maar ja, waarvoor diende die rolkooi in the first place? | |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Het gewicht van de kooi verlaagt de auto met een paar mm. De moeite niet. Maar voor de laatste foto's; De body past er precies overheen. Ik kan dus rijden zonder body en met. Als ik een beetje wil raggen over asfalt, en de auto maakt een flip, dan beschadig ik de body niet zo veel. ![]() ![]() En om goed bij de accu te kunnen komen, het scharnierpunt. ![]() ![]() Voor de details van de bevestiging; ![]() ![]() Complete kooi overzicht; ![]() ![]() Ik vraag me af hoeveel anderen ook een rollcage hebben gemaakt voor hun Slash. Ik heb nog weinig kunnen vinden op het forum. En voor de prijs ben ik ook niet veel armer geworden. Totaal aan materiaal (messing buis 6-5mm, een beetje soldeer, soldeervloeistof, gas voor de brander) nog géén €10,00.
__________________ Ik weet veel van weinig en van de rest niets! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| mock-up van rietjes. |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |