![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 20 februari 2010 Leeftijd: 22
|
Ben de afgelopen week bezig geweest een simpele Nikko RC auto te voorzien van snellere motor, maar dit is niet helemaal gegaan zoals ik had gehoopt. Na een paar rondjes te hebben gereden was het tandwiel van de aandrijving bijna helemaal kaal gegeten door de sterkere motor. Omdat deze auto niet heel uit elkaar kan en er geen reserve onderdelen zijn is deze definitief afgeschreven. Na wat speurwerk op internet kwam ik bij Conrad uit op het bouwpakket van de Reely Ranger. Lekker goedkoop en heb al zender/ontvanger, accu's en lader omdat ik al een RC vliegtuig bezit. Alleen nog een stuurservo en eventueel andere regelaar(heb nog Robbe 840 40A borstel ESC, maar geen achteruit). Daarna wil ik als de auto en het rijden er meel leuk is een upgrade naar borstelloos doen om zo de snelheid wat op te voeren en achteruit te kunnen. ![]() Maar mijn vraag is of dit het geld waard is? Bouwpakket kost 60 euro(67 euro met verzendkosten) en Hobbyking moet voor 10 euro wel degelijk servo te vinden zijn(welke maat eigenlijk?). Bij deze zelfde winkel kost simpele upgrade naar borstelloos 30 dollar(30A ESC + 3300kv 220W motor), al weet ik niet of dit veel betere prestaties geeft als de stock 540 borstelmotor. Kan iemand mij advies geven? Veel meer dan 100 euro wil ik er niet aan uitgeven. Al wel gezien dat reserve onderdelen van Reely prijzig zijn, als het snel kapot gaat is het ook niet echt goedkoop Laatst gewijzigd door luc.denissen; 13 oktober 2010 om 21:28 Reden: Link toegevoegd |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juli 2010 Locatie: Ridderkerk Leeftijd: 28
|
Zoals je zelf al zegt is goedkoop duurkoop. En helaas gaat deze vlieger ook op voor Reely electro (benzine is wat steviger). Ik zou lekker doorsparen voor een Traxxas Rustler/Bandit/Stampede brushed voor een 200,-. Of doorsparen voor de brushless versie's, maar die zijn 350,- ongeveer. Ik snap het idee wat je hebt, maar zou mn geld niet aan Reely uitgeven. Of je kan een Roller kopen 2e hands, en hier je eigen motor/servo etc inbouwen.
__________________ DX2S - HongNor X10-E@ 5.5T Brushless Corally Merlin Tracer 90 Micro Heli :: KDS 450S K7X-II TX |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ DX2S - HongNor X10-E@ 5.5T Brushless Corally Merlin Tracer 90 Micro Heli :: KDS 450S K7X-II TX | |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Ik snap zelf ook dat goedkoop snel een duurkoop kan worden Is vooral om hier keer in de straat rond te rijden(on-road auto op klinkers lijkt me geen succes) en vind het bouwen/repareren eigenlijk net zo leuk. Het moet alleen niet zo zijn ik na elk keer rijden weer 10 a 15 Euro aan onderdelen kwijt ben, maar voor 60 Euro wil ik het gerust proberen. Of denken jullie dat het dan nog steeds niet de moeite/geld waard is? p.s. ken hier in de omgeving geen vereniging of personen die zich met (vlieg)modelbouw bezig houden, anders over op een 2.4Ghz zender Laatst gewijzigd door luc.denissen; 13 oktober 2010 om 21:42 |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
Dat is simpel op te lossen door meer uit te geven aan een degelijk wagen
__________________ DX2S - HongNor X10-E@ 5.5T Brushless Corally Merlin Tracer 90 Micro Heli :: KDS 450S K7X-II TX | |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Het sparen is niet het probleem, maar hoeveel geld ik wil uitgeven aan een RC auto Ik zal er even over nadenken en in de tussentijd 2e hands auto van goed merk gaan zoeken, met een beetje geluk kom ik nog iets leuks tegen Bedankt allemaal voor jullie (snelle) reacties. p.s. Inmiddels de Nikko auto weer aan het rijden d.m.v. Lego tandwielen. Het verschil van de overbrening is wel gehalveerd waardoor de motor harder moet werken, vrees alleen meer voor de goedkope FET's die te heet worden. Volgende onderdeel om aan te pakken Laatst gewijzigd door luc.denissen; 13 oktober 2010 om 23:56 |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
De r/c hobby kost veel geld
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Weet het, RC hobby's zijn over het algemeen niet goedkoop Al zijn upgrades/vervangende onderdelen vanuit China niet erg duur. Ik ben student en heb ook nog andere hobby's. Het uitstellen van een RC auto lijkt me dan de beste optie. De liefde voor RC speeltjes zal ik toch nooit verliezen |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Bij Conrad hebben ze ook de Tamiya TL-01 als los model. Is dit een betere investering als een Reely buggy? Mijn vraag is alleen, rijd deze on-road auto ook op klinkers/tegels? |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2010 Locatie: zaandam
|
tamiya is vééél beter.
__________________ **Soon: TT Mt4G3 4S Gens Ace**Hobbytech STR8-EP 4s LiPo DX3S**www.wondertiger.com |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Ik zeg doen! En nee,... deze is ook niet gemaakt om over klinkers te rijden
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Iedereen en vooral Lakigucci bedankt voor je hulp en info, maar met de TT-01 of TL-01 is het niet echt te doen om hier op straat te rijden. Zal zelf verder opzoek gaan naar een goed betaalbare off-road auto, geen Reely is nu wel duidelijk, en meld op het forum als ik mijn keus gemaakt heb |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Traxxas Rustler/Bandit/Slash 2wd Brushed(XL-5) of de snelle VXL(Brushless/duurder) versie's zijn dan leuke opties.
__________________ DX2S - HongNor X10-E@ 5.5T Brushless Corally Merlin Tracer 90 Micro Heli :: KDS 450S K7X-II TX |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| advies, bouwpakket, ranger, reely |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |