![]() |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 25 januari 2009 Leeftijd: 41
|
Zijn er rijders die ervaring hebben met het volgende? Na het aansluiten van een (nagemeten!!) volle lipo, wil je de VXL regelaar aanzetten. Het lampje gaat keurig branden. Bij het gasgeven schakelt de regelaar, na een seconde, echter af Het vreemde is dat het probleem zich sporadisch voordoet. Soms rijdt de auto gewoon een paar rondjes. Maar ook dan slaat de regelaar soms af. De regelaar heeft altijd (zo'n 4 maanden) goed gewerkt. Is nooit nat geworden, op wat spatjes bagger na. Alle bedrading ziet er keurig uit. De regelaar heeft nooit extreme temperaturen vertoond. De lvc staat ingesteld. De regelaar zit in een Slash die ik recentelijk verkocht heb. Na de verkoop is er een Spektrum zender/ontvanger geinstalleerd. Natuurlijk is er gecalibreerd. Wellicht heeft de zender er iets mee te maken?? Al zou dat weer niet kloppen i.v.m. het sporadische karakter van de het probleem. Graag jullie ervaringen en/of tips. TNX
__________________ Upcoming: Tamiya CR-01 Unimog Laatst gewijzigd door RCW; 9 juli 2010 om 09:32 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 3 december 2009 Locatie: heerhugowaard Leeftijd: 32
|
ik heb wel gehad dat hij op ons circuit in alkmaar aan de andere kant van de baan behoorlijk begon te stotteren. dit kwam in mijn geval (anderen hadden er geen last van) doordat de korte antenne van mijn sr3300t ontvanger horizontaal richting de accu loopt. dit heb ik opgelost door een gat in de recieverbox te maken en daar de antenne doorvoer op heb gemaakt. om te kijken of dit bij jou ook een probleem veroorzaakt (voordat je onnodig de recieverbox aanpast)zou je even zonder de deksel moeten proberen en dan de antenne recht omhoog. succes
__________________ Rustler Vxl/Slash 2WD/Tamiya TB02 Brushless/ Tamiya TB02 Brushed/Tamiya Baja king/Tamiya TB EVO3/Venom GPV-1/TT01 brushed/traxxas rally VXL en alles met spektrum dx3s |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 augustus 2009 Locatie: Waarschoot/oost-vlaanderen Leeftijd: 31
|
heb je nog een andere zender om mee te testen? Citaat:
| |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juli 2009 Locatie: Leiden Leeftijd: 17
|
het gaat om mijn setje. Ik heb net eventjes gereden op het basketbal veld achter mijn huis. In het begin deed hij het super hij trok soms zelfs wheely. Maar evenlater na een kwartiertje ongeveer schat ik viel hij weer uit. ik voelde toen aan m'n motor en ik kon m'n vinger er geen 2 seconde op houden zo warm was hij. Zou het daaraan kunnen liggen? Ik heb een tandwiel overbrenging van 23/86 lijkt mij niet verkeert. alvast bedankt voor het mee denken.
__________________ hobby tekoop:http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ml#post2133185 |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
nee dat had ik vandaag niet bij de hand maar gisteren was het zelfde probleem en toen meete ik telkens rond de 90 graden.
__________________ hobby tekoop:http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ml#post2133185 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 29 januari 2010 Locatie: Land van Cuijk Leeftijd: 26
|
90 graden is ontzettend hoog!!!
__________________ -Vulneratus Nec Victus- |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ hobby tekoop:http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ml#post2133185 | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
er zit in offroad en onroad natuurlijk wel verschil in vertanding die je gebruikt, maar ik heb voor offroad een vertanding van 19/90 op de slash. de motortemperatuur loopt dan al op naar 50-60graden.
__________________ Rustler Vxl/Slash 2WD/Tamiya TB02 Brushless/ Tamiya TB02 Brushed/Tamiya Baja king/Tamiya TB EVO3/Venom GPV-1/TT01 brushed/traxxas rally VXL en alles met spektrum dx3s |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 29 januari 2010 Locatie: Land van Cuijk Leeftijd: 26
| Citaat:
__________________ -Vulneratus Nec Victus- | |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
nope, ben er vrij zeker van dat het echt 90 is. is nog de standaard vertanding
| | |
| | #13 (permalink) |
|
er bestaat een tandwiel 90 hoor van traxxas. de winkel had rc connect gebeld en die advieseerde eerst groter spur proberen erna kleiner als het niet helpt terug komen. ik heb net 90 geprobeert en ga nu kleiner tandwiel proberen en dat is 19 dus nu ga ik 19/90 rijden.
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 1 augustus 2009 Locatie: Hoogmade (vlakbij Leiden ) Leeftijd: 17
|
Toen robert gisteren ging rijden sloeg die al af toen de motor en de regelaar helemaal niet heet waren. Net aan warm.. Dus denk dat het niet daar aan ligt. gr koen
__________________ HPI E-savage -MMM combo- GCM diffs .Traxxas Rustler - Ezrun 2350 4S |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
misschien één of andere begrenzing (stroom o.i.d.) omdat hij te zwaar vertand is?? anders zou ik het ook niet weten.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |