Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's > Electro offroad

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 29 november 2011, 22:12   #2116 (permalink)

Dirk Jan's schermafbeelding

Leeftijd: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthijs NED 469 Bekijk bericht
100% zeker niet, kijk nog eens maar dan goed....

geen idee wat het wel is overigens, lijkt me meer een mugenkloon
Jullie hebben gelijk! ik zie inderdaad dat onder andere de ontvangerbox anders is en ook de servobevestiging. Excuses voor de verkeerde info!
Oud 12 januari 2012, 19:20   #2117 (permalink)

kurtje's schermafbeelding

Leeftijd: 30
Standaard

Een nieuwe brushless buggy

Click the image to open in full size.

Click the image to open in full size.

Duratrax DXR8-E 1/8th Race roller » Red RC – RC Car News
Oud 14 januari 2012, 13:26   #2118 (permalink)

Stoomstrijkijzer's schermafbeelding

Leeftijd: 21
Standaard

Teveel plastiek naar m'n goesting En die shocktowers zien er ook maar slapjes uit. Verder wel een goeie layout!
Oud 2 mei 2012, 16:15   #2119 (permalink)

Gv288's schermafbeelding

Leeftijd: 33
Standaard

Ik heb inmiddels een omgebouwde MBX6 en een MBX6T. Beide dingen worden gebashed, en crashen dus nogal geregeld eens.
Met de T heb ik nog geen speciale problemen gehad, afgezien van de gebroken draagarmen lijkt dat ding 'as bulletproof as it gets'.
De buggy daarentegen is een ander verhaal. Bij de 3 laatste bash-sessies heb ik bij milde crashes (full speed maar op het strand, dus relatief zachte landingen) telkens de pinion gestript.

De buggy is tweedehands aangekocht, maar ik zie nergens problemen of afwijkingen qua uitlijning motor/pinion/centerdiff

Ik ben dus op zoek naar oplossingen hiervoor. De gearmesh in beide wagens is gelijk, 1 vel papier ertussen. Hoewel het daaraan dus waarschijnlijk niet ligt lees ik hier en daar dat de gearmesh 2 blaadjes papier kan verdragen, dus dat probeer ik bij de volgende pinion.
Qua pinion zijn beide uitgerust met RCmoster pinions. Hoewel deze gezien worden als betere in de industrie vind ik het wel raar dat de tanden maar voor de helft vast zitten op de schacht: zoals de bovenste op onderstaande foto van robinson racing
Answer RC 48DP hardcoated pinions » Red RC – RC Car News
De pinions van Mugen zelf (voor de eco) zien er dan weer uit zoals de onderste op die foto, volledig vast op de schacht, da's misschien een eerste mogelijke verbetering?

Hoewel de mugen eco ook geen slipperclutch heeft bestaat er een slippersysteem: mogelijke upgrade middendiff vervangen door slipperential:
Slipperential™ 1/8 Center Slipper Diff (patented), RC Monster Products
Dit lijkt me echter zwaar overkill voor een basher, maar ik wil wel echt af van de gestripte pinions.
Ik weet dat Tekno ook zoiets aanbied is dat een optie?

Het strippen van de pinion komt door de kracht die de wielen/banden doorgeven naar de drivetrain bij een crash. De truggy rijdt op beadlocks met pro-line Mashers. Deze zijn relatief zwaar en behouden dus beter hun momentum dan lichte set-ups, zoals de buggy-bandjes. Bij een crash zullen ze dus langer blijven doordraaien en daardoor minder bruusk stil komen te staan. Zo geven ze minder grotere krachten door naar de drivetrain. Klopt bovenstaande redenering ongeveer? Dan zou ik eigenlijk moeten overwegen om zwaardere wielen te gebruiken.

In 't kort: I need some advice
Oud 2 mei 2012, 17:05   #2120 (permalink)

mikeking111's schermafbeelding

Standaard

ik gebruik ook 2 velletjes a4 voor m'n gearmesh, heb bij mij nog nooit problemen opgeleverd.
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten